Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat is dit of hoe komt het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat is dit of hoe komt het?

vanmorgen bij het verzorgen van mijn vogels zag ik dat de man sijs wat veertje miste op zijn voor kopje wat zou dit kunnen zijn
    ik heb hem wel nu apart zitten .het popje sijsje heeft niets
    ze zitten normaal gewoon tussen de kanarie,s

moet ik de man sijs nu apart houden of kan hij terug bij de andere

ZIE foto
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

Ik vind het lijken op een schimmelinfectie, ik zou een vogelarts bellen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

de foto is niet erg duidelijk maar kan het niet zo zijn dat hij zijn kop heeft gestoten? een kat 's nachts bij de voliere bijvoorbeeld? of tegen een lamp aan o.i.d.?

Opmerking

zitten er enkel kanaries bij ,of nog andere soort?

Opmerking

De verkleuringen rond de veerinplant lijken mij niet zomaar komen door het kopje gestoten.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

katten heb ik geen sporen van gezien in de na bijheid van voliere ( lag sneeuw

er zitten alleen kanarie,s en wat cdk in de voliere

heb de andere vogels nagekeken ook het sijs poje .heb niets kunnen zien ..
              draad bij het dak heb ik niet.ik heb alles afgesloten met golfplaat

verder maak het sijs mannetje een gezonde indruk zit mooi in de veertjes en maak een levendige indruk ..hij zit momenteel wel apart ..

Opmerking

Ben het met Ton eens dat het lijkt op een schimmelinfectie. Google eens op Woods lamp, hiermee kun je de sporen van een schimmel groen zien oplichten. Dit is een snelle en zekere manier om het aan te tonen. Zie je niks dan is het het niet. Je kunt dergelijke "bulbs"wel los kopen en in een fitting draaien maar een dierenarts heeft ze ook en het middel ertegen moet je toch van hem krijgen.

Opmerking

vanmorgen vroeg waren de golf platen ( ijzeren aange vroren er plakte ook wat vogel veertjes aan vast .. nu dacht ik zou het nu niet zo zijn dat de man sijs met zijn kopje tegen de ijzeren golf platen heeft gezeten snachts en bij aan vriezen der golfplaat dat de veertjes zijn blijven plakken .en hij zo aan dat kaal kopje komt

het is trouwens niet erger geworden en het ziet er goed uit

Opmerking

aan al die mensen die hebben mee gedacht wat het zou kunnen zijn ..

bedankt

zijn kop veertje hebben dus blijven plakken aan de bevroren ijzeren dakplaat
                    er komen al weer nieuwe veertjes door .gelijk maar wat aanpassingen gedaan .

zie foto
                    ik heb er gewoon wat ontsmetings middel op gedaan .plus wat goudbloem zalf

Opmerking

dit is ook een nadeel bij kooien waar aluminium in verwerkt word, dit word door velen onderschat of men is er niet van op de hoogte.
                      wanneer aluminium enkele graden onder het vriespunt geraakt en men heeft natte handen blijft je er aan vastplakken, bij geverfd aluminium is dit in mindere mate.
                      je kunt je voorstellen wat er gebeurt met een vogel die zichzelf heeft gewassen.

Opmerking

de sijs man heeft weer kleine nieuwe veertje op zijn kopie

en ziet er weer mooi uit ...zo zie je maar wat een ijzeren golfplaat ( als die aan gevroren is. kan doen met zo kopie .

Opmerking

Gelukkig maar dat het weer de goede kant op gaat.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                            Gelukkig maar dat het weer de goede kant op gaat.
                            ja gelukkig wel ....

Opmerking

Working...
                            X