Mededeling

Collapse
No announcement yet.

S. O . S Zwarte stip

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

En bij Klazien uit Zalk kunnen we helaas ook niet meer te raden gaan.

Opmerking

Er is een apart circovirus voor duivensoorten
      zaadetende duivensoorten. Vruchtenetende duivensoorten of vruchtenetende vogelsoorten in het algemeen : tot op heden niet vatbaar voor dat duivencircovirus.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni
        Virusziekten ban je niet even uit met een of andere kruidenthee.
        Wat in deze belangwekkend kan worden genoemd is de volgende aanwijzing uit de natuur.

Mixamotose een zeer bekend virus, met vreselijke gevolgen onder konijntjes roeit die pluizebollen zeer effectief uit.
        Echter bij grondig onderzoek zou er een mogelijke oplossing gevonden kunnen worden.

Er bestaan en zijn aanwijsbare plaatsen in Nederland waar die Bolletjes Wol niet worden getroffen door deze plaag.
        Alles in omtrek dus uitgeroeid, op die bepaalde plaatsen geen enkel dier wat aangetast wordt door die gesel.

Nadenken heeft tot heden opgehelderd dat het alleen maar iets in de voeding kan zijn.
        Welke delen uit het groen menu wat konijntjes hebben laat zich tot heden raden.
        Zoals beschreven, nader onderzoek zou gewenst zijn hier naar.

Voorgaande om ook het kruidenbuiltje enig betekenis aan te reiken.

Belangwekkend in deze is ook wat onderzoek uitwijst bij dieren in natuur staat is de aanwijsbare wijsheid onder de dieren voor geneesmiddelen die ze bezitten en gebruiken.
        Leem eten om gif kwijt te raken is mogelijk wel de bekendste.
        Biologen hebben al een reeks aan zaken hierover bevonden.

Wist je trouwens dat in de natuur zieke vogels zich in de brandnetels schuil gaan houden.
        Of dit om hun eigen ziektegeur te verbergen is, of omdat ze er wat vinden dat hen helpt valt nog te onderzoeken.
        Zijn zo van die zaken die de geest laten blijven leven.

Opmerking

Mixamotose een zeer bekend virus, met vreselijke gevolgen onder konijntjes roeit die pluizebollen zeer effectief uit.
          Echter bij grondig onderzoek zou er een mogelijke oplossing gevonden kunnen worden.

Er bestaan en zijn aanwijsbare plaatsen in Nederland waar die Bolletjes Wol niet worden getroffen door deze plaag.
          Alles in omtrek dus uitgeroeid, op die bepaalde plaatsen geen enkel dier wat aangetast wordt door die gesel.

Nadenken heeft tot heden opgehelderd dat het alleen maar iets in de voeding kan zijn.
          Eduard, hetgeen u schrijft, heb ik ooit ook gelezen, maar omdat het niets met vogels te maken had, ben ik er niet blijven bij stilstaan.

Het illustreert op een mooie manier, hoe weinig we weten over de mogelijkheden, die de natuur ons biedt of zou kunnen bieden.

Opmerking

Wel Alfons, dat klei eten is al bekend zolang er mensen bestaan.

Ik bedoel dat ook de mensen dit deden om ooit hen, de maag en darm problemen op te doen lossen.
            Bekend hiervan zijn de klei poppetjes met hun in die tijd voor die mensen eigen betekenis.

Van die papagaaien is bekend dat veel van wat die aan noten kunnen eten wij en andere vogels geheid horizontaal gaan verder bestaan.
            Zo vol gif stoffen die zitten, waaronder een ook hier bekende genaamd, blauwzuur.
            Dat treffen wij aan in de bonen soorten alhier, om een voorbeeld te noemen.

Van zaadetende duiven is bekend dat ook die om die reden al aan leem eten doen.
            Dat duivenliefhebbers hiervoor de roodsteen aan duiven gaven is een logisch gevolg ervan geweest.
            Roodsteen komt van gebakken klei zoals we kunnen weten.
            Dat er dan een dierenarts bestaat die in volle overtuiging weet te schrijven dat roodsteen onzin is voor duiven getuigd van verregaande onwetendheid in dat milieu, tenzij hij de enig roepende in de woestijn zou zijn.
            Dat de colegea hem niet bijpraten valt hen dan weer te verwijten.

Over het befaamde kruiden builtje en die aardige, helaas overleden mevrouw uit Zalk valt ook nog wel iets te melden.

Zal vrijwel zeker door de bekende Barnum reclame gekomen zijn dat we vergeten dat er pakweg 150 jaar geleden er nog geen snelle jongens waren van de Farma imperiums.
            Genees middelen kwamen toen gewoon zoals elke dokter wist uit de natuur.
            Natuur wat heden bij sommigen zelfs een vies woord is geworden.

Dat de chemie het zuiverder heeft gemaakt en daardoor soms betrouwbaarder mag hen dan weer wel worden aangerekend.
            Dat ontneemt het kruidenbuiltje natuurlijk op geen enkel manier haar ooorspronkelijke waarde.

Zorgt er heden wel voor dat de zogenaamde Zorgkosten bijna niet meer op te brengen zijn.
            Zodanig dat er op vele plaatsen wordt gesproken over maffia praktijken, dit vanwege de prijsafspraken die ze te pas en te onpas regelen.
            Zelfs hele regeringen bijten zich er heden de tanden op stuk.
            -----
            Over grondsoorten en daarbinnen de kleisoorten valt ook wel een hoofdstuk te vullen.
            Wat schrijf ik nu?, elke grondsoort die bestaat kan wel een hoofdstuk er aan over houden.
            Ik zelf ken hier in mijn omgeving meerdere leem en kleisoorten.
            Allen met hun specifieke eigenschappen die vermoedelijk ook hun eigen doelen kunnen bewerken daardoor.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V
              Wat in deze belangwekkend kan worden genoemd is de volgende aanwijzing uit de natuur.

Belangwekkend in deze is ook wat onderzoek uitwijst bij dieren in natuur staat is de aanwijsbare wijsheid onder de dieren voor geneesmiddelen die ze bezitten en gebruiken.
              Biologen hebben al een reeks aan zaken hierover bevonden.

Wist je trouwens dat in de natuur zieke vogels zich in de brandnetels schuil gaan houden.
              Of dit om hun eigen ziektegeur te verbergen is, of omdat ze er wat vinden dat hen helpt valt nog te onderzoeken.
              Zijn zo van die zaken die de geest laten blijven leven.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Met alle respect, maar na het lezen van deze filosofie kan ik hierin echt niet meegaan, dat mixamotose genezen zou kunnen worden d.m.v. een kruidenbuiltje c.q. dat voeding er invloed op zou kunnen hebben.
                En is dit ook buiten het nadenken onomstotelijk vastgelegd d.m.v. een onderzoek.
                Een aanname is wat mij betreft nog geen bewijs.

Opmerking

Zal vrijwel zeker door de bekende Barnum reclame gekomen zijn dat we vergeten dat er pakweg 150 jaar geleden er nog geen snelle jongens waren van de Farma imperiums.
                  Genees middelen kwamen toen gewoon zoals elke dokter wist uit de natuur.
                  Natuur wat heden bij sommigen zelfs een vies woord is geworden.
                  150 jaar geleden waren er ook geen auto's, vliegtuigen, radio, t.v. etc. en overleden er zeer veel mensen aan tbc, typhus ja zelfs een longontsteking was dodelijk.
                  Deze konden niet worden genezen met planten uit de natuur, maar waar wel door? Juist..... door de voortschrijding van de reguliere medische wetenschap.

Opmerking

Een interessant topic.

Wondermiddelen geloof ik niet in, maar puzzelstukjes zeker.

Zo'n 35 jaar geleden werd mij aangeraden om zieke konijnen los te laten, ook de groentetuin was voor hen toegankelijk (niet in een stadspark o.i.d., maar op het platte land).
                    Dit vanuit de gedachte dat een dier zelf wel weet wat ie nodig is, ook voor genezing (of ter voorkoming)van bepaalde ziektes.
                    Op deze manier zijn meerdere konijnen hun ziekte te boven gekomen.
                    Om welke ziektes dit ging is mij niet bijgebleven.

mvg. Eelke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                      Een interessant topic.

Wondermiddelen geloof ik niet in, maar puzzelstukjes zeker.

Zo'n 35 jaar geleden werd mij aangeraden om zieke konijnen los te laten, ook de groentetuin was voor hen toegankelijk (niet in een stadspark o.i.d., maar op het platte land).
                      Dit vanuit de gedachte dat een dier zelf wel weet wat ie nodig is, ook voor genezing (of ter voorkoming)van bepaalde ziektes.
                      Op deze manier zijn meerdere konijnen hun ziekte te boven gekomen.
                      Om welke ziektes dit ging is mij niet bijgebleven.

mvg. Eelke
                      Dat zijn geen puzzelstukjes,Eelke.
                      Ook konijnen moeten goed gevoederd worden.
                      Elke dag vers hooi en stro. Daarnaast wat biks,wat groente en kruiden.
                      En vers water uiteraard.
                      Daar zal het ongetwijfeld aan ontbroken hebben. Velen voerden aardappelschillen en gaven geen drinkwater.
                      Het was in ieder geval geen Mixamotose.
                      En Eelke zijn die konijnen uiteindelijk toch in de pan geraakt nadat ze hun buikjes hadden volgegeten
                      in de groententuin?
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

"stilstand is achteruitgang"

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        Dat zijn geen puzzelstukjes,Eelke.
                        Ook konijnen moeten goed gevoederd worden.
                        Elke dag vers .
                        Wat is "vers"?
                        Wat is "goed"?
                        Antoni, "een konijn kan niet leven van gras alleen".
                        "Di-vers" lijkt mij een betere benadering
                        Uw vermoeden dat er ergens iets in de voeding ontbrak kan zeker een oorzaak zijn geweest van een slechte weerstand, maar ze kregen zeker geen 1-zijdig mengsel.
                        Sommige van die konijnen zijn zeker een onnatuurlijke dood gestorven en in de voedselcyclus terechtgekomen. hmmmmmmmmmmm

"Goed" voer zorgt voor een goede conditie, een goede conditie zorgt voor een goede weerstand, een goede weerstand zorgt voor een goede gezondheid.
                        Wat betekent het woordje "goed", is goed ook goed genoeg?
                        Onder het motto "het kan altijd beter" is mijn nieuwsgierigheid / interesse altijd aanwezig voor elke soort van toepassing of wat dan ook.
                        Ik ben dan ook zeer benieuwd naar eventuele bronnen of gegevens over de werking van natuurlijke producten.

mvg. Eelke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                          Wat is "vers"?
                          Wat is "goed"?
                          Antoni, "een konijn kan niet leven van gras alleen".
                          "Di-vers" lijkt mij een betere benadering
                          Uw vermoeden dat er ergens iets in de voeding ontbrak kan zeker een oorzaak zijn geweest van een slechte weerstand, maar ze kregen zeker geen 1-zijdig mengsel.
                          Sommige van die konijnen zijn zeker een onnatuurlijke dood gestorven en in de voedselcyclus terechtgekomen. hmmmmmmmmmmm

"Goed" voer zorgt voor een goede conditie, een goede conditie zorgt voor een goede weerstand, een goede weerstand zorgt voor een goede gezondheid.
                          Wat betekent het woordje "goed", is goed ook goed genoeg?
                          Onder het motto "het kan altijd beter" is mijn nieuwsgierigheid / interesse altijd aanwezig voor elke soort van toepassing of wat dan ook.
                          Ik ben dan ook zeer benieuwd naar eventuele bronnen of gegevens over de werking van natuurlijke producten.

mvg. Eelke
                          De diversiteit had ik al aangereikt, Eelke.

Als je je daaraan houdt dan hoef je niet bang te zijn voor zieke konijnen.
                          Wij hadden thuis nooit zieke konijnen en als je op het platteland in
                          Frankrijk komt dan zie je hoe konijnen daar gevoederd worden.Elke dag
                          op hetzelfde uur. Dat vereist discipline.
                          Zien er prachtig en gezond uit.
                          Daarvan heb ik mogen meesmullen.
                          En het kan altijd beter klopt dan ook in geen geval.

Wat bedoel je trouwens met natuurproducten?
                          De zadenmengelingen bestaan uit niet anders.
                          Vergeet daarbij niet, dat zowel aarde,lucht en water zijn vervuild.
                          Dan blijkt ineens dat waar we dachten "schone,natuurlijke" producten
                          te krijgen ,deze gewoon vervuild zijn.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:

Opmerking

zwarte stip

Over zwarte stip bij kanaries gaat het al een tijdje niet meer.

Voor liefhebbers van konijnen, leem, brandnetels, mixamotose en kruidenbuiltjes bestaat er altijd nog de mogelijkheid tot het starten van een nieuw onderwerp.

Groet,

Rob.

Opmerking

reaguursel

Ik respecteer en begrijp de keuze van Rob.
                              Voor de vindbaarheid is het niet handig om dit soort info op deze manier op het forum te zetten. De titel van dit topic gaat immers alleen over "zwarte stip".
                              Daarom heb ik een nieuw topic geopend: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=17885

@ Antoni:
                              Inderdaad de diversiteit had u al aangereikt na de aanpassing van uw bericht, we "praten" dus over het zelfde.
                              Met natuurproducten bedoel ik de niet in een fabriek of door mensen gemaakte producten, ook zaden zijn natuurproducten mits er niet mee geknoeid is door mensen.
                              Vervuiling is overal, daar stem ik volledig mee in, ook de op geld beluste mens levert daar zijn bijdrage in.

mvg. Eelke

Opmerking

Working...
                              X