Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould met gewond pootje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Kika
    Ik heb zonet soda gekocht, is dat ook goed?
    Of is dettol beter?
    soda is 100%

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
      soda is 100%

Dat had ik al begrepen van Alfons
      Dankje

Opmerking

Ik meen ook begrepen te hebben dat "met rust laten" (na eventueel ontsmet te hebben met een middel wat daarvoor bedoeld is) het genezingsproces bevorderd.
        (bloeden op zich werkt ook al reinigend)

Stress van het in de hand nemen, kan ook een negatieve uitwerking hebben op de algemene gezondheid van de vogel.

Een eventueel gebroken pootje:
        Op het forum staat ergens iets van een ervaringsdeskundige die een vogel met de gebroken poot zoveel mogelijk met rust liet en na een poosje bleek deze poot te zijn genezen.
        Een andere ervaringsdeskundige is bezig geweest met een soort van omhulsel te maken van een pen van een grote veer van een gans of zwaan o.i.d. en heeft daar een goede ervaring mee (deze manier vergt zeker enige handigheid).

Aangezien het wel heeft gebloed en het een open wond betreft is de 2de optie volgens mij niet de meest voor de hand liggende en denk ik dat je het beestje het best met rust kan laten, zeker een aantal weken.

mvg. Eelke

Opmerking

Ja, ik ga m sowieso een geruime tijd met rust laten.
          Enige wat ik morgen eenmalig ga doen is het even laten weken en dan wat betadine erop, verder ga ik er niks aan doen.
          Ik hoop echt dat het dan goed gaat komen

Opmerking

beetje gas geven lol

Ik zou het vogeltje morgen ook met rust laten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
              Ik zou het vogeltje morgen ook met rust laten.

Opmerking

Opmerking

laat de vogel nu met rust dat is het beste

en morgen ook kijk het eerst een paar dagen aan

Opmerking

Ik had betadine tinctuur, maar die ben ik kwijt helaas en heb vanmiddag betadine oplossing gehaald.

Maar ik zal hem dan maar helemaal met rust laten.

Opmerking

Ik heb vorige maand een jonge rijstvogel met een gewond pootje gehad. Ik heb er betadinezalf opgesmeerd en de vogel een dag of wat later weer gecontroleerd. Na een week was het een stuk beter en de poot is inmiddels goed genezen
                      Wel een tip voor je: Nagels knippen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
                        Ik heb vorige maand een jonge rijstvogel met een gewond pootje gehad. Ik heb er betadinezalf opgesmeerd en de vogel een dag of wat later weer gecontroleerd. Na een week was het een stuk beter en de poot is inmiddels goed genezen
                        Wel een tip voor je: Nagels knippen.
                        Zag het er ook zo erg uit als bij mijn gould?

Opmerking

Halo Kika,

Vervelend wat er gebeurt is.. Mijn schoonvader had een gould die met de poot is blijven hangen, hele achterste nagel met een deel van de poot was omgevouwen. Deze vogel heeft 2 week niet op de poot gestaan maar gebruikt hem inmiddels wel weer. Mocht de poot niet goed helen dan is de kans vrij groot (mits het niet ontsteekt) dat de vogel gewoon met beide of met 1 poot verder gaat.

Opmerking

Pfff, ik ben allang blij te horen dat het niet alleen mij overkomt, ik voelde me al zo'n slechte muts
                            Ik laat m voorlopig helemaal met rust.
                            Zonet door het gaas gekeken naar t pootje en zag er op zich aardig uit, iig niet slechter dan gisteren.
                            Dus ik ga ervan uit dat het goed gaat komen.

Dank jullie wel voor de antwoorden en de zorg

Opmerking

Het pootje is best wat dik geworden

Opmerking

Misschien toch wat onstoken, even in de Purol/Vaseline of propoliszalf zetten, onsteking remmend en pijn verzachtend.
                                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                                X