Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe het best controleren op mijten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hoe het best controleren op mijten

Hallo ,

Ik zie op het forum regelmatig op de mijten schrijven maar hoe ga ik het best controleren en wat dan ertegen doen of geven daartegen.

Ik merk tot nu toe niks van mijten alhoewel er die er misschien wel kunnen zijn .

Ik heb mijn kweekkoppeltjes in totaal ontsmette en propere kweekbakken genesteld maar toch zou ik graag er contole over houden dat zich geen ongemakken komen moeien met de kweek.

graag uw meningen .

peter

Ik heb wel eens van iemand gehoord die een wit stukje papier om een zitstokje heen wikkelde. Mijt en bloedluis is 's nachts actief en verstopt zich er overdag in. Preventief zou je wat home shield poeder in de naden en kieren van je kooien kunnen spuiten, daar drogen ze van uit. Nog een teken dat je bloedluis hebt is bleke nestjongen, en bleke bekken van je jonge vogels, maar dan ben je eigenlijk al te laat.....

Altijd goed alert zijn, als je eenmaal een uitbraak hebt kom je er maar moeilijk van af, en zit je met de gebakken peren!

Opmerking

Meestal zie je na een tijdje rond gaatjes of kieren, kleine zwarte stipjes(meestal goed te zien in witte broedkooien), dit zijn de uitwerpselen van de bloedmijten.

Je kan ook wat vaseline aan/op het uit einde van de zitstokken doen, hierin blijven ze plakken.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik gebruik daar tegenwoordig dubbelzijdig kleefband voor. Gemakkelijk aan te brengen en te verwijderen.

Opmerking

Ik gebruik daar schilders plakband voor niet strak plakken kan in de broedkooi.Het bestrijden is een ander verhaal.Maar volgens mij is daar een bruikbaar boek over geschreven.

Opmerking

papieren plakbank voor aan tralies als je luis hebt zit dat smorgens zeker luis op geplakt

Opmerking

het golfkarton van bijvoorbeeld beschuitverpakking oprollen en in een pvc buisje steken dit in je kooi leggen of bevestigen en regelmatig de inhoud controleren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door binkie
                het golfkarton van bijvoorbeeld beschuitverpakking oprollen en in een pvc buisje steken dit in je kooi leggen of bevestigen en regelmatig de inhoud controleren.
                E zo doe ik het ook
                Vr.groeten Bennie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door benjo
                  E zo doe ik het ook
                  en dan wel alles bestrijden wat er in zit.anders heb je er nog niets aan
                  wat heb ik een leuke hobby .
                  juist vogels houden :) :)

Opmerking

Working...
                  X