Mededeling

Collapse
No announcement yet.

krakende adem kanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• krakende adem kanarie

hoi,

ik heb 2 kanaries alle 2 hebben ze een krakende adem voor de rest levendig en mooie bevedering.

zou het luchtpijpmijt kunnen zijn?

ik heb ze behandeld met bogena anti luchtpijpmijt wanneer gaat de mijt dan dood en is het over?

graag een reactie

Reactie

Door om een reactie te vragen moet je wel realiseren dat die reactie ook wel eens zou kunnen zijn wat je liever niet hoort....

Je vraagt of een krakende adem bij je kanaries, luchtpijpmijt zou kunnen zijn. Antwoord; kanaries hebben zelden of nooit luchtpijpmijt.

Inmiddels heb je behandeld tegen luchtpijpmijt terwijl je niet weet of de vogels zijn besmet met luchtpijpmijt. Net zoiets als; m'n been doet zeer dus doe ik er maar gips om.

Vraag;wanneer gaan de luchtpijpmijten dood? Als er geen luchtpijpmijten zijn, gaan ze ook niet dood.

Vraag; wanneer is het over? Soms gaat de krakende ademhaling bij kanaries niet over. Waarom niet? Omdat kanaries soms een luchtweginfectie hebben opgelopen die wel of niet is genezen. Indien genezen kan de infectie toch littekenweefsel hebben veroorzaakt. Dat littekenweefsel (of die luchtweginfectie) veroorzaakt dan die krakende ademhaling.

Vogels uit de tocht plaatsen kan helpen. Soms kan je met wat jodium (3 druppels op een klein flesje, 5 dagen) het kraken verminderen. Lukt dat niet dan kan wat honing oplossen in het drinkwater wel eens helpen. Anders er mee leren leven (of naar de DA gaan).

Groet,

Rob.

Opmerking

Working...
    X