Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontstoken teen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

De mariendistel / mariadistel of mariannedistel (deze naam kende ik nog niet) is ook thee van te maken. Of alle werkzame stofjes daar dan nog in zitten is mij onbekend.
    De actieve biochemische component in mariadistelzaad en in de context van dit topic, is sylimarine. Deze stof is hoofdzakelijk vetoplosbaar. In de thee van mariadistelzaad is deze stof weinig tot niet aanwezig.

Zelf maal ik het met een elektrische koffiemolen en doe dit door het eivoer indien ik denk dat het nodig is. Het wordt dan gewoon mee opgegeten (tropen).
    Hoeveel doe je onder het eivoer ?

Opmerking

Hartelijk dank voor de tip WK en Elke, Ik heb gelukkig nog zo'n oude elektrische koffie bonen maler en ga dit zeker proberen.

Zag ook een vloeibare vorm van de mariadistel (geinig dat de Engelsen dit de melkdistel noemen)die in de paardensport gebruikt wordt, deze zou je dan in via het drinkwater kunnen verstrekken.

Bron foto:http://www.pardoes-aurora.nl/pardoes...er_nieren.html
      Bijgevoegde Bestanden
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Geen dank Michael, ook jij bedankt voor je hulpvaardigheid,

Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
        De actieve biochemische component in mariadistelzaad en in de context van dit topic, is sylimarine. Deze stof is hoofdzakelijk vetoplosbaar. In de thee van mariadistelzaad is deze stof weinig tot niet aanwezig.
        Hoeveel doe je onder het eivoer ?
        Ik weeg dit niet precies af, maar schat dat ik een dikke eetlepel vol op 250 gram eivoer doe.
        Van schadelijke effecten van een eventuele overdosis heb ik niks kunnen merken.
        (ik zeg niet dat die er niet zouden kunnen zijn)

mvg. Eelke

Opmerking

...maar schat dat ik een dikke eetlepel vol op 250 gram eivoer doe.

Opmerking

ik heb niks verkeerd gelezen ben misschien wel een dame maar geen watje hoor hahahahaa

Opmerking

sorry topicstarter, is offtopic ik kan eventueel een eigen maken indien gewenst

Dank u voor uw zeer waardevolle advies.

Als aanvulling moet ik er misschien bij vertellen dat ik niet alleen eivoer geef.
              Ik maak een mengelmoesje van ca. 30% droog eivoer, ca. 20% met honing verrijkt eivoer, ca. 20 % insectenpatee, en ca. 30% frutti patee.

Hierdoor gaat afwisselend een kleine eetlepel biergist, of een dikke eetlepel fijn gemalen mariadistelzaad of een eetlepel met knoflookpoeder.
              Dit mengsel geef ik droog en laat ik echt volledig opeten, eerder krijgen ze geen nieuwe.

Dit alles onder het mom van afwisseling. Het kan dus best zijn dat er van bepaalde stoffen te veel wordt gegeven.

Met de zaden doe ik het ongeveer net zo.
              Ze krijgen naast een tropenmengsel een heel scala aan andere enkelvoudige zaden.
              Is er 1 van deze enkelvoudige zaden op, dan wacht ik met het aanvullen van deze totdat er meerdere zaadsoorten op zijn.

Naast een tropenmensel beschikken de vogels over:
              Een kanariemengeling met nigerzaad, lijnzaad en koolzaad en een onkruidzadenmengsel.
              Enkelvoudige zaden: witzaad, gesneden / gebroken haver, cichoreizaad, sesamzaad, klaverzaad, japanse millet, witte pirella, bruine pirella, onbehandelde graszaden, pagima green, foniopaddy, gele millet, rode millet, witte millet, senegalgierst, rode panicum, anijszaad, blauw maanzaad en trosgierst.

@ natuurkweker:
              Je bent een dame met "de broek aan" en gelukkig veel humor.

mvg. Eelke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele

Dit alles onder het mom van afwisseling. Het kan dus best zijn dat er van bepaalde stoffen te veel wordt gegeven.

mvg. Eelke

Opmerking

als topicstarter vindt ik het prima als het afdwaalt ik wi alleen weten of het erfelijk en of besmettelijk is.

Opmerking

Jicht is een oorzaak van nier falen, en kan dus nooit besmettelijk zijn.

Als jij zegt dat de vogel jong is, weinig eiwitten krijgt en en lekker de ruimte heeft, denk ik dat je het idd. moet zoeken in de hoek dat de jicht geerfd is.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                    X