Mijn vader heeft kippen. In het nachthok heeft hij in het hooi stukjes tabakstengels liggen. Als de kippen daarop zitten bv als ze een eitje gaan leggen dan wordt dat hooi en tabakstengel warmer. Het is tegen bloedluis.
Wordt dit ook in de nestkastjes van kleine vogeltjes gedaan ? (dus kleine stukjes tabakstengel onderin een nestkastje)
Verder heeft hij de naden gekit, wanden en alles met witkalk geverfd. Donkere hoekjes worden lichter dus minder fijn voor bloedluis. En je veegt daarmee ook wel oneffenheden wat dicht denk ik.
Af en toe spuit hij het hok met finectoplus.
Finectoplus schijnt goed te werken. Google maar eens. Is zo'n 20 euro maar is zuinig in gebruik.
De kippen hebben gelukkig nog nooit bloedluis gehad.
Groetjes, Chantal.
Wordt dit ook in de nestkastjes van kleine vogeltjes gedaan ? (dus kleine stukjes tabakstengel onderin een nestkastje)
Verder heeft hij de naden gekit, wanden en alles met witkalk geverfd. Donkere hoekjes worden lichter dus minder fijn voor bloedluis. En je veegt daarmee ook wel oneffenheden wat dicht denk ik.
Af en toe spuit hij het hok met finectoplus.
Finectoplus schijnt goed te werken. Google maar eens. Is zo'n 20 euro maar is zuinig in gebruik.
De kippen hebben gelukkig nog nooit bloedluis gehad.
Groetjes, Chantal.
Opmerking