Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadines plukken aan anus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gouldamadines plukken aan anus

Voor een juiste diagnose had je met mest naar een goede vogelarts moeten gaan, daar is alles uit te halen.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Nou volgens mij staat hij hier in de omgeving als een zeer goede dierenarts bekend juist met gevogelte. Dus dan mag je er van uit gaan dat hij je het juiste advies geeft en ik mag er vanuit gaan dat, indien hij de ontlasting wilde zien, dat hij dit zou hebben aangegeven. Toch

En met hun ontlasting is er niks mis, deze ziet er goed uit. Ze krijgen het er alleen vrij moeilijk uit lijkt het wel, waardoor ze waarschijnlijk aan hun anus zitten te pikken.

Maar ik ga maandag toch terug als blijkt dat er geen verandering komt.

Opmerking

Megabacterie (soort maagschimmel) zou misschien kunnen.
        Na / tijdens een stevige kuur met medicijnen zouden de vogels vatbaarder zijn hiervoor.
        Ook kan het een combinatie zijn van de maagschimmel en andere ziekteverwekkers.
        Op het internet staan diverse symptomen / verschijnselen beschreven.

Ook zou het een virus geweest kunnen zijn, maar daar kom je lastig achter en mocht er een poging gedaan worden om dit te onderzoeken, dan kost het een flinke duit.

Opmerking

Dank je. Ik ga gelijk kijken. Hier had ik niet aan gedacht. Ik wist wel dat ze vatbaarder waren maar ik had verwacht na de kuur en niet tijdens.

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Even up to date houden. We zijn vandaag met een van de vogels naar de dierenarts geweest. De dierenarts heeft door middel van druk te zetten op de sluitspier de rotzooi dat binnen zat naar buiten geduwd. Het spul wat er uit komt is een witte soort push en deze is onder de microscoop bekeken. Er zaten geen wormen in.
                  Het blijkt een ontsteking aan de anus te zijn. De vogels kunnen aan de push sterven als het dit naar binnen slaat. Wat bij ons dus is gebeurt bij een aantal vogels

Hoe komen we hier aan en hoe voorkomen we dit in het vervolg.

Ik had een nieuwe vogel ca 2 a 3 weken in quarantaine gezet en dacht dat dit genoeg was. Blijkbaar is dit niet het geval en heeft hij/zij de bacterie via de uitwerpselen doorgegeven aan de andere vogels. Wij hebben nu paracilline poeder gekregen. Een hele sterke antibiotica 1 gram op 2 liter water 5 dagen geven.

Wat gaan wij doen om dit te voorkomen. Er wordt geen eten meer gegeven in een voerbak maar via zaadsilo. Als je wel eten geeft via een open voerbak dan moet je dit voer elke dag weggooien en voorzien van nieuw voer. De vogels langer in quarantaine zetten en zou je alle nieuwe vogels eigenlijke een lichte antibioticakuur moeten geven.

En dat wij onze vogels aan het vergiftigen zijn vind ik een beschuldiging waar je fors over na moet denken voor je dit op de site gaat zetten. Iedereen doet zijn best om zijn vogels te beschermen en een zo goed mogelijk huis te geven. Onze vogels zijn onze hobby waar we normaal veel plezier aan hebben. Ik kan ook zeggen dat de kweker ons een verkeerd vogel had verkocht maar wie zegt dat hij dit bewust heeft gedaan. Onze vogels deden het hartstikke goed op het geen wat wij gaven en de voorzieningen die wij hadden getroffen. Dit is gewoon vette pech hebben. Als je niets aardigs of nuttigs te zeggen hebt hou dan je mond of zo iets.

Opmerking

Working...
                  X