Ik heb een grasparkiet van 1,5-2 jaar oud. Hij zit bij mij thuis binnen. Het tocht niet in de kamer en het probleem met de verwarming is verholpen. (Waarvoor dank!)
Hij begon vreemd te smakken en dit werd erger. Ik dacht dat het aan de houtvezels lag en heb beukensnippers genomen. Dat was het probleem niet.
Het gesmak en gesnotter werd erger. Hij ging vaak piepend smakken en braakbewegingen maken.
Op 31 oktober heb ik hem Beaphar anti luchtpijpmijt in de blote nek gedruppeld, net zoals bij de andere vogel. Dit wil ik herhalen op 30 november.
Het gesmak en gesnotter is minder geworden. Het gepiep en de braakbewegingen zijn verdwenen. De plek boven zijn neus is echter kaal geworden. Ook blijft hij snotteren.
Is dit gewoon een verkoudheid en kan ik hem helpen?
- Vogel eet zoals normaal.
- Vogel is actief zo als normaal.
- Vogel zit niet bol.
- Gepiep en braakbewegingen zijn verdwenen na gebruik Beaphar antiluchtpijpmijt.
- Gesnotter en gesmak is er nog wel.
- Kaal boven de neus.
- Vogel wrijft neus vaak tegen voorwerpen.
Hij begon vreemd te smakken en dit werd erger. Ik dacht dat het aan de houtvezels lag en heb beukensnippers genomen. Dat was het probleem niet.
Het gesmak en gesnotter werd erger. Hij ging vaak piepend smakken en braakbewegingen maken.
Op 31 oktober heb ik hem Beaphar anti luchtpijpmijt in de blote nek gedruppeld, net zoals bij de andere vogel. Dit wil ik herhalen op 30 november.
Het gesmak en gesnotter is minder geworden. Het gepiep en de braakbewegingen zijn verdwenen. De plek boven zijn neus is echter kaal geworden. Ook blijft hij snotteren.
Is dit gewoon een verkoudheid en kan ik hem helpen?
- Vogel eet zoals normaal.
- Vogel is actief zo als normaal.
- Vogel zit niet bol.
- Gepiep en braakbewegingen zijn verdwenen na gebruik Beaphar antiluchtpijpmijt.
- Gesnotter en gesmak is er nog wel.
- Kaal boven de neus.
- Vogel wrijft neus vaak tegen voorwerpen.
Opmerking