Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meivink met huid- en veerproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Meivink met huid- en veerproblemen

Beste forumleden,

Wie kan me iets vertellen over deze aandoening? (zie foto)
    Bijgevoegde Bestanden

Stond jij ook op marktplaats met deze vogel?

Wat zei de vogelarts hierover?

Ziet er niet fris uit, arm beest
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

nee ziet er inderdaad niet heel fris / gezond uit

Opmerking

ik ben geen dierenarts maar lijkt een tumor, hoeft niet perse kwaadaardig te zijn , vogel kijkt wel kwiek uit zijn ogen.

Opmerking

Het zijn opgedroogde korstjes op de huid. Ik behandel ze met vaseline zodat ze week worden. Daarnakan ik ze verwijderen. Als medicijn heeft hij 2 weken geleden een druppel Ravipharma in zijn nek gehad en enkele dagen later een druppel anti luchtpijpmijt.

Opmerking

De vink blijft stabiel. Misschien eet hij wel iets meer. De schilfers worden minder. maar de kaalheid blijft nog steeds.

Opmerking

Dat is vermoedelijk een Candida spp. infectie van het bovenste deel van het spijsverteringsstelsel, mogelijk in combinatie met een Stafylokokkeninfectie op de huid.

Medicatie : cfr. dierenarts.

Opmerking

Ik ben bij de dierenarts geweest. T.g.v. een virus heeft de vogel zijn veren verloren en krijgt deze ook niet meer terug. Buiten zal de vogel zichzelf niet warm kunnen houden en overlijden.

Opmerking

vogeldierenarts?

Beste Theo,

Ben je bij een vogel dierenarts geweest? Noemde de veearts het soms bek en vederrot of circovirus? Zo niet wat dan wel? Een vink met bek en vederrot is nieuw voor mij.... Heeft de arts de vogel beschenen met zo'n lamp die in de disco veel gebruikt wordt (dark light)? Als de veearts dat gedaan heeft, heeft de veearts al een kuur met een antibioticum (vibramycine bv.) geprobeerd?
                  Die vieze gele plek komt niet omdat er daar ooit een wond/irritatieplek zat en daarna is die "genezen"?
                  Je moet uiteraard zo'n vogel niet naar buiten doen tot het warm is. En ik ben heel benieuwd of hij alsnog na de rui zijn verenpak terug krijgt.

Opmerking

Working...
                  X