Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over diphterotoxinum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• vraag over diphterotoxinum

Eigenlijk heb ik een ander vraagje voor guy betreffende diptherotoxinum voor kanaries.Wat is de dosis per liter water dat ik hiervan moet geven?Ben er juist achtergekomen dat dit ook gebruikt word als bescherming daar ik niet aan poulvac ben geraakt.Heb weinig ervaring daar ik pas het tweede jaar met kanaries bezig ben.Sorry aan allen die ik hiermee stoor maar ben een beetje radeloos doe tentoonstelling en wil men vogels niet verliezen.Maar heb vroeger ook appelazijn gebruikt bij mijn goudvinken met een goed resultaat.

kanaries

kijk hier eens rond en stel daar al je vragen over kanaries

Opmerking

bedankt rudi

groetjes

jokke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jokke
        Eigenlijk heb ik een ander vraagje voor guy betreffende diptherotoxinum voor kanaries.
        Wat is de dosis per liter water dat ik hiervan moet geven?
        Ben er juist achtergekomen dat dit ook gebruikt word als bescherming daar ik niet aan poulvac ben geraakt.
        Heb weinig ervaring daar ik pas het tweede jaar met kanaries bezig ben.
        Sorry aan allen die ik hiermee stoor maar ben een beetje radeloos doe tentoonstelling en wil men vogels niet verliezen.
        Maar heb vroeger ook appelazijn gebruikt bij mijn goudvinken met een goed resultaat.
        Heeft u meer info over het gebruik van "diphterotoxinum"?
        Wat het zou doen en waar tegen?

mvg. Eelke

Opmerking

Er worden dus niet, net als bij enten, natuurlijke afweerstoffen opgeroepen zeg maar?

Opmerking

Hallo "Josly", bedankt voor uw antwoord.
            Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            Iemand heeft er hier al over gehad van " nieuw " systeem van DNA onderzoek.
            Wat is de uiteindelijke bedoeling daarvan.
            Een DNA database van de verschillende bloedgroepen van de vogels-vogelsoorten.
            Op deze manier zal men, zoals dieren-vogelarts(en), informatie kunnen opvragen in verband met/van de genen, bloedgroep, etc.
            Als eventueel de vogel(s) thuishoort in een risico groep, "zuivere" soort is, etc.
            Daarom noemt men het " DNA streepjes code "
            Eenvoudig uitgedrukt. Elk streep is gelijk aan, staat voor, gen-stoornis. Stoornis betekent afwijking " zuivere " soort, kruising-hybride, mutatie, ziekte, etc.
            Men is momenteel nog bezig is met dat te onderzoeken en vast te leggen?
            Wanneer denkt men daar dan mee gereed te zijn zodat het ook echt toegepast kan worden?

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            In het verleden heeft men veel te weinig rekening gehouden met bloedgroep van dier(en). Zeker wat vogels betreft, aangaat.
            En ik ben niet te beschaamt om eerlijk toe te geven dat ik daar ook bijhoort, schuld aan heb.
            Net als bij de mens is een bepaalde bloedgroep gevoeliger aan/voor een stoornis dan een andere bloedgroep.
            Zo is bij kruising-hybride vogels, bloedgroep A en B het belangrijkst.
            Dat klinkt allemaal heel logisch eigenlijk, het is inderdaad jammer dat er niet eerder rekening mee is gehouden.
            Wat kunnen mogelijke oorzaken zijn dat er niet eerder rekening mee gehouden is?

Wat doet "diphterotoxinum" in de praktische zin met het DNA?

mvg. Eelke

Opmerking

Hallo,

Ik weet niet wat de diptherotoxinum gaat doen maar hoop dat mijn vogels echt beschermd zijn.Ben al een beetje bang met wat ik hier lees zal dan toch nog moeten aan poulvac zien te geraken zeker al is het niet makkelijk.Had van andere liefhebbers gehoord dat ze het ook zo deden daarom probeer ik het ook.Ben pas mijn 2 de jaar met kanaries bezig en weet van enten niet veel af.Maar bedankt voor de reacties al had ik het hier niet mogen vragen daar de hoofdvraag op deze pagina anders was en ik zijn vraag niet wil belemmeren.Hiervoor mijn excuses.Misschien kunnen we een andere topic openen.

groetjes

jokke

Opmerking

eerste week 7ch dan een week gewoon water dan een weekje 12ch

Opmerking

wat stel jij dan voor om mijn vogels te beschermen tegen de kanariepokken?Ik geraak niet aan poulvac en deze donderdag gaan ze voor het eerst naar een tt.

jokke

Opmerking

Misschien dat Guy dit topic toevallig gaat lezen en zijn ervaring wil delen?

Aan de hand van zijn berichtje in het volgende topic vermoed ik dat u deze vraag aan hem stelde http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...iphterotoxinum
                    ik denk dat het dan handiger is om de vraag daar dan ook te stellen een volgende keer.

mvg. Eelke

Opmerking

wat stel jij dan voor om mijn vogels te beschermen tegen de kanariepokken?Ik geraak niet aan poulvac en deze donderdag gaan ze voor het eerst naar een tt.
                      Niet naar een T.T. gaan. Dat is momenteel de enige manier om uw opgebouwde stam in een bepaalde kleurslag te beschermen tegen een mogelijke infectie.

De ganse zaak i.v.m. de niet-beschikbaarheid van een kanariepokkenvaccin is momenteel gewoonweg een zwart-wit denkpiste.

Ga je naar een T.T., dan is er kans op een besmetting.
                      Ga je niet naar een T.T., dan is er veel minder kans op een besmetting, tenzij je een virusdrager gaat inbrengen in uw vogelbestand = de aankoop van een nieuwe vogel.

Dus, het is gewoonweg uw eigen keuze. Er is ook geen andere keuze, ongeacht wat men nog allemaal zou kunnen voorstellen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                        Niet naar een T.T. gaan. Dat is momenteel de enige manier om uw opgebouwde stam in een bepaalde kleurslag te beschermen tegen een mogelijke infectie.

De ganse zaak i.v.m. de niet-beschikbaarheid van een kanariepokkenvaccin is momenteel gewoonweg een zwart-wit denkpiste.

Ga je naar een T.T., dan is er kans op een besmetting.
                        Ga je niet naar een T.T., dan is er veel minder kans op een besmetting, tenzij je een virusdrager gaat inbrengen in uw vogelbestand = de aankoop van een nieuwe vogel.

Dus, het is gewoonweg uw eigen keuze. Er is ook geen andere keuze, ongeacht wat men nog allemaal zou kunnen voorstellen.
                        medaar snapt het niet ?? vertel eens verder . nie mee??,

Opmerking

medaar snapt het niet ?? vertel eens verder . nie mee??,
                          Toch kan ik het niet beter uitleggen.

Opmerking

Working...
                          X