Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse Nachtegaal met wrat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Japanse Nachtegaal met wrat

Weet iemand misschien raad?
    Wij hebben een japanse nachtegaal van ongeveer 7 jaar oud.
    Hij zit bij ons in huis in een grote kooi.
    Nu heeft hij onder zijn oog een soort wratje of gezwel zitten.

Hij zingt de hele dag en lijkt er niet echt last van te hebben.
    Hij gaat verschillende keren op een dag in bad en daarna gaat hij poetsen en dan zit hij er aan te krabben en gaat het dus weer open.

Weet iemand raad? Bedankt alvast.

beste kan je even langs de dierenarts. lijkt met niet fijn voor de vogel, als hij het steeds open krabt.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ja maar naar de dierenarts gaan is zoveel stress voor zo'n vogel lijkt me.
      In een andere kooi en dan ook nog in de auto, en aangeraakt worden vind ik allemaal zo zielig.
      Ik weet niet in hoeverre dit goed is voor zo'n beestje.
      Met mijn vorige nachtegaal is dat fataal geworden, misschien dat ik daarom een beetje bang geworden ben om naar de dierenarts te gaan.
      Ik had gehoopt op een of ander middeltje dat ik misschien in zijn badje kon doen.
      In ieder geval bedankt voor je reactie.

Opmerking

Je kan natuurlijk altijd Gezasept in het badwater doen.
        Een aantal dagen volhouden.
        Daarnaast als het gezwelletje(?) open is en niet te dicht bij het oog zit,kan je
        eventueel betten met een druppeltje Gezasept op een wattenstaafje.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Als het een steelwratje is dan heeft het een smal beginnetje. Wat je kan doen is daar een zeer dun draadje om binden. Het wratje zal dan afvallen na enkele dagen omdat je de bloedtoevoer stopt. En voordat mensen dat gaan afdoen als dierenbeulerij oid, dat deed ik bij mijn oude hond ook. Die kreeg op de oogleden ook dergelijke wratjes en de dierenarts heeft mij laten zien hoe je die kan afbinden.

Als je niks doet kan dit nl verergeren en heb je straks een vogel met een wrat ter grootte van een erwt bij het oog. Dan komt er een mes bij kijken om dat weg te halen. Als dat gaat bloeden en onsteken door krabben gaat het dier evt zelfs dood. Dus mocht het een wratachtig iets zijn dat een dun steeltje heeft dan zou ik het even afbinden met 2 personen. Wel even oefenen met knoopjes maken en ook zorgen dat je alleen het steeltje afbindt. Ook zorgen dat je draad gebruikt dat zich laat knopen. Dus geen visdraad. Ik gebruikte het dunste hechtdraad van de dierenarts. Afbinden voelen de dieren niet gelukkig. Mijn hond gaf geen krimp en dat was een echte piepert.

Opmerking

Maak eens een foto. Misschien is het wel helemaal geen wrat maar bv een ontstoken veerfolikel bv.

Opmerking

Bedankt voor jullie meedenken.
              volgende week komt er een aankomend dierenarts bij me langs.
              Hopelijk weet hij raad.
              ik hou jullie op de hoogte

Opmerking

Working...
              X