Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spreidpoten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spreidpoten

Hoi,

Ik heb een Engels Grasparkietkuiken van 12 dage, ik denk dat hij spreidpoten heeft of een lichte vorm hieraan.
    Soms ligt hij gewoon op zen buik poten wijdopen, soms is het of hij normaal staat en heft hij zijn kopje.
    Kan een kuiken met spreidpoten normaal zitten of is het zo dat hij altijd ligt met zijn poten wijd open?

iemand een oplosing? Ik heb gelezen over de spons techniek, de 2ringen techniek, ... Iemand een andere geniale oplossing?

het kuiken is 12 dagen oud.

Spreidpoten is meestal het gevolg van een slechte vitamine D/calcium-fosfor huishouding.

Deze grasparkiet heeft dringend een vitamine D supplement nodig, aangevuld met calcium en fosfor.

Opgelet : vitamine D is een vetoplosbaar vitamine en gaat niet oplossen in water.

Calcium en fosfor is nodig voor de botstructuur, maar calcium heeft ook nog een belangrijke spierfunctie : versterken van het functioneren van de spieren.

Je mag ook een preparaat geven : vitamine D + vitamine A, aangevuld met calcium/fosfor.

Opmerking

spreidpoten kan ook het gevolg zijn van een groot nest.

wij hadden een nest van 5 bichenows waarvan de jongste echt duidelijk kleiner was, door zijn broers en zusjes werd hij een beetje naar beneden gedrukt. waardoor hij spreidpoten kreeg.

Opmerking

Working...
      X