Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draaihalsziekte Goulds d.i.n. druppels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

blij te lezen dat het dan toch geen draaihalsziekte is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door idl
      blij te lezen dat het dan toch geen draaihalsziekte is.
      dank je ik ben er ook blij mee was wel even gechrokken

Opmerking

Lijkt alweer goed afgelopen

Vandaag 10 min. mijn Gould bekeken en hij maakte geen enkele keer meer de rare nekdraaibeweging.

Wat ik niet zal weten

Door de Gould rustig apart te zetten is de stress verdwenen

Of de d.i.n. druppels en vitamine b kuur hebben geholpen.

Maar ik ben natuurlijk allang blij met het resultaat. Laat hem nog een weekje apart zitten en dan mag hij terug naar zijn maatjes.

iedereen bedankt voor de reacties

Groeten
        Rob koppen

Opmerking

Bij goulds kan het ook stress zijn.

Wij hadden een nieuwe blauwe gould, die toen hij bij ons kwam continu met zijn nek draaide.
          Dit was geen draaihalsziekte maar kwam door de verhuisstress.

Ook wanneer in de avond de lichten dimden ging hij met zijn koppie steeds harder achterover slaan en viel dan soms zelfs van zijn stok!!

Maar nu is hij bij ons gewend en doet het helemaal niet meer, maar ik zie wel dat als hij licht gestressed raakt hij weer die neiging krijgt.
          Ik heb gelezen dat dit ook voor kan komen bij doorgekweekte vogels, waar waarschijnlijk sprake van was.

Hoeft dus niet altijd draaihalsziekte te zijn.

groetjes!

Opmerking

Hallo Ester,

Bedankt voor je reactie komt me goed uit.
            Net gisteren gould weer in de voliere losgelaten.

Wel na wikken en wegen. Was namelijk een weekje op vakantie geweest en vogel was weer terug gevallen in gedrag. Zondag hadden we een bijeenkomst bij 1 van de leden Gould club.

En daar zag ik ook een gould weer die beweging bij een vogel.

Gecombineerd met de mening van een Gouldexpert die er van overtuigd was dat het geen draaihals was heb ik daarvoor gekozen.

Mijn Gould is er nooit zo erg aan toe geweest als die van jou en is nooit van de stok gevallen.

Het is natuurlijk wel zo dat als je de opmerking draaihalsziekte gebruikt het juist is dat het om een dodelijke en besmettelijke ziekte gaat.

Groeten
            Rob koppen

Oorspronkelijk geplaatst door ester
            Wij hadden een nieuwe blauwe gould, die toen hij bij ons kwam continu met zijn nek draaide.
            Dit was geen draaihalsziekte maar kwam door de verhuisstress.

Ook wanneer in de avond de lichten dimden ging hij met zijn koppie steeds harder achterover slaan en viel dan soms zelfs van zijn stok!!

Maar nu is hij bij ons gewend en doet het helemaal niet meer, maar ik zie wel dat als hij licht gestressed raakt hij weer die neiging krijgt.
            Ik heb gelezen dat dit ook voor kan komen bij doorgekweekte vogels, waar waarschijnlijk sprake van was.

Hoeft dus niet altijd draaihalsziekte te zijn.

groetjes!

Opmerking

Inderdaad draaihalsziekte overlijden ze uiteindelijk aan.
              Die van ons is nu kipfit, fluit de hele dag uit volle borst.
              Dat hij zo erg draaide is vier maanden geleden. En heeft best een tijdje geduurd. Het werd erger naarmate je dichterbij de ziekenkooi kwam (stress).

Hopelijk wordt die van jou ook weer beter!

groetjes!

Opmerking

Working...
              X