Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neophema's inenten tegen paramyxo?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Neophema's inenten tegen paramyxo?

inente tegen paramixo schijnt weer te kunnen bij neophema,s als dit klop heeft het dan zin

het schijnt weer te heersen

Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
    inente tegen paramixo schijnt weer te kunnen bij neophema,s als dit klop heeft het dan zin

het schijnt weer te heersen
    Waar schijnt het te heersen of zijn er al concrete aanwijzigingen?

Opmerking

nsg volgen! Iemand is een hoop vogels kwijt andere houden hun mond jammer genoeg ,en als de gene die nu een topic heeft geopend neem dan maar aan dat het ernstig is en dat het bij meerdere kwekers speelt

Opmerking

Welke "nsg" moet ik hebben Eric?

Ik kan me voorstellen dat iemand anders er niet blij mee is dat anderen hun gegevens op internet zetten, daarom heb ik de naam uit je berichtje verwijderd

mvg. Eelke

Opmerking

dat had niet gehoeven ele deze kweker heeft netjes gemeld dat hij dit heeft op gelopen op een TT of anders! eerlijke kweker dus zo ken ik er nog eentje die vogels van een TT heeft gehad en daar zeker geen geheim van maakt deze mensen zijn voor mijn echte liefhebbers die het belang van de vogels boven eigenbelang zetten ,zo zijn er in het land kwekers die hele bestanden en grote gedeeltes kwijt zijn die hun kop houden dat is zielig .
          de mensen die juist geen geheim er van maken verdienen een lintje tenslote kan het ons alle overkomen .

maar ik leesde dus, dat er entstof tegen paramyxo was voor neophema,s nu was dit in het verleden zo voor neophema,s als het nu weer kan !

heeft het dan zin oudere vogels te ente?

heb ergens gelezen dat alleen enten van kuikens van 3 weken nut heeft omdat er meer virussen op de loer liggen klop dit?

is de drogemest methoden de oplossing op langere termijn ?

overlevende vogels hebben antie stoffen kunnen opbouwen zijn deze in de toekomst beschermd of beter beschermd?

en zorgen voor een weerstands busch op wat voor manier ook de vogels kunnen beschermen als je het op het hok heb hoe dit dan het beste te doen ?[redden wat er te redden valt]

Opmerking

Welke "nsg" moet ik hebben Eric?
            waar ik niet kan lezen officieel
            neophemastudiegroep forum

Opmerking

Het paramyxovirus veroorzaakt elk jaar infecties onder parkietachtigen. Niets abnormaal. T.T.'s zijn de beste manier om het op je hok te krijgen.

Opmerking

waar ik niet kan lezen officieel
                neophemastudiegroep forum
                Je schrijft wel nsg volgen!, maar als jij het officieel niet kan lezen, hoe kan ik dan op de hoogte zijn?
                Ik ben bovendien geen lid van die groep, zoals meerderen op dit forum.
                Dus bij een volgende vraag is wat uitgebreidere info wel prettig.

Opmerking

u kunt daar gewoon inlogen ik niet heb een strafblad zeg maar

Opmerking

u kunt daar gewoon inlogen ik niet heb een strafblad zeg maar
                    Gelukkig maar!

Opmerking

Opmerking

Foei Eric
                        Heb je met de verkeerde kleur zitten kwasten of de ramen er onder gekliederd?
                        Of was het om "zweetvoeten"?

P.S. Geef je antwoord maar niet op het forum

Wat betreft het plaatsen van namen van anderen is het veiliger om dat niet te doen. Zeker niet wanneer dit in een mogelijke negatieve context geplaatst kan worden door die persoon of anderen.

Of er weerstand tegen dit paramyxovirus kan worden opgebouwd weet ik niet, maar vind het wel een interessante vraag.
                        Misschien zijn er vogels met een natuurlijk opgebouwde weerstand? (genetisch of door contact in het verleden)

mvg. Eelke

Opmerking

Of er weerstand tegen dit paramyxovirus kan worden opgebouwd weet ik niet, maar vind het wel een interessante vraag.
                          Weerstand, opgebouwd na vaccinatie, duurt maar enkele maanden : zelfde princiepe als kanariepokkenvaccins.

Misschien zijn er vogels met een natuurlijk opgebouwde weerstand? (genetisch of door contact in het verleden)
                          Ja, dezen die een infectie zelf hebben overwonnen, hebben alzo tevens een natuurlijke weerstand opgebouwd, op langere termijn. Dat is mooi, maar heeft met dit virustype ook een keerzijde. Als de infectie traag werd overwonnen, kan het zijn dat dit virustype toch nog in een latente toestand, actief blijft, in dat specifiek vogellichaam. Praktisch betekent dit dat deze individuele vogels, virusuitscheiders gaan worden en alzo andere vogels kunnen gaan besmetten.

Opmerking

Is er al iets meer bekend of het paramyxovirus nu heerst? En of het zeker paramyxo is. Een aantal jaar geleden hebben wij zelf na de onderlinge tentoonstelling een uitbraak gehad van een reovirus. Na de eerste berichten gelijk alle inzenders van kromsnavels op de hoogte gesteld. Heeft bij een aantal liefhebbers toen veel dode vogels opgeleverd, tot soms meer dan 90 % van het bestand. Andere inzenders hebben geen enkel probleem gehad. Zou dus wel van belang zijn dat er duidelijkheid komt wat er nu precies heerst, bij welke soorten enz.

Opmerking

er zijn bestanden totaal weg en gehalveert heerst bij neo,s roodrugen en nog wat tropen soorten heb ik zo is illegaal gelezen het is flink bezig.

hoop dat het mijn deur voorbij gaat maar gezien bij wie en waar allemaal denk ik dat iedereen maar zo aan de beurt kan zijn.

m.v.g eric

Opmerking

Working...
                              X