Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontlasting groen/geel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ontlasting groen/geel

Iemand die ervaring heeft met deze ontlasting? Ze heeft een wormkuur achter de rug. Haar ontlasting was op dat moment dun en groen/geel. Haar ontlasting is bekeken door een vogelarts. Die constateerde wormen. Na de wormkuur en een kuur met mariadistel extract is haar ontlasting hard geworden, maar nog steeds geel van kleur. In mijn ogen wijst dat op leverproblemen (vandaar de mariadistel). Wel is het zo dat haar ontlasting naast vaster ook veel witter is van kleur. Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen. Haar verenpakje is al verbeterd en ze lijkt ook weer wat actiever dan sinds ze bij mij in huis is (zo'n twee weken geleden).

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

beste hansv.

het kan veel oorzaken hebben
    van salmonella tot megabacterie .coccidiose .

gele ontlasting duidt vaak op megebacterie
    groene slijmerige waterige ontlasting duidt op salmonela of pseudo tubercolose.

is de vogel ook mager en voel je het borst ben etc
    kan ook zijn teveel eivoer .

gr rudyp

Opmerking

Dank voor je reactie Rudyp. Na het ontlastingsonderzoek door de vogelarts zijn er alleen wormen waargenomen. Ik neem aan dat ze dan ook de megabacterie, salmonella en pseudo tubercolose hadden gevonden. Ik ga er dan ook vanuit dat dat kan worden uitgesloten. Ik zal haar vandaag eens uitvangen en de buik bekijken.
      Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

beste hansv

ja idd je kan dat allemaal uitsluiten wordt op gecontroleert .

het kan ook nog zo zijn dat de vogels teveel groenvoer of vitaminen krijgen .
        dan veranderd de kleur van de ontlasting ook of teveel ei voer tot zich nemen .

dus apart zetten is goede optie en zo kijken wat de vogel doet en
        als je haar uitvangt kijk dan gelijk naar de lever en of darm lussen zijn meestal duidelijk zichtbaar
        hopelijk komt het goed denk het wel .

mvg rudyp

Opmerking

Kan het te maken hebben met stress? Ik heb al voorgehad na het verplaatsen van vogels in TT-kooien dat ze enkele dagen een meer gele ontlasting hebben. Dit gaat dan vanzelf over... Bij een leverprobleem zou je de lever toch duidelijk moeten kunnen waarnemen in de buikstreek.
          Een plotse verandering van voer kan ook een andere mestkleur geven...

Opmerking

Ze krijgt praktisch geen groenvoer. Ook eivoer krijgt ze slechts tweemaal per week. Deze vogel heb ik nu bijna drie weken in mijn bezit. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog steeds aan stress lijdt. Ook zou ze inmiddels wel gewend moet zijn aan mijn voer. Komende dagen kijk ik het even aan. Het mariadistel extract lijkt zijn werk te doen. De ontlasting lijkt er vandaag weer wat beter uit te zien. Wel viel me op dat haar buik, nadat ik haar had uitgevenagen, licht roze van kleur was ipv paars bij mijn andere vogels. De lever leek ook wat opgezet, maar ik heb geen idee hoe een vergrote lever eruit ziet. Ik denk dat ik haar morgen om alles uit te sluiten maar even meeneem naar de vogelarts. Dat wordt een dure ruil op deze manier, want ik heb haar geruild voor een man in perfecte conditie.
            Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

ja, dat is balen. als je alles van te voren weet, zat ik niet hier, maar op Hawai.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ja heren idd

ik denk toch dat je idd ff bij de vogel arts langs moet helaas .
                een licht vergrote lever is niet goed en door dat de lever niet goed werkt krijg je verschil in de ontlasting.
                maar ik zelf denk dat een kuur met esb30% en dan 5 dagen het probleem wel aanpakt .
                1 gram per liter water .maar zeker weten doe ik het niet.
                kleur buik is geen probleem hoor de 1 is lichter dan de andere

gr rudyp

Opmerking

salmonella en pseudo tubercolose hadden gevonden.
                  Als je een gewoon ontlastingsonderzoek doet, dan kunnen salmonella en pseudotuberculose, niet uitgesloten worden. Daartoe is gramkleuring en een bacteriekweek op laboniveau vereist.

Opmerking

Ze heeft een wormkuur achter de rug.

Opmerking

Als, in de toekomst een dierenarts wormen konstateert bij een vogel, vraag dan ook wel wormsoort het is. Hij kan dat weten aan de hand van de vorm van de wormeieren, dewelke hij gevonden heeft in de uitwerpselen.

Opmerking

Op dit moment zie ik de wormen gewoon uit de ontlasting van de vogel kruipen. Beestjes van 2 a 3 millimeter groot. Gelukkig heb ik haar steeds apart gehouden. Ik maak elke dag alles met kokend heeft water schoon. Het is alleen super hardnekkig. Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik dat diertje heb meegenomen bij de kweker. Gelukkig zet ik nieuwe vogels altijd apart en heb ik haar nog steeds apart zitten, dus hopelijk valt de besmetting voor mijn andere vogels mee. Die hadden er gelukkig de laatste keer geen last van toen ik de ontlasting van hen heb laten controleren. Ben benieuwd of ze nu een sterker middel kan voorschrijven. Panacur heeft niet geholpen.
                        Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
                          Op dit moment zie ik de wormen gewoon uit de ontlasting van de vogel kruipen. Beestjes van 2 a 3 millimeter groot. Gelukkig heb ik haar steeds apart gehouden. Ik maak elke dag alles met kokend heeft water schoon. Het is alleen super hardnekkig. Ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik dat diertje heb meegenomen bij de kweker. Gelukkig zet ik nieuwe vogels altijd apart en heb ik haar nog steeds apart zitten, dus hopelijk valt de besmetting voor mijn andere vogels mee. Die hadden er gelukkig de laatste keer geen last van toen ik de ontlasting van hen heb laten controleren. Ben benieuwd of ze nu een sterker middel kan voorschrijven. Panacur heeft niet geholpen.
                          Wat erg! Als een hond vol met wormen zou ziiten dan pas komt het er ook uit. Zou je vogel dan nu zo enorm vol met wormen zitten?
                          Een wonder dat ze nog leeft.

Deze vogel komt bij een goede kweker vandaan toch? Heb je hem nog gesproken hierover?

Groetjes, Chantal
                          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ze heeft inmiddels, net als de rest van mijn bestand preventief, twee kuren met Panacur gehad. Die zijn niet aangeslagen. En ik poets elke dag alles schoon met kokend heet water en Detol.

De laatste keer dat de vogelarts haar zag, was ze tevreden over haar conditie. Ik dacht dat ik er vanaf was, maar heb haar gelukkig steeds apart gehouden. Echter het is weer terug. En dat kost je gewoon heel veel tijd aangezien je elke dag alles moet reinigen. De gehele kooi, anders besmet zij zichzelf weer door de aangekoekte ontlasting. Daarin kunnen de eitjes van de wormen een tijdje goed blijven.

Bij de kweker waar ik haar vandaan heb, heb ik nog niet eerder vogels gekocht. Dat ga ik ook niet meer doen. Ondanks dat er waarschijnlijk geen kwade opzet in het spel is. Uiteraard heb ik hem op de hoogte gesteld. Daarna is het stil geweest. Heb hem vandaag weer laten weten dat de pop die van hem afkomstig is aan wormen lijdt en dat hij actie moet ondernemen en de vogelaars die de laatste tijd vogels bij hem gekocht hebben op de hoogte moet stellen. Of hij dat doet weet ik niet.
                            Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Die wormen van twee tot drie centimeter zijn waarschijnlijk Ascaridia wormen. Probeer eens met een ontwormingsmiddel op basis van flubendazole.

Opmerking

Working...
                              X