Mededeling
Collapse
No announcement yet.
zieke indigo
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
Ik heb begrepen dat Indigovinken en andere passerina's behoorlijk stevig kunnen ruien. De kans bestaat dan dat ze het tijdelijk wat lastiger vinden om te vliegen.
Misschien meldt Rob van der Hulst (nickname Robbie) zich wel. Hij is de schrijver van het boek Kweken met Amerikaanse Zangvogels. Een aanrader voor de Indigo bezitter overigens.
-
Oorspronkelijk geplaatst door HansVIk heb begrepen dat Indigovinken en andere passerina's behoorlijk stevig kunnen ruien. De kans bestaat dan dat ze het tijdelijk wat lastiger vinden om te vliegen.
Misschien meldt Rob van der Hulst (nickname Robbie) zich wel. Hij is de schrijver van het boek Kweken met Amerikaanse Zangvogels. Een aanrader voor de Indigo bezitter overigens.
Opmerking
-
In eerste instantie adviseer ik je naar een dierenarts te gaan.
Hoe ziet de buik en de ontlasting eruit?
Veeruitval kan wijzen op een tekort aan B12 - Pantotheenzuur. Dit zit in eigeel, gist en tarwe. Misschien kan je de Indigo alleen even op eivoer zetten?
Bij Chlamydiose zijn er ook geen uitwendige symptonen waarneembaar. Wel ademnood en verkoudheid.
Opmerking
-
ik denk aan nog wat anders..
Ik heb alle tuinplanten in de vluchten gechecked op giftigheid, maar niet het onkruid. En laat er nou net tuinwolfsmelk staan in die vlucht. Een laag, giftig plantje ..laag en daar zitten de indigo's vaker dan mijn sijzen. Mogelijk dat hij daarvan heeft gegeten. Dat zou wel verklaren waarom hij binnen 6 uur zo ziek geworden is
Kan iemand de sympomen geven van vergiftige vogels?
Ik zie dat de vink echt hangt op zijn borst, niet dik zit, moeilijk ademd
mvg, Ron
Opmerking
-
tuinwolfsmelk
Een plaatje van de mogelijke boosdoener..
Opmerking
-
Ikzelf heb er geen last van, maar mijn egaa merkt het wel als ze in aanraking met sap komt van wolfsmelkachtigen. Deze tuinwolfmelk is niet zo heel giftig, maar mi voldoende voor een vogel.
Voor iedereen...ik heb in een andere post de link naar wiki met foto's. Echt een algemeen plantje, dus kijk uit.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door GravenImageIk heb geleerd om bij vergiftiging vogels houtskool te geven. Houtskool abosbeert de giftige stoffen, maar ook de voedingsstoffen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking