Mededeling

Collapse
No announcement yet.

esb3 kleinverpakking uit de handel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• esb3 kleinverpakking uit de handel?

Ik was vanmiddag bij een dierenkliniek in Ridderkerk voor een kuurtje esb3 en kreeg te horen dat er alleen nog de 250 gram verpakking in de handel blijft a ongeveer 22 euro en dat de 2 en 10 gram er uitgaan.
    Iemand op de hoogte?
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Het is te hopen, dan gaat uiteindelijk dat onnodig gekuur stoppen.

Opmerking

vogelmedicijnen

Ik vind het belachelijk wat er allemaal aan vogelmedicijnen te koop
      is in gewone dierenwinkels en op vogelmarkten. Je krijgt een advies ja dat is dat is er met je vogels en ze smeren je maar wat aan medicijnen waar zeer nauwkeurig mee omgegaan moet worden!!!
      Had het er met mijn dierenarts over het is zeer moeilijk als leek een diagnose te stellen zoals op het forum ook vaak gezegd wordt.
      Kan je nagaan wat mensen allemaal in de vogels (kunnen) proppen en hoe schadelijk dat kan zijn!!!!
      groeten uit apeldoorn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tropic
        Het is te hopen, dan gaat uiteindelijk dat onnodig gekuur stoppen.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

kingfischer, er zijn drie verschillende mogelijkheden:

1. Je kuurt omdat het een modetrend is, en je zoveel over kuren, medicijnen, aanzuren en andere dingen hoort ,, dat je het ook maar gaat doen.
          2. Je kuurt omdat jij het noodzakelijk vind en misschien je zieke (in dit geval goudvink) vogel kan redden. Wel te verstaan op dit eigenste ogenblik, maar wat in de toekomst?
          3. Je kuurt NIET, maar probeert op allerlei manieren te voorkomen dat je zou moeten kuren.

Iedereen is vrij in zijn keuze natuurlijk, maar goudvinken, distelvinken en de laatste jaren zelfs al driekleurglansspreeuwen worden zoveel aan kuren onderworpen, dat als ze in jou voliere terecht komen en je kuurt niet, dat ze geen lang leven beschoren zijn.
          Vandaar al die rommel afschaffen, en er wordt veel miserie voorkomen.

Opmerking

[HTML]3. Je kuurt NIET, maar probeert op allerlei manieren te voorkomen dat je zou moeten kuren.
            [/HTML]

Kun Jij hier iets meer over vertellen

Hoe kun je dit doen,waar moet je rekening mee houden etc

want voorkomen is nog altijd beter dan genezen

Groeten Rene

Opmerking

Als je zegt , je kuurt niet, ben je jezelf er principieel van bewust dat je een eventueel risico loopt dat je zoveel en zo goed mogelijk dient in te perken.
              Hoe?
              Door te zien waar en bij wie je nieuwe vogels ruilt of aanschaft (zijn het gekuurde exemplaren of niet?)
              Vooral huisvesting, tocht en vocht (grootste boosdoener). Kunnen er andere vogels op de voliere die hun mest kunnen achterlaten......
              Bodembekking, zo droog mogelijk....
              Kortom , eigenlijk dingen die we allemaal weten of dienen te weten, en waarmee we dan optimaal rekening moeten houden, met steeds in het achterhoofd dat voor mij het "flesje" geen oplossing bied. In de natuur staat men ook niet met flesjes.
              Ik weet dat ik nu reaktie kan krijgen dat de voliere de natuur niet is, maar ik probeer hem toch zo veel mogelijk na te bootsen, ook aangaande "flesjes"

Opmerking

Esb3

Even ter duidelijkheid!
                ESB3 is in Nederland niet geregistreerd als diergeneesmiddel en mag derhalve niet worden gebruikt. Zie forum www.birdweb.nl
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

[QUOTE=tropic;29001]kingfischer, er zijn drie verschillende mogelijkheden:

1. Je kuurt omdat het een modetrend is, en je zoveel over kuren, medicijnen, aanzuren en andere dingen hoort ,, dat je het ook maar gaat doen.
                  2. Je kuurt omdat jij het noodzakelijk vind en misschien je zieke (in dit geval goudvink) vogel kan redden. Wel te verstaan op dit eigenste ogenblik, maar wat in de toekomst?
                  3. Je kuurt NIET, maar probeert op allerlei manieren te voorkomen dat je zou moeten kuren.

1 is geen optie voor mij
                  2/3 misschien stom van me maar die kan ik niet helemaal los zien van elkaar.
                  Ik probeer in alle gevallen te voorkomen dat ik zou moeten kuren of met wat voor geneesmiddel dan ook aan de gang zou moeten.
                  Ik heb eigenlijk ook nooit meer hoeven gebruiken dan een oogzalfje of iets dergelijks bij een ontsteking of zo omdat ik geen voorstander ben van welk middeltje dan ook.
                  Maar als ik dan voor de keuze sta om toch die vogel te proberen te behouden dan doe ik dat zoals ik al eerder schreef en wat de toekomst dan betreft,die kan ik ook niet voorspellen maar ik ben niet van plan om dan te blijven kuren en alles zo steriel mogelijk te houden want dan hebben ze dadelijk helemaal geen weerstand meer.
                  Waarschijnlijk heb ik een stel vogels aangeschaft die wel gekuurd waren en is dat dom van me maar ik ben ook maar een mens.
                  En gaat de vogel alsnog weer slecht zitten en dan ter ziele dan houdt het gewoon op.
                  Dan heb ik mijn best gedaan lijkt me.
                  mvg,
                  Kingfisher

Anton,
                  Wat dat niet geregistreerd staan als geneesmiddel mag een dierenarts dat zo dan voorschrijven/afgeven?
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

Working...
                  X