Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chlamydia infectie bij kanaries

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Chlamydia infectie bij kanaries

Vlaanderen, Nederland, het wordt wat verwarrend.
    In Nederland rapporteren artsen aan de GGD en dierenartsen doen dat op hun manier aan de AID (vroegere veterinaire dienst). Dat is voor registratie.
    Veel geregistreerde problemen in een gebied worden opgepakt in een regionale maatregel om verdere uitbreiding te voorkomen.
    Soms leidt dit alleen maar tot een lokale ontsmetting van een woning (bedwants) soms tot sluiting van een gebied voor alle verkeer.
    Ernstige infectieziekten hebben een meldplicht en eenmaal gemeld gaan alle toeters en bellen direct rinkelen bij AID en GGD en leiden direct tot actie. De pers wordt hierbij ook ingelicht.
    Ik ben er van overtuigt dat de huisarts en de dierenarts van kanarie wel een melding/registratie gedaan hebben.

Opmerking

@da8 :

Vlaanderen, Nederland, het wordt wat verwarrend.
      Aangifteplicht

4.1 Veterinair

Psittacose is volgens art.7 van de 'Regeling aanwijzing besmettelijke dierziekten' op basis van de GWWD aangifteplichtig voor de dierenarts en de houder van het dier. In de 'Regeling handel inlevende dieren en levende producten' van dezelfde wet zijn voorschriften opgenomen over dehandel in papegaaien. Hiervoor zijn de volgende artikelen van kracht : art.8.5; art.8.8 lid 4, lid 5; art 8.9 lid 2; art 8.10 lid 2, lid 3.

4.2 Humaan

Psittacose is als aangifteplichtige ziekte opgenomen in de Infectieziektenwet, groep CNeen

Opmerking

nou mensen update van mijzelf ik ben net thuis uit het ziekenhuis heb bijna 1week daar gelegen met benauwdheidsklachten en koorts en nog steeds niet over mag thuis verder aansterken was het de papagaaienziekt? we wachten de uitslag af.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kanarie
          ik heb een 50 kanaries in de schuur nu is het geval dat mijn vrouw een longontsteking heeft gekregen van de kanaries, volgens de huisarts dan het zou gaan om een chlamydia infectie dat dan van de kanaries afkomt ben naar de dierenarts geweest het verhaal uitgelegd en ik heb van hem een kuur super ornithosemix gehad. Hij zei de voorgeschreven hoeveel voor de duiven aanhouden dus 3,5 gr per liter water en dit 21 dagen lang. Nu lijkt mij dit wel veel 3,5 gr dit is normaal voor duiven en is dit spul wel goed voor kanaries want als je het ziet het schuimt en ziet er maar raar uit. Aan de kanaries zie je niet zoveel alleen dat ze wat verenproblemen hebben ze zitten nog niet mooi in de veren weet niet of dit nou van de rui nog is of van de infectie. Wat denken jullie ervan?

Gr. Kanarie
          Is deze chlamydia besmetting ook bij je kanaries aangetoond, het kan natuurlijk ook een andere besmettingsbron geweest zijn.
          Artsen(huis) wijzen als eerste vaak naar je vogels, dikwijls meegemaakt dat andere bronnen bij een ziekte de oorzaak was.
          Misschien kuur je, je vogel wel zonder dat deze de besmettingsbron zijn.
          Zou je vogels laten onderzoeken op chlamydia.

Opmerking

Hallo, is chlamydia geen soa? dat vind ik er over op het internet.
            Zal wel een naamsverwarring zijn dan.
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

is chlamydia geen soa
              Ja, bepaalde ondersoorten kunnen soa veroorzaken. Dus, oppassen met vreemd te gaan of juist doen, zodat je zou kunnen ervaren hoe een Chlamydia infectie op uw geslachtsdelen zich manifesteert. Achteraf ben je dan een ervaringsdeskundige voor de rest van uw leven.

Opmerking

Ik beperk mijn ervaringen liever tot Google en van "horen zeggen" Alfons.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Wel Cees, dat is een wijze- en doordachte beslissing, van iemand met gezond verstand

Opmerking

Juist een artikel gelezen waarbij rode bloedluizen (Dermanyssus spp.) zouden kunnen fungeren als vector (= overbrenger) van Chlamydia psittaci, hier bij kanaries.

Dus, probeer uw rode bloedluizen onder kontrole te houden.

Opmerking

Dank voor Uw info
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
                        Juist een artikel gelezen waarbij rode bloedluizen (Dermanyssus spp.) zouden kunnen fungeren als vector (= overbrenger) van Chlamydia psittaci, hier bij kanaries.

Dus, probeer uw rode bloedluizen onder kontrole te houden.
                        als dat zo is dan gebeurt dat ook bij andere vogels en met andere ziekte,s

Opmerking

Opmerking

Working...
                          X