Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwakke vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zwakke vogels

Goedemorgen, ik heb een vraag gisteren heb ik me hokken helemaal schoon gemaakt met finect spray. Ook heb ik alle vogels een druppel in de nek gedaan tegen luis en worm. En Appelazijn in het water gedaan. Alle tropen waren gezond. Nu keek ik vanmorgen, pop roodkopamadine dood. Man zit nu alleen met zijn kop naar beneden gebogen. Man van geelkopbinzen zit verzwakt op de grond zit geen puf meer in. En 1 jong van me drie kleur amadine is verzwakt. Iemand een iede hoe dat komt en wat ik er tegen kan doen om de zwakke weer sterk te krijgen ? Mvg dennis

Met Ivectermine, zit in anti luis, moet je echt oppassen!

Gebruik je teveel en de vogels gaan dood of worden ziek.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Inderdaad, zoals Hans aangeeft zul je van het 1 of ander een flinke overdosis gegeven hebben.
      Heb je gister nog meer dingen gedaan of gebruikt bij de vogels?

De vogels met rust laten en zorgen dat ze gemakkelijk bij het voer en drinken (schoon water) kunnen komen. Misschien komen ze er weer boven op.
      Het zijn volgens mij echt geen zwakke vogels........................ ik zou de oorzaak bij de verzorging / eventueel 1 van de combinaties vangen, ivermectine en appelazijn zoeken.

Opmerking

Voor de rest heb ik niks gebruikt. Op de verpakkingen staat dat het niet schadelijk is voor de vogels.

Opmerking

Een chemisch goedje vraagt altijd iets van de vogel, een overdosering kan zeker schadelijk zijn. (o.a. afhankelijk van de gevoeligheid van de vogel voor het middel)
          De goulds heb je ook behandeld?

Opmerking

Nee die goulds heb ik nie meer.

Opmerking

Maar kan ik er wat tegen doen of moet ik afwachten ?

Opmerking

heb je na het druppelen toevallig nog badwater gegeven.

Opmerking

ze hebben een badhuisje hangen alle vogels.

Opmerking

als je je vogels hebt gedruppeld en ze nemen kort erna een bad is het logisch dat het spul ook in het badwater terechtkomt, en als het vogeltje hiervan drinkt hoef ik niet uit te leggen wat er gebeurt, het effect van het druppelen word ook teniet gedaan door het wassen van het vogeltje, ik zeg niet dat het zo is maar in mijn ogen zou dit wel een oorzaak kunnen zijn .

Opmerking

Working...
                    X