Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boek herkenning vogelziektes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Boek herkenning vogelziektes

Hallo Iedereen,

Ik heb een microscoop aangeschaft en zoek nu een boek om de diverse ziektes te hekennen zodat ik gericht medicijnen kan aanschaffen om eventuele de betreffende ziekte te bestrijden.
    Weet iemand af er een dergelijk boek bestaat????

Graag reactie!!!

Groet,
    Theo48

Hier een link:

http://www.uu.nl/en/organisation/fac...inary-medicine.

studie duurt 6 jaar. Voor zover ik weet de enige diergeneeskunde opleiding in de wereld die internationaal wordt erkend en waarmee je dus overal ter wereld mee aan de slag kunt.

verder zou ik het als leek maar bij het herkennen en behandelen van wat wormen laten. Zoals mijn vader vroeger al zei: brood haal je bij de bakker, vlees bij de slager en...........

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch Bekijk Bericht
      Hier een link:

http://www.uu.nl/en/organisation/fac...inary-medicine.

studie duurt 6 jaar. Voor zover ik weet de enige diergeneeskunde opleiding in de wereld die internationaal wordt erkend en waarmee je dus overal ter wereld mee aan de slag kunt.

verder zou ik het als leek maar bij het herkennen en behandelen van wat wormen laten. Zoals mijn vader vroeger al zei: brood haal je bij de bakker, vlees bij de slager en...........

Een boek haal je in de boekhandel.

ik denk niet dat er een boek is waar alles duidelijk instaat omdat hier dingen bij komen kijken waarvoor je echt gestudeerd moet hebben.
      groeten gijs

Opmerking

Het is niet mijn bedoeling om dierenarts te worden , je kunt inderdaad brood halen bij de bakker maar ook bij de supermarkt,en er komt nog bij dat je met zieke vogels zeker niet bij elke dierenarts terecht kunt,en om de enkele dierenartsen te bezoeken die wel weten waar ze over praten moet ik meer als 100 km. rijden, het moet toch mogelijk zijn voor een leek om de meest voorkomende kwalen zoals: cocidiose,wormen,mega bacterie enz.enz. zodat ik gericht medicijnen kan verstrekken indien nodig en niet zoals het nu vaak gaat: er wordt maar wat gegeven want:: de vogel gaat toch dood dus proberen maar!!!

Ik zoek verder en wil wat foto's hebben zodat ik weet wat ik te zien krijg.

Toch bedankt voor de reactie's!!!!

Theo

Opmerking

Een boek zal lastig worden met, hier wat uitleg wat je onder de microscoop kan aantreffen van de bekendste vogelziektes, misschien heb je er wat aan. http://www.cultuurvogelweb.nl/gezond...n-ziekten.html
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

[QUOTE=Theo48;506283]Het is niet mijn bedoeling om dierenarts te worden , je kunt inderdaad brood halen bij de bakker maar ook bij de supermarkt,en er komt nog bij dat je met zieke vogels zeker niet bij elke dierenarts terecht kunt,en om de enkele dierenartsen te bezoeken die wel weten waar ze over praten moet ik meer als 100 km. rijden, het moet toch mogelijk zijn voor een leek om de meest voorkomende kwalen zoals: cocidiose,wormen,mega bacterie enz.enz. zodat ik gericht medicijnen kan verstrekken indien nodig en niet zoals het nu vaak gaat: er wordt maar wat gegeven want:: de vogel gaat toch dood dus proberen maar!!!

Ik zoek verder en wil wat foto's hebben zodat ik weet wat ik te zien krijg.

hallo Theo
            leuk dat je een microscoop aangeschaft hebt om mest te onderzoeken
            ik heb er vorig jaar ook 1 aangeschaft voor hetzelfde doel als jij om ook de mest te onderzoeken als je een vogel niet vertrouwd
            ik ben automonteur en dus zeker geen dierenarts maar je kunt heus wel zien of de mest anders is dan die van een gezonde vogel en als je het dan niet vetrouwd kun je naar een dierenarts gaan of je stuurt de mest op om te laten onderzoeken
            gewoon interresant om zelf ook te kijken
            en als je op google megabacterie intikt of een andere ziekte en de kijkt op afbeeldingen dan heb je voorbeelden genoeg

gr gert

Opmerking

Allemaal bedankt voor het meedenken, ik denk dat ik iets heb gevonden namelijk een boek : ,, Under the microscope" schrijver : Danny Brown.
              Als ik de tip moet geloven beantwoord dit boek aan mijn verwachtingen, ik heb er eentje besteld en zal jullie op de hoogte houden of het een goede investering was.

Theo

Opmerking

Goed boek.

Danny is houder van vogels en reptielen en bovendien een erkende vogel dierenarts.
                Vanwege zijn gezondheid voert hij zijn beroep niet meer uit.

Opmerking

Ik heb intussen het bewuste boek ontvangen, het is een aanwinst voor een amateur, staan duidelijke foto's in die duidelijk laten zie met welke ziekte je te maken hebt, aanrader voor amateurs met een microscoop,klein nadeel het is Engelstalig.

Theo48

Opmerking

Prima boek, met geduld kom je ver. Verder helemaal eens met Gert. Het geel is bijvoorbeeld hiermee ook zo uit te sluiten. Alleen zie je vaker niets dan wel, daar moet je tegen kunnen. Succes

Opmerking

Working...
                    X