Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inrichting voliere?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
    Dat zag ik, maar metalen gaas van 19 x 19. Dat vinden muizen niet echt lastig.
    Ik heb het zo zelf een tijdje gehad, 19 mm metaal met plastic gaas als binnenlaag om de goudbuikjes en oranjekaakjes binnen te houden, was geen succes. Vandaar de tip.
    Beste Ton,

Kan ik dan beter gaas pakken van 16 x 16?
    Ik heb ook zitten denken om wellicht het gehele jaar de onderste helft te voorzien van doorzichtige platen. Dan is het probleem met de muizen volgens mij weg.
    Maar kunnen de kleinere vogels hier dan nog steeds door omdat ik het zag van je problemen.

Opmerking

Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Vandaag gaas gekocht voor de voliere.
        Op aanraden van Ton heb ik gaas gekocht met een maas van 12 x 12.
        Deze was er niet in zwart dus dat word schilderen, vind het verschil toch wel groot tussen de grijs/ zilver kleur en het zwart.
        Voor wat betreft het nachthok ben ik na tips van hier van plan het hok 100x70 x 80 (lxbxh) te maken. met aan beide zijde zitstokken.
        Ik heb gelezen dat een invlieggat naar het nachthok zo'n 10 x 10 moet zijn. Kan ik de zijkanten van het invlieggat bekleden met hout (moet dan denk ik wel glad zijn toch?) of is pvc beter?

Opmerking

Hoi,

een pvc buis maakt evt. makkelijker schoon verder maakt het niet zoveel uit
          het is ook net wat jezelf beter lijkt.

@ Ele, mooi detail!!

Het isolatie kun je natuurlijk wel dikker kiezen en de binnenbeplating
          zou ik wel eens goed bekijken wat je daar wilt ik heb een okoume plaat
          met een harde afwerklaag 9 mm maar is wel wat prijziger.
          voordeel hiervan is dat vocht er niet intrekt. ik zou wel een goede vlakke
          plaat kiezen.
          Groeten, Ben

Opmerking

Working...
          X