Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Papagaaienziekte besmetting
Collapse
X
-
Papagaaienziekte besmetting
Labels: Geen
-
Spijtig voorval en gelukkig zonder dodelijke afloop.
Dat kan altijd gebeuren en op gelijk welke vogelmarkt of -beurs.
Helaas, onmogelijk te vermijden, tenzij dat iedereen die een vogelbeurs gaat bezoeken op voorhand tetracyclines begint te nemen voor de mogelijke besmetting die zou kunnen plaatsvinden.
-
tetra
Inderdaad, nooit meer naar een vogelbeurs, geen vogelshow, niet op bezoek bij iemand met een vogel, niet naar een dierentuin, niet naar een dierenarts, geen vogels meer opzetten. Ongetwijfeld zullen er nog wel meer "kwalijke" zaken te bedenken zijn.
Groet,
Rob.
Opmerking
-
Ach er komen jaarlijks ook vele toxoplasmose besmettingen voor. Hoor ik nooit iemand over. Behalve de mensen die er doodziek van zijn geworden.
Opmerking
-
Natuurlijk is het niet gewenst dat er mensen ziek worden, maar zonder risico's is het leven nou eenmaal niet.
Het uitsluiten van ziektes is een onmogelijke zaak, zo ook in de vogelhobby.
We leven niet in een steriele wereld.
Voorlichting geven (direct, dus rechtstreeks en indirect via gerelateerde organisaties) aan de mensen zou (volgens mij) een taak van misschien de overheid en de kennisinstituten kunnen zijn.
Excessen worden volgens mij te pas en onpas gebruikt en misbruikt om beleid op te baseren.
De meeste, zo niet alle, ziekten komen ook in de natuur voor. Vroeger en nu.
Een voorbeeld van een dier dat, ondanks de vele slachtoffers, men gewoon mag blijven houden / buiten de regels valt die "in de maak zijn" (net als de kat, eigenlijk zijn daar nog minder regels voor en misschien nog wel meer slachtoffers maakt door het overbrengen van ziekten op mensen).
Jaarlijks worden er ongeveer 150.000 Nederlanders door een hond gebeten. Kinderen zijn vaker het slachtoffer dan volwassenen en worden vooral gebeten in het gezicht. Wonden kunnen leiden tot blijvende verminking en psychische problemen.
Ook in ons land zorgen gevaarlijke honden jaarlijks voor 230 ziekenhuisopnames.
Ook een madam die zich bewust zou kunnen zijn de op de mens overdraagbaarheid van dierziekten, misbruik van dieren en dierenleed laat zich iets influisteren door een geit. Even op niveau.
Onderonsje en kiloknaller:
Opmerking
-
Advertentie
Collapse
Opmerking