Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zebravink met lam pootje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zebravink met lam pootje

Ik wil vragen of er iemand is dit dit herkend. Ik heb bij de vink zijn nagels geknipt, heb hem uitgevangen uit de volaire dit is zo rustig mogelijk gebeurd. Het knippen ging ook in alle rust, maar natuurlijk vrij stressvol voor de vogel! Toen dit was gebeurd de vogel terug geplaatst, hij vloog op de stok en zat goed op zijn beide pooten, maar met zijn snavel geheel geopend, wat aangaf veel stres te hebben. Heeft daarna nog wat heen en weer gevlogen en is weer achter op de stok gaan zitten, met nog steeds zijn bekje open. Ben weg gegaan om de vogels rust te geven. Na een uurtje gaan kijken, en wat bleek de vogel zat op de stok maar laat een poot In zijn geheel hangen, kan er niet meer op staan. Er is niets aan de poot te zien, geen rare stand. Met eten op de grond gaat hij steunen op zijn vleugel aan de kant van zijn lamme poot! Eet goed en lijkt geen pijn aan de poot te hebben, zover ik kan zien, is ook niet chagrijnig naar andere vogels, wie heeft een idee wat dit is?

Zelf hersteld

Oorspronkelijk geplaatst door Bree47
    Ik wil vragen of er iemand is dit dit herkend. Ik heb bij de vink zijn nagels geknipt, heb hem uitgevangen uit de volaire dit is zo rustig mogelijk gebeurd. Het knippen ging ook in alle rust, maar natuurlijk vrij stressvol voor de vogel! Toen dit was gebeurd de vogel terug geplaatst, hij vloog op de stok en zat goed op zijn beide pooten, maar met zijn snavel geheel geopend, wat aangaf veel stres te hebben. Heeft daarna nog wat heen en weer gevlogen en is weer achter op de stok gaan zitten, met nog steeds zijn bekje open. Ben weg gegaan om de vogels rust te geven. Na een uurtje gaan kijken, en wat bleek de vogel zat op de stok maar laat een poot In zijn geheel hangen, kan er niet meer op staan. Er is niets aan de poot te zien, geen rare stand. Met eten op de grond gaat hij steunen op zijn vleugel aan de kant van zijn lamme poot! Eet goed en lijkt geen pijn aan de poot te hebben, zover ik kan zien, is ook niet chagrijnig naar andere vogels, wie heeft een idee wat dit is?
    Wil jullie toch nog even het verloop met jullie delen. Nu is de zebravink weer helemaal de oude heeft het hoogte woord, zijn poot is na ongeveer vier weken ineens weer beter gegaan. Je zag dagelijks meer kracht in de poot terug komen, en na zesweken is er niets meer van te merken! Wat ik wel heel opmerkelijk vond is dat toen de vink zich zelf niet kon verzorgen, hij is namelijk de enige vink tussen tien goudbuikjes, twee popjes de vink meerdere keren per dag helemaal schoonpikte , niet alleen zijn kopje maar ook zijn staart en onderlijf , de vink ging op de stok voor het waterbadje zitten en het goudbuikjes op de stok eronder en kon dan de onderkant van de vink schoonmaken! Wat zijn de goudbuikjes toch sociale vogeltjes! Groet Wim

Opmerking

Working...
    X