Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draaihalsziekte Goulds d.i.n. druppels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• draaihalsziekte Goulds d.i.n. druppels

Tot mijn schrik zag ik bij 1 van mijn goulds dat hij vreemde achterwaartse bewegingen maakte met zijn kop.En dacht meteen aan de gevreesde draaihals ziekte.

Al over gelezen en ook op dit forum over nagelezen. Kan nog zijn dat ik het verkeer beoordeel want stress kan ook een oorzaak zijn.

Op het forum staat het advies vogel meteen afzonderen en dat heb ik gedaan.

Maar vogel blijft nog steeds dezelfde verschijnsele vertonen.

Ook op dit forum werd aangeven dat er weinig tegen te doen is. Op de site gouldzee staat het advies aangegeven d.i.n druppels en vitamine b.

Ben daarmee inmiddels mee gestart echter kan heel weinig terug vinden wat d.i.n. druppels zijn. Komen uit de duivensport misschien kan iemand daaruit me er wat meer van vertellen.

De vogel ziet er uiterlijk nog gezond uit. Hij is bij mij al vier jaar in de voliere en snap niet hoe hij er aan kan komen.

Wel wordt op dit forum aangegeven dat je uiteindelijk de vogel beter uit zijn lijden moet verlossen. Moet er niet aan denken ben op dat gebied echt een watje. Maar eerst maar even afwachten of de kuur hopelijk aanslaat.

Groeten
    Rob koppen

terug vinden wat d.i.n. druppels zijn
    dinazole.

Nu, de benaming rodinazole bestaat niet en dient u te lezen als : ronidazole, juist het omgekeerde.

Kwestie van de liefhebbers op het verkeerde been te zetten.

Opmerking

Weet je zeker dat het de draaihalsziekte is.

Ik heb hier namelijk ook een gouldamadine die veel achterover hangt met haar kopje. Dit doet ze al 2 jaar.
      Ze is totaal niet ziek, vorige jaar had ik 13 jonge van haar en nu heeft ze al weer haar eerst nestje met 2 jonge.

Ik heb een keer een kapoetsensijs gehad met draaihalsziekte.
      Deze pop leed helse pijnen en hebben we inderdaad uit haar lijden moeten verlossen.
      groetjes
      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

draaihals is venijnig, het kan meerdere oorzaken hebben. vitamine B en/of E ( toch?) zijn hier voorbeelden van. ze kunnen ook draaihals krijgen van een bepaald virus, maar met dat virus moet ik even geholpen worden
        omdat hij dat virus kan hebben is het wijs om hem apart te zetten. komt het door vitamine gebrek kan hij in principe bij je andere vogels omdat er dan geen besmet gevaar is. er zijn meerdere druppels e.d. in de handel die 'helpen' tegen draaihals. vitamine's geven kan ook helpen.

ergens meen ik gehoord te hebben dat je kan proberen wat je wilt maar dat dit gedoemd is te mislukken. vogels zouden niet ervan kunnen komen namelijk.

succes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
          dinazole.

Nu, de benaming rodinazole bestaat niet en dient u te lezen als : ronidazole, juist het omgekeerde.

Kwestie van de liefhebbers op het verkeerde been te zetten.
          Dit had ik inderdaad nooit kunnen bedenken ga daarop zoeken. Bedankt voor info

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
            draaihals is venijnig, het kan meerdere oorzaken hebben. vitamine B en/of E ( toch?) zijn hier voorbeelden van. ze kunnen ook draaihals krijgen van een bepaald virus, maar met dat virus moet ik even geholpen worden
            omdat hij dat virus kan hebben is het wijs om hem apart te zetten. komt het door vitamine gebrek kan hij in principe bij je andere vogels omdat er dan geen besmet gevaar is. er zijn meerdere druppels e.d. in de handel die 'helpen' tegen draaihals. vitamine's geven kan ook helpen.

ergens meen ik gehoord te hebben dat je kan proberen wat je wilt maar dat dit gedoemd is te mislukken. vogels zouden niet ervan kunnen komen namelijk.

succes
            Dat had ik ook gelezen vandaar dat ik erg geschrokken was

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje
              Weet je zeker dat het de draaihalsziekte is.

Ik heb hier namelijk ook een gouldamadine die veel achterover hangt met haar kopje. Dit doet ze al 2 jaar.
              Ze is totaal niet ziek, vorige jaar had ik 13 jonge van haar en nu heeft ze al weer haar eerst nestje met 2 jonge.

Ik heb een keer een kapoetsensijs gehad met draaihalsziekte.
              Deze pop leed helse pijnen en hebben we inderdaad uit haar lijden moeten verlossen.
              Ik hoop een beetje dat ik het mis heb. Maar hij draait echt vreemd naar achteren met zijn kop.

hij zit nu meer dan een week apart. En deed dat wel om de minuut.

Hij krijgt nu zins vrijdag de d.i.n. druppels en vandaag heb ik vijf minuten gekeken en maakte hij die beweging niet. Dus wie weet is er toch nog hoop.

Jij gaf aan dat de kapoetsijs helse pijnen leed. Die indruk krijg ik niet dus wie weet.

Opmerking

Opmerking

ik wou even reageren omdat ik jaren lang goulds gekweekt heb.
                  ook wil ik je de moed niet ontnemen maaaar, draaihalsziekte is ongeneeslijk!
                  helaas.
                  het beste wat je kan doen is de vogel opruimen.

Opmerking

ik wou even reageren omdat ik jaren lang goulds gekweekt heb.
                    ook wil ik je de moed niet ontnemen maaaar, draaihalsziekte is ongeneeslijk!
                    helaas.
                    het beste wat je kan doen is de vogel opruimen.

Opmerking

Opmerking

allemaal bedankt voor jullie reacties,

Zoals gezegd heb ik de vogel apart gezet en geef een kuur d.i.n. druppels gevolgd door vitamine b.

Dus mede om de redenen die Alfons aangeeft verstrek ik het middel uitsluitend aan de zieke vogel.

Dit wil ik eerst afwachten. Ook komt er volgende week een deskundige gouldkweker kijken. Zoals Alfons aangaf ging hij altijd ter plaatse bekijken om e.e.a. te beoordelen.

Ik heb ook nog ronidazole gegoogeld. daar valt vaak de kreet ter bestrijding geel. Echter dat dit middel gebruikt wordt tegen draaihals ziekte ben ik nog niet tegen gekomen.

Stel dat het wel werkt dan zit ik nog met het besmettingsgevaar.
                        Want ik heb begrepen dat draaihalsziekte ook besmettelijk is.

Eerst maar even afwachten of het werkt en wat mijn collega Gouldhouder/expert ervan vindt.

Groeten

Rob Koppen

Opmerking

Ik heb ook nog ronidazole gegoogeld. daar valt vaak de kreet ter bestrijding geel. Echter dat dit middel gebruikt wordt tegen draaihals ziekte ben ik nog niet tegen gekomen.

Opmerking

Bedankt Alfons, jij hebt toch echt verstand van veel zaken zaken. Mijn conclusie alhoewel geen garantie kunnen d.i.n. druppels een bijdrage leveren aan een mogelijk herstel

Opmerking

expert op bezoek gehad

Vandaag een bevriende gouldexpert op bezoek gehad. Die was van mening dat het niet om de draaihalsziekte gaat.

Hij vond de vogel er tegoed en te alert voor uit zien. Voordat de nekbewegingen zichtbaar zijn bestaat er al besmettings gevaar en zouden meer vogels besmet zijn.

Zoals reeds aangeven toen ik het signaleerde was de frequentie van de nek beweging minder dan een minuut. Nu eens in de vijf minuten.

Ik vat dat op als een vorm van verbetering. Mijn kennis houd het op een stressreactie. Enige wat me daarover verbaasd is dat de vogel al vier jaar bij me is. Wel zijn er de laatste tijd veel nieuwe vogels bijgekomen zou een stress oorzaak kunnen zijn.

Ik maak de kuur die ik heb ingezet af din druppels zes dagen ( inmiddels achter de rug) en zes dagen vitamine b. En bepaal dan wat ik ga doen
                              Groeten
                              Rob koppen

Opmerking

Working...