Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opgezette Gele buik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Opgezette Gele buik

Beste Mensen,

Ik heb een catharina parkiet uit 2009 die nu een hele grote opgezette gelebuik heeft. eerst was deze wat minder opgezet. daardoot in het voorjaar naar buiten gegaan dacht meer bewing minder vet. nu is eht ineens twee keer zo groot geworden. verder valt me op dat ze een aantal eieren vorige week heeft gelegd in de voliere vanaf haar stok. Dacht mischien leg nood, maar buik is geheel zacht. verder is cloaca schoon en ontlasting goed.

Ik heb bij kuikens van de catharina aprkieten wel het zelfde gehad. ineens hebben ze een hele opgezette buik die geel word. Bij kuikens dacht ik aan onstoken eigeel ofzo! Maar deze is ruim 3. Alle kuikens zijn na 2 a 3 dagen dood zij heeft het nu al een jaar. Nu is ze ook in conditie erg achteruit gegaan. zeer dun en zwakker.

Weet iemand wat het is en wat ik er aan kan doen.??

gr carlo,
    Bijgevoegde Bestanden

Oorspronkelijk geplaatst door Carlobirds
    zij heeft het nu al een jaar. Nu is ze ook in conditie erg achteruit gegaan. zeer dun en zwakker.

Weet iemand wat het is en wat ik er aan kan doen.??
    gr carlo,
    Waarom een jaar wachten, dat is vragen om problemen. Ik denk dat je te laat bent en de vogel niet meer kan redden. Ik hoop, dat ik ernaast zit, maar ik denk een leverprobleem.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
      Waarom een jaar wachten, dat is vragen om problemen. Ik denk dat je te laat bent en de vogel niet meer kan redden. Ik hoop, dat ik ernaast zit, maar ik denk een leverprobleem.
      Ik dacht eerst dat ze gewoon vet was. ze bewoog ook niet veel. Nu was de buik ineens binnen 2 dagen 2 keer zo groot. Maar heb er inderdaad een hard hooft in.

Opmerking

Opmerking

ik zit een beetje met hezelfde verhaal als de topicstarter had vorig jaar ook zo"n exemplaar weer terug gekregen van mijn broer ik zij nog tegen hem wat geef je hem te eten zo dik was die.en dacht ik zet hem wel ff een winter in de gemengde voliere.tijdje voor de kweek even uitgevangen en zien hoe die er vpoor stond en hij had een dikke opgezette onderbuik vreemd.nu vandaag heb ik een pop 2 rondes mislukt broedblok weggehaalt pop had wel weer een dikke kont denk er moet nog een ei gelegt worden,dit leggen duurde mij te lang dus maar even uitgevangen en ja hoor een dikke onderbuik.heb dit nog nooit vaker meegemaakt met andere vogels nu dus 2 keer met de catharina,zijn er meer catharina houders die dit herkennen?

Opmerking

Working...
          X