Mededeling

Collapse
No announcement yet.

coccidiose

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo Lester,
    Heb met veel belangstelling je "verhaal"gelezen en natuurlijk gelijk op internet diverse "trefwoorden"opgezocht.
    Orthomolecaire aanpak!!het klink heel moeilijk maar is eigenlijk toch wel logisch,in de natuur staat er natuurlijk geen dierenarts klaar om de vogel van zijn diaree af te helpen.Maar als je konijn bv aan de diaree is dan moet je hem/haar selderij geven !! en als je je "gebrand"hebt aan een brandnetel dan staat er in de natuur naast de brandnetel de weegbree en de hondsdraf om de pijn te verlichten d.m.v. het blad te pakken en dat over je pijnlijke plek te wrijven!!
    Voor deze orthomolecaire aanpak heb ik wel heel veel belangstelling.
    Jammer dat je vader niet zo graag met de pc werkt anders zou het voor mij wat eenvoudiger zijn om wat meer informatie hierover te krijgen(mits jullie die willen delen??)
    Nou Lester ik hoop nog veel van jullie te horen en...succes met je studie.
    Groetjes,Mirjam

Opmerking

coccidiose

Ik hoop toch dat er nog wat meer reacties komen over middelen cq voedingsstoffen tegen deze toch veel voorkomende ziekte. We kunnen met z'n alle hieruit alleen maar lering trekken. Helaas is het clubje mensen die wat zinnigs op papier zetten erg klein. Dit mogen best meer mensen zijn, het is maar hobby, en hobby moet voor ontspanning en liefhebberij staan.

Opmerking

Hallo Louis,

Ik hoop toch dat er nog wat meer reacties komen over middelen cq voedingsstoffen tegen deze toch veel voorkomende ziekte.
        goede
        The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Hallo serinus. Ik vermoed dat je gelijk hebt. Maar een vraagje. Welke vogels heb je.
          Ik hoor namelijk eigenlijk alleen van coccidiose bij europese cultuurvogels en dan alleen de zaadeters.
          Volgens het boekje: "gezondheid en ziekten bij europese cultuurvogels" heeft elke vogel ze in zich. Alleen komt de ziekte naar voren als de vogel zwak wordt.
          Er schijnt(met de nadruk op schijnt) een zaad te zijn die coccidose tegengaat/onder duim houdt.
          Ben de naam even kwijt

Opmerking

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel "ervaringsverhalen" over de bestrijding van Coccodiose gestaafd worden door een goed onderzoek door een ter zake kundige (!) dierenarts die ook Coccodiose heeft vastgesteld!

Opmerking

http://www.vogelcafe.nl/forums/showthread.php?t=505

Opmerking

Kan nu iemand eens zeggen of coccidiose nu wel of niet bij parkieten voorkomt ??.
                Zover weet ik het ook bij cultuurvogels en zaad eters ,maar parkieten zijn dus ook zaadeters , kippen en duiven ook.
                Wie O wie kan hier eens een duidelijk antwoord op geven ??.

Anderzijds krijgen ze bij mij een kuur met Baycox,aansluitend paracur ,dan Baytrill met vitaminen en de boel wordt ontsmet met halamit-d.
                Wees wel zo verstandig en weet wat men doet.
                En als dat niet helpt en er sneuvelt er misschien toch eentje (wat dus niet vaak gebeurt),een mooie begrafenis in de kliko.

Als iemand zich zorgen gaat maken over de kweek van de vogels,wees gerust,de voortplanting is uitstekend met kerngezonde jongen.
                Ook zonder veren plukken aan hun cloaca.

Opmerking

Coccidiose komt niet bij parkieten voor. Zie verder mijn bijdrage over dit onderwerp elders op dit forum.
                  Harrie

Opmerking

Working...
                  X