Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vaponastrip

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vaponastrip

Waar zijn deze nog te koop? Ik vind dat deze veel beter hielpen dan de druppels tegen luchtpijmijt, Je moet dit vaak vele keren druppelen wil de vogel er van af komen. Daar in tegen hielp de vaponastrip meestal direkt.

Vroeger hing de vaponastrip in de kamer en alles wat binnenvloog, dwarrelde dood neer. In die strip zat het insecticide dichloorvos en dat is nu (voor particulier gebruik) verboden.
    De werkzame stof dichloorvos is het eerste bestrijdingsmiddel dat op milieugronden verboden werd door het College voor de Toelating van Bestrijdingsmiddelen (CTB). Dat gebeurde in 1996.

Mogelijk is het wel toegestaan voor gebruik in kassen, maar dan alleen met gecertificeerde apparatuur en ontheffingen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

welk merk druppels gebruik je dan.
      Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

luchtpijpmijt

gewoon van bogena.

Opmerking

Ik koop ze nog bij een Karwei bouwmarkt.

Ik heb ook goede en minder goede ervaring met deze strip.
          Ik was snel van de luchtmijt af, maar bij het losvliegen gisteren ging mijn kanarie een andere kant op die hij normaal niet vliegt en kwam vast te zitten in de strip. Gelukkig kon hij zich losmaken en viel zachtjes op een paar tassen op de grond.
          Nu zit er wat van dat kleepspul in zijn veren maar hij lijdt er niet onder zo te zien. (Hopelijk kan het geen kwaad) ik heb hem vandaag een warm badje met wat badzout gegeven om zich lekker te kunnen wassen.

Maar ik gebruik hem wel in combinatie met druppels voor luchtmijt en dat heeft bij mij heel goed geholpen.

Groet Jeroen

Opmerking

Working...
          X