De afgelopen 5 dagen zijn er al 3 vogels dood gegaan 2 papegaaiamadine en 1 kwartel. De 2 papegaaiamadine zatten bij elkaar maar de kwartel zat in een andere hok. De 2 papegaaiamadine waren net bij elkaar gezet en het mannetje was nog al enthousiast dus na 1 dag was vrouwtje dood dus ik dacht door overijverige man maar 2 dagen later man ook dood en een kwartel. De vogels leken mij erg actief niks aan te zien. Het vrouwtje van de papegaaiamadines wiegde een beetje met haar staart maar leek meer op gestresst dan ziek. Heb vogels bekeken maar niks aan te zien en ook niet aan de ontlasting. Iemand idee wat dit kan zijn?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Help vogels gaan dood.
Collapse
X
-
Ben het met Alfons eens dat de alarm bel over het doodgaan van vogels de laatste tijd veel klinkt.
Natuurlijk een trieste zaak voor de vogelliefhebbers die het overkomt.
Zijn verklaring in algemene zin ( hoge vochtigheidsgraad dit jaar)waardoor eerder schimmelvorming ontstaat, klinkt me ook als een mogelijke verklaring.
Mijn gedachte was een stappenplannetje op het forum te plaatsen hoe te handelen in dit soort situaties.
Mede omdat snel handelen meestal is vereist.
aan de andere kant ook van de andere lopende zaken is de eindconclusie vaak dat de dierenarts de juiste conclusie moet trekken.
In jou geval zijn er voorlopig weinig aanknopingspunten vogels lijken gezond en er is niets aan de ontlasting te zien.
Dan wordt het voor de experts op het forum ook moeilijk om een advies te geven.
Sterkte
Rob Koppen
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking