Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! snavelwond?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Help! snavelwond?

hallo allemaal,

gisteren heb ik mijn valkparkiet opgehaald. Alleen de mensen waarvan ik hem heb gekocht blijken niet zo goed te zijn als we dachten. Het was allemaak heel overtuigend de advertentie en de telefoon, maar toen we daar kwamen bleek het een fokker(voor het geld waarschijnlijk, de advertentie staat er nu weer op met dezelfde foto`s!) en ik vond het zielig om hem daar te laten. Het zag er daar niet zo goed uit enzo maar hij is wel heel lief. Maar hij heeft dus een wond op zijn snavel. Het is niet open maar hij heeft het net opengekrabt. Er zit wel weer een korstje op maar toch. Wat moet ik doen? Ermee naar de dierenarts of geneesmiddelen halen, en welke dan? Het is trouwens een valkparkiet.

Groetjes Robin(en de beestenbende-,-)

Je kan er wondzalf op doen (niet te dik) en dagelijks herhalen.
    Er is wondzalf voor vogels in de handel (b.v. beaphar).
    Ik gebruik bij kleine verwondingen al jaren met goed resultaat betadine wondzalf, dat verkrijgbaar is bij de drogisterij.
    Het heeft een goede desinfecterende werking.
    Wil je niet gebeten worden door de vogel, gebruik dan voorzichtig een wattenstaafje met wat zalf erop om het op de plek aan te brengen.
    Succes Robin.

Opmerking

Oogzalf zou ook kunnen.
      parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Opmerking

Dank jullie wel!!! maar eigenlijk komt hij wel op mn hand enzo zitten en hij stapt goed op maar ik mag hem eigenlijk nog niet aaien, 2x wel. Hebben jullie dan misschien nog tips om de zalf aan te brengen?

Opmerking

O het staat er al bij helemaal goed! Bedankt allemaal!

Opmerking

Is het geen mijt?
            Plaats anders eens een foto.

Groetjes, Chantal
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Beste Tiki,

Ik begrijp je helemaal maar ik vind het jammer dat je die vogel hebt gekocht als je zulke bedenkingen had. Malafide figuren moeten niet beloond worden. Uit het feit dat het dier niet schuw is zou kunnen blijken dat die mensen het dier ergens vandaan hebben (handel) waar hij wel aandacht kreeg, is het dier geringd? Je kunt de rindgnummers dacht ik laten nagaan. Misschien ook is er onkunde in het spel.

Het kan dat het dier een gedragsafwijking heeft en dan heb je nu een groot probleem. Pas op met zalf op de veren: zeer dun opbrengen.Anders komt het op de veren. Hij zal er zeker aan gaan poetsen en dan schuurt hij het er via de stok af/ wond open. Persoonlijk zou ik er met mijn vingers vanaf blijven maar je zou de wond heel voorzichtig met wat betadine/ boorwater kunnen behandelen.

Opmerking

je hebt zo'n bedrijf dat allemaal dingen voor vogels heeft wat gemaakt is op basis van honing, was (e.d.) die hebben ook een zalfje wat goed schijnt te helpen (voor allerlei soorten wonden). ben helaas de naam kwijt, het bedrijf is ongetwijfeld bekend onder de andere forumleden (weten jullie de naam wel?)

Opmerking

De Imme, propolis zalf.

Heb ik ook, werk goed tegen wondjes.http://www.geonshopping.nl/propolis-zalf-p-1122.html

Maar een potje Purol van de drogist werkt ook wel.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Koudgeslingerde honing

Daar kon je wel eens een goed punt hebben. populier.

Tegen brandwonden heeft het brandwondencentrum in Beverwijk al lang geleden koudgeslingerde honing ontdekt. Propolis zou ook wel eens infectiewerende en wondgenezende eigenschappen kunnen hebben, ik weet niet of dat ook getest is. Wat dierenartsen ook wel gebruiken is Dermacool. Nadeel van al deze middelen is dat als er wat op de veren komt de vogel het er vanaf gaat poetsen. Het moet echt heel dun erop, met een wattenstaafje.

Opmerking

hoe is het afgelopen met die snavelwond van je vogel,

Opmerking

ja ben nu ook wel benieuwd.

Opmerking

Working...
                        X