Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Wij hadden een nieuwe blauwe gould, die toen hij bij ons kwam continu met zijn nek draaide.
Dit was geen draaihalsziekte maar kwam door de verhuisstress.
Ook wanneer in de avond de lichten dimden ging hij met zijn koppie steeds harder achterover slaan en viel dan soms zelfs van zijn stok!!
Maar nu is hij bij ons gewend en doet het helemaal niet meer, maar ik zie wel dat als hij licht gestressed raakt hij weer die neiging krijgt.
Ik heb gelezen dat dit ook voor kan komen bij doorgekweekte vogels, waar waarschijnlijk sprake van was.
Bedankt voor je reactie komt me goed uit.
Net gisteren gould weer in de voliere losgelaten.
Wel na wikken en wegen. Was namelijk een weekje op vakantie geweest en vogel was weer terug gevallen in gedrag. Zondag hadden we een bijeenkomst bij 1 van de leden Gould club.
En daar zag ik ook een gould weer die beweging bij een vogel.
Gecombineerd met de mening van een Gouldexpert die er van overtuigd was dat het geen draaihals was heb ik daarvoor gekozen.
Mijn Gould is er nooit zo erg aan toe geweest als die van jou en is nooit van de stok gevallen.
Het is natuurlijk wel zo dat als je de opmerking draaihalsziekte gebruikt het juist is dat het om een dodelijke en besmettelijke ziekte gaat.
Groeten
Rob koppen
Oorspronkelijk geplaatst door ester
Wij hadden een nieuwe blauwe gould, die toen hij bij ons kwam continu met zijn nek draaide.
Dit was geen draaihalsziekte maar kwam door de verhuisstress.
Ook wanneer in de avond de lichten dimden ging hij met zijn koppie steeds harder achterover slaan en viel dan soms zelfs van zijn stok!!
Maar nu is hij bij ons gewend en doet het helemaal niet meer, maar ik zie wel dat als hij licht gestressed raakt hij weer die neiging krijgt.
Ik heb gelezen dat dit ook voor kan komen bij doorgekweekte vogels, waar waarschijnlijk sprake van was.
Inderdaad draaihalsziekte overlijden ze uiteindelijk aan.
Die van ons is nu kipfit, fluit de hele dag uit volle borst.
Dat hij zo erg draaide is vier maanden geleden. En heeft best een tijdje geduurd. Het werd erger naarmate je dichterbij de ziekenkooi kwam (stress).
Opmerking