Mededeling

Collapse
No announcement yet.

alles dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• alles dood

ik kom vandaag thuis rond 4 uur en wil zoals iedere dag mijn vogels gaan voeren. ik stap in mij voliere en zie niets vliegen. ineens ligt alles dood op de grond. ik had er 6 kakariki's 6 rijstvogels 5 kwartels en 2 zebravinken. ik schrok me dood. ze zaten al 4 maanden in dit hok ( een groot nachthok vanwege de vorst alleen binnen) ik snap er niets van. er had geen dier de vogels gedood wantze hadden geen wonden. ze waren niet ziek (vorige dag allemaal gezond) ze hadden water en voer. ik heb nog steeds hetzelfde voer en het water was vers. ik hoop dat iemand kan helpen.

Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
    ik kom vandaag thuis rond 4 uur en wil zoals iedere dag mijn vogels gaan voeren. ik stap in mij voliere en zie niets vliegen. ineens ligt alles dood op de grond. ik had er 6 kakariki's 6 rijstvogels 5 kwartels en 2 zebravinken. ik schrok me dood. ze zaten al 4 maanden in dit hok ( een groot nachthok vanwege de vorst alleen binnen) ik snap er niets van. er had geen dier de vogels gedood wantze hadden geen wonden. ze waren niet ziek (vorige dag allemaal gezond) ze hadden water en voer. ik heb nog steeds hetzelfde voer en het water was vers. ik hoop dat iemand kan helpen.
    Ja ok, maar stroomde dat wel voldoende door?

Als alles dood is, denk ik gelijk aan chronisch gebrek aan water en/of voedsel.
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
      Jij weet evengoed als ik, dat dit niet kan kloppen.

Ze hadden Voer en Water.
      Niets veranders Niets gedaan.
      Geen ratten of muizen.

Er moet iets zijn dat je hebt gedaan.
      Als is het iets zeer kleins. Iets veranderd in het hok?
      Aangezien het een nachthok is. Was het soms niet
      te donker? Dat ze gewoon uitgehongerd zijn, omdat het
      zogezegd geen dag werd?
      http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Dat zou idd ook nog kunnen Treursijs.
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
          Dat zou idd ook nog kunnen Treursijs.
          Opzich klinkt het wel vrij stom.
          Je moet het maar tegenkomen, een timer die niet werkte of wat dan ook.
          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Tja, een ongeluk zit in een klein hoekje, en als het het leven van onze vogels kan kosten, moeten we er rekening mee houden toch?
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

Misschien verwarming in dit hok ,,,koolmonoxide vergiftiging.?
              Iemand met een draaiende motor(auto of brommer) er erg lang te kort bij gestaan.?

Opmerking

jammer

Nou Gijs, je laat er geen gras over groeien. Jammer, dat je niet naar de adviezen hier wilt luisteren om te voorkomen, dat je volgende vogels hetzelfde zullen overkomen.
                Ik zag deze oproep van je vandaag.

ik ben een jonge van 13 en deze week zijn al mijn vogels door onbekende reden dood gegaan ik heb heel mijn voliere schoongemaakt en weet zeker dat het nu niet nog een keer kan gebeuren maar ja nu de vogels nog. ik heb nog geen vogels voor mijn voliere. heeft u een vogel voor mij voor geen of weinig geld? (maakt niet uit welke soort) ik had kanaries tropen en parkieten. alvast bedankt

Ik begrijp, dat jij nog zeer jong bent, maar het is wel verstandig om eerst uit te zoeken, wat de oorzaak is, want weer een teleurstelling lijkt mij voor jou niet leuk.

Opmerking

misschien wat muizen/ratten vergif in de voliere gekomen?
                  www.fretteren.eu

Opmerking

Heb je je waterfles? schoongemaakt met een reinigingsmiddel?
                    Wellicht heb je daarna de fles niet goed uitgewassen. Ik denk dat het hieraan kan liggen, aangezien het al je vogels betreft.

Opmerking

gegarandeerd dat dit het resultaat is van een roofvogel (mits de voliere van bovenaf open is) die de vogels dood heeft laten schrikken. of een stel ratten/muizen maar als al je vogels nog in de voliere liggen en on-aangevreten dan zijn het geen ratten/muizen geweest. ik ken nog wel een verhaal van een rat die een valkparkiet mee sleurde zijn holletje in dus als je de vogels nog hebt dan zijn het geen ratten/muizen geweest.

die koolstofmonooxide is wel aannemelijk maar dit is gebeurd in een buiten voliere neem ik aan, daar zou toch voldoende ventilatie moeten zijn?

Opmerking

Ik ben wel benieuwd op welke manier water en voedsel werden verstrekt.
                        Als het in die zogenaamde silo's is, kunnen ze wel vol zitten, maar zoals ik boven ook al aangaf, er moet stroming inzitten.
                        Het moet doorlopen, dus geen verstopping hebben.

Anders verdorsten/verhongeren de dieren alsnog.

p.s. of hij moet een dichtbij wonende vogelliefhebber erbij halen die ervaring heeft, die kan zo zeggen wat er aan mankeerd.
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

Opmerking

Welke planten heb je staan? En weet je zeker dat deze niet giftig zijn?
                          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Hallo Hans,

Die plant moeten ze wel allemaal aan gegeten hebben dan?
                            Dat is niet aannemelijk denk ik.
                            Zelf vond ik het schoonmaken van de waterfles ook een goed gevonden iets.
                            maar goed volgens mij zijn er goede mogelijkheden genoemd en de topicstarter is gevlogen lijkt het.
                            Ook kan het natuurlijk liggen aan de manier van voeren als het met silo's werkt dan
                            kan er iets mis gaan.
                            Het moet iets makkelijks zijn wat hij over het hoofd ziet, ze gaan niet allemaal in 1 keer dood
                            als er niks gebeurt is.

gr.
                            Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                              Hallo Hans,

Die plant moeten ze wel allemaal aan gegeten hebben dan?
                              Dat is niet aannemelijk denk ik.
                              Zelf vond ik het schoonmaken van de waterfles ook een goed gevonden iets.

maar goed volgens mij zijn er goede mogelijkheden genoemd en de topicstarter is gevlogen lijkt het.
                              Ook kan het natuurlijk liggen aan de manier van voeren als het met silo's
                              werkt dan
                              kan er iets mis gaan.
                              Het moet iets makkelijks zijn wat hij over het hoofd ziet, ze gaan niet allemaal in 1 keer dood
                              als er niks gebeurt is.

gr.
                              [waterfles] dit vind ik niet echt een goed gevonden iets, er moet iets heel bijzonders in die fles zitten/gezeten hebben willen ze daar aan dood gaan en de diamantduifjes kunnen er wel zogenaamd tegen? nee hoor dit lijkt me niet de oorzaak.

[silo's] nee hoor ook dit lijkt me stug. al die mensen die met silo's werken hebben geen probleem en hier zullen ineens de vogels niet goed bij het eten kunnen komen (en wederom de diamantduiven wel?) daarbij dacht ik dat de topicstarter vermeld had dat er van de buitenkant niets te zien was aan de vogels....

Opmerking

Working...