Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij gould gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hulp bij gould gevraagd

Ik heb een gould die ineens heel raar doet (zelfde als die laatst zijn pootje gebroken had).
    Ik hoorde ineens rare geluidjes en ging kijken, was hij al zijn zaden weer aan het uitkotsen
    Eerst rare beweging met zijn koppie en dan een soort kotsen en tikte al zijn zaden eruit.
    Nu doet hij dat niet meer maar hij schudt steeds met zijn lijfje en vleugeltjes.
    Ik vond ze afgelopen 2 dagen beide ook wat stiller.
    Het zijn beide jonge goulds en ze beginnen net lichtjes wat te verkleuren.

Terwijl ik dit bericht typ is hij wel weer aan het eten.

Mss ook wel belangrijk om te zeggen, gisteren leek het dat er ene beestje over hem heen liep, leek op een vlo.
    Ik heb m vanochtend bekeken voor zover ik kon en toen kon ik niks vinden.

Oorspronkelijk geplaatst door Kika
    Ik heb een gould die ineens heel raar doet (zelfde als die laatst zijn pootje gebroken had).
    Ik hoorde ineens rare geluidjes en ging kijken, was hij al zijn zaden weer aan het uitkotsen
    Eerst rare beweging met zijn koppie en dan een soort kotsen en tikte al zijn zaden eruit.
    Nu doet hij dat niet meer maar hij schudt steeds met zijn lijfje en vleugeltjes.
    Ik vond ze afgelopen 2 dagen beide ook wat stiller.
    Het zijn beide jonge goulds en ze beginnen net lichtjes wat te verkleuren.

Terwijl ik dit bericht typ is hij wel weer aan het eten.

Mss ook wel belangrijk om te zeggen, gisteren leek het dat er ene beestje over hem heen liep, leek op een vlo.
    Ik heb m vanochtend bekeken voor zover ik kon en toen kon ik niks vinden.
    vang de vogel is uit en luister met de snavel tegen je oor of de vogel krakend adem haalt dan heb je last val luchtpijpmijt ,dan kun jet het beste bij een drogist medicinale alcohol halen en 1 druppel met een pipetje op de blote huid in de nek doen en dit twee weken later herhalen. dit werkt even goed als antiluchtpijpmijt en is stukken goedkoper.
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Dankjewel voor de tip!
      Ik had het van de luchtpijpmijt gelezen, maar kon me er niet echt in vinden.
      Morgen zal ik er naar luisteren.

Het gaat nu wel weer goed, ze waren ineens beide actief en vlogen weer gezellig door de kooi.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kika
        Dankjewel voor de tip!
        Ik had het van de luchtpijpmijt gelezen, maar kon me er niet echt in vinden.
        Morgen zal ik er naar luisteren.

Het gaat nu wel weer goed, ze waren ineens beide actief en vlogen weer gezellig door de kooi.

Heb toch wel t idee dat t luchtpijpmijt kan zijn.
        Ze krabben in hun nekje en pikken veel op hun borst.
        Zijn sipjes en kitsch fluit echt heel zacht en zielig.
        Ook steeds t bekje open en dan met t tongetje heen en weer.

Hoe komen ze hier aan en gebeurt het vaak?

Opmerking

Hoi Kika, is dit begonnen in je nieuwe kooi (die trouwens erg leuk is geworden)?
          Heb je het geverfd of met kit wat gedaan ofzo?
          Zo ja, zou het daardoor kunnen komen?

Groetjes, Chantal.

ps, heb je nog beestjes kunnen ontdekken?
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
            Hoi Kika, is dit begonnen in je nieuwe kooi (die trouwens erg leuk is geworden)?
            Heb je het geverfd of met kit wat gedaan ofzo?
            Zo ja, zou het daardoor kunnen komen?

Groetjes, Chantal.

ps, heb je nog beestjes kunnen ontdekken?

Het ie een gekochte kooi http://www.zooplus.nl/shop/vogels/ko...en_hout/228384

dus niks geverfd of gekit

Opmerking

Dan zou ik het verder ook niet weten..
              Voelen ze zich al wel wat beter?

Opmerking

Ja volgens mij voelen ze zich wel wat beter.
                Ik heb gisteren het hok ook helemaal schoongemaakt en met dettol gereinigd.
                Tevens heb ik druppels besteld tegen mijten, die verwacht ik vandaag of morgen dus zal ik ze daar nog mee in druppen en zullen we zien of het allemaal weer goed gaat.

Opmerking

Welk medicijn heb je besteld als ik vragen mag?
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hoi Kika, heb je dan nog beestjes gezien en hebben ze het nog moeilijk dan?

Die medicijnen zijn ook weer best zwaar om 'onnodig' te geven, mocht het toch wat anders zijn.

Ik weet niet hoe oud ze zijn en of ze nu nog last hebben maar zie ook even
                    De jonge vogels beginnen meestal zo na 8 - 10 weken met de jeugdrui welke na 6 - 8 weken voltooid is. In deze periode zijn de vogels bijzonder gevoelig voor sterfte! Veel kwekers laten de jongen tot na de jeugdrui in hun 'geboorte verblijf' omdat dit, zo heeft hun ervaring geleerd, tot minder sterfte onder de jonge vogels leidt. Tevens is het zaak de jongen nooit zo maar in een andere omgeving te plaatsen!
                    Gouldamadine - Alles over de Gouldamadine. Naast de Gouldamadine informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.

Dit kan hen ook wat last hebben gegeven misschien, mocht het niet een mijt zijn geweest. Verandering van hok heeft hen misschien ook wat stress gegeven.

Ik hoop dat het snel beter met hen gaat.

Groetjes, Chantal.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                      Welk medicijn heb je besteld als ik vragen mag?

Deze:

Plein is de online dierenwinkel waar je alles vind voor je huisdier ⤠✓ A-merken ✓ Beste aanbiedingen ✓ Snel in huis ➽ Bestel bij Plein

Plein is de online dierenwinkel waar je alles vind voor je huisdier ⤠✓ A-merken ✓ Beste aanbiedingen ✓ Snel in huis ➽ Bestel bij Plein

Ik wilde die pipetjes geven en later mss nog wel die druppels.
                      De vitaminen wil ik toevoegen aan het voer.
                      -----------------------

Ze hebben vanavond weer overgegeven, allebei

Opmerking

Ok, maar kijk uit met die pipetjes want de dosering die voor geschreven wordt door Bogena die klopt geloof ik niet, was laatst al 2 keer een topic over.

Als je het niet vertrouwt echt maar 1 druppel toe dienen in de kale nek.

Want het bestandsdeel Ivermectine is puur vergif.

Succes met de vogels, hopelijk gaat het straks weer wat beter met ze.
                        Groeten Michael

Opmerking

Ok, maar kijk uit met die pipetjes want de dosering die voor geschreven wordt door Bogena die klopt geloof ik niet, was laatst al 2 keer een topic over.

Als je het niet vertrouwt echt maar 1 druppel toe dienen in de kale nek.

Want het bestandsdeel Ivermectine is puur vergif.

Succes met de vogels, hopelijk gaat het straks weer wat beter met ze.
                          Ze hebben beide 1 druppel in de nek, zo ook aangeraden door de kweker.
                          Ik weet dus niet hoe oud ze zijn, de kweker had in die periode veel vogels verkocht....
                          Jammer...

Ik heb het hok weer verschoond en randjes enzo met dettol afgenomen.

Trouwens, ik heb gekeken of ik de mijt zag, maar ik zag niks.
                          Maar als het kropziekte was geweest dan waren ze al dood geweest toch?

Opmerking

De sypthomen lijken er wel wel op bij jou, maar dan hadden ze idd. de 24 uur niet gehaald.

Bron: http://www.overvogels.nl/vogelziekte...kropziekte.php
                            Groeten Michael

Opmerking

De sypthomen lijken er wel wel op bij jou, maar dan hadden ze idd. de 24 uur niet gehaald.

Bron: http://www.overvogels.nl/vogelziekte...kropziekte.php
                              Ja maar overdag zijn ze vaak vrolijk enzo eten goed fluiten, t zijn periodes dat ze niet lekker zijn, vooral savonds.
                              En ze zijn al 4 / 5 dagen bezig dus dat zal het niet zijn.
                              Ik zit er wel aan te denken om gezasept erbij te geven, baat t niet dan schaadt t niet.

Opmerking

Working...
                              X