Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neophema's inenten tegen paramyxo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik weet als geen ander dat ziekte en dood bij de hobby hoord,maar er had voor de mensen die het nu overkomt en nog gaat overkomen veel eerder op ingespeelt kunnen worden als iedereen gewoon de vogels van een ander als de zijne beschouwt en er net zo zuinig er op zijn dat zijn de echte vogel liefhebbers ,jammer dat ik al weken namen weet en die te laf zijn geweest om dit juist te voorkomen bij andere als ze gelijk melding hadden gemaakt.
    in november!

m.v.g eric die een beetje boos is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
      Een snelle vermindering van het lichaamsgewicht uit zich bij een oneindig veelvoud aan gekende vogelziekten en is dus eigenlijk niet-ziektespecifiek.

Tryplase : totaal geen ervaring mee, maar ik denk dat dit soort produkt meer gebruikt wordt in de behandeling van bepaalde stofwisselingsstoornissen bij andere diersoorten.
      ik wel in het verleden met een hond met DAP.
      heb het een jaar of 5 geleden gezien in een behandeling van een grasparkiet
      het verteert het eivoer voor waardoor de pancreas word ondersteunt het product komt van de pancreas van een varken .dit was een behandeling van een vogelarts weet niet of ik namen mag noemen in deze.

Opmerking

Hier nog wat informatie over het virus:

Vogels zijn zeer gevoelig voor ziektes. We beschrijven de meest voorkomende ziektes en de diagnoses, behandelingen en prognoses daarvan.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

symptomen die opvallen van het hele bestand is enorm schrikachtig ook voor bekende activiteiten in het verblijf ,vermijd onnodige stress,tevens val het op dat er vogels tussen zitten die niet direct vast op de stok zitten als ze van stok wisselen .heb er weer geelimineerd ook jongen die in het blok liggen kuikens van 1 en een paar dagen oud

Opmerking

Als eerste zou ik alle betrokkenen sterkte willen wensen bij deze tegenslag.

@Eric
            Op welke manieren probeer je stress te vermijden / de kans op (onnodige) stress zo klein mogelijk te houden?

mvg. Eelke

Opmerking

hoi ele ik maak niet overdreven schoon wat wel iedereen word aangeraden met ontsmetten van de boel ik weet zeker dat dit avenrechts werk .

ik stap niet de vluchten in als het niet nodig is .het gedracht wat tentoon word gespreid is als er een roofvogel over je vluchten vlieg.

je ziet dit gedracht ook welles bij de vogels als er een jongen net uitvlieg en raar klapgeluid prodiceerd nu is dit om het minste en geringste

als een 300 vogels dit tergelijk doen is dit vreselijk en houd mijn hart dan vast

Opmerking

Eerlijk gezegd zat ik aan o.a. de factor licht te denken ("naast" natuurlijk allemaal andere factoren)

Misschien dat licht met een flink aandeel uit het groene spectrum iets kan betekenen om de negatieve stress zo laag mogelijk te houden?

Je schreef dat je inmiddels een aantal jongen had "geholpen".
                Hoe herken je die jongen die aangetast zijn?

mvg. Eelke

Opmerking

Opmerking

Hoe herken je die jongen die aangetast zijn?
                    worden niet gevoerd of te weinig.

aan de ouders zie ik nog niets waar een nest bij is in de vlucht wel zie ik minder voeren door de man of dit de reden is weet ik niet het is wat ik waarneemt .

ele ik heb wel negatieve Ione om hoog geschroef per kubeke meter inhoud

Opmerking

kon van morgen niet bij mijn vogels een paar panden verder is was brand uit gebroken rond een uur of 6 van morgen er is daar vuurwerk opgeslagen .
                      de schaden tot gisteren avond laat 3 splendids geruimd en 18 bourksen tevens wat kuikens uit het blok waar het niet goed zat.

tevens zie ik redelijk veel verschil in voedsel opnamen waar veel word gegeten zaten ook de slachtoffers.

wat ook opvalt aan de kuikens waar het niet goed mee gaat is een prop lichtgroen plakkerige ontlasting aan de kont.

Opmerking

net weer terug van de vogels de rust schijnt redelijk weer gekeert nu de vogels die anders vliegen geruimt zijn heb nog drie bourks geruimt,denk dat de stress veroorzaak werd door ander vlieg geluid van de vleugels van de bourks parkieten of dit ook zo is ik denk het wel.ook ben ik met een expiriment begonnen later hier meer over .

Opmerking

@Eric

Zijn er bij jouw of bij anderen al vogels onderzocht? En is het daadwerkelijk paramyxo?

Opmerking

Zijn er bij jouw of bij anderen al vogels onderzocht? En is het daadwerkelijk paramyxo?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bva118
                              @Eric

ik zie daar nu het nut niet van in het is zo duidelijk als het maar zijn kan hoef je niet voor geleerd te hebben om zelf de diganose te stellen.

daar komt bij dat ik het anders aan pak als de DA zou doen.

Opmerking

experiment geeft goede resultaat kwam vanavond weer bij de vogels om te verzorgen er was weer leven in de brouwerij ook verschillende tredingen gezien .ook de ontlasting heb ik in 10 uur tijd nog nooit zo snel zien verbeteren .ik heb op advies van iemand zal later wel bekend maken wie als hij dat zelf wil. biologische groene thee te drinken gegeven in 52 uur lijk het te zijn onder druk.ik heb dit eerst zelf uit geprobeert want ik wist nog niet of er vergiftigins verschijnselen zouden optreden ,ik heb die niet waar genomen ook niet bij de jongen in het blok.de bol zitters zijn weer actief en het voer opnamen is weer als van ouds.houd jullie verder op de hoogte over het experiment. m.v.g eric

Opmerking

Working...
                                X