Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat kan het zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat kan het zijn?

ik heb een pop die ik in vrij slechte conditie kreeg. ze miste al wat veren doordat ze met een aantal poppen die broedrijp waren in een broedkooi zat.

ze zit dik en heeft een iets kaal plekje op de kop. ik weet niet of dat iets zegt....

het onderlichaam beweegt ook veel maar dit kan misschien ook komen doordat ze geen staartpennen heeft op dit moment.

de ontlasting is ook wel dun en er zitten soms wat schieters op de wanden.

kan iemand me een advies geven?

Hoelang heb je haar al?
    Heeft ze dit jaar gekweekt?

En nooit een vogel aannemen die een slechte conditie bezit, dan haal je je al opvoorhand problemen op de hals

en wat zijn schieters?
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Kweken wil niet... Ze legt onbevruchte eieren. Die schieters bedoel ik dunne poep zoals je ook zo'n vlek op de foto's ziet

Opmerking

vogelmijt

het is mogelijke dat ze last heeft van vogelmijt , best de vogel tegen licht aanhouden met open een vleugel om het te controleren op vogelmijt , als blijkt dat het geval zijn , dan zou ik de vogel apart houden en behandelen tegen de parasiet , u kunt op google zoeken naar produkten tegen vogelmijt , succes ermee

Opmerking

de vogel zit vrij onrustig en schud zich regelmatig.

de ademhaling is op zich normaal dus ik denk niet aan luchtpijpmijt.
          ik heb nog maar even 2 foto's gemaakt. misschien dat het iets duidelijker wordt. ik heb in ieder geval maar een wormkuur gedaan.

alle vogels geef ik nu een kuur met gezasept van beaphar.

iemand andere tips?

Opmerking

Wat zegt de DA?, volgens mij gaat het hele medicijnenkastje gebruikt worden voor dat je weet wat het is.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
              Wat zegt de DA?, volgens mij gaat het hele medicijnenkastje gebruikt worden voor dat je weet wat het is.
              Ik heb bij ervaren man gevraagd wat het kon zijn... gezien ik mijn vogeltjes nog nooit ontwormd had leek hem dat verstandig. En daarnaast moest dit een goede kuur zijn om preventief en genezend te werken tegen vele kwalen.

Ik ben ook maar een leek...

Wat zeg jij ervan dan?

Opmerking

mijt

Oorspronkelijk geplaatst door Gutser
                de vogel zit vrij onrustig en schud zich regelmatig.

de ademhaling is op zich normaal dus ik denk niet aan luchtpijpmijt.
                ik heb nog maar even 2 foto's gemaakt. misschien dat het iets duidelijker wordt. ik heb in ieder geval maar een wormkuur gedaan.

alle vogels geef ik nu een kuur met gezasept van beaphar.

iemand andere tips?
                De vogelmijt is een parasiet die vreet aan de veren van de vogels , als ik zo grof mag zijn , en als ik mij niet vergis ,van uit de fotos lijkt het mij de vogelmijt , u kunt het bestrijden met parasito van bogena , 1 of 2 druppen in de nek en hopen dat jij de parasite tegen de lijf gaan

Opmerking

@hicham

Kijk daar heb ik wat aan. Niet iemand die wel wat roept maar niets zegt... Dank je.

Ik heb de vleugels nog wel even gespreid en tegen het licht gehouden maar kan moeilijk iets zien. Daarnaast heb ik alles ook even gereinigd. Kooien strak schoon met allesreiniger en daarna bleek. Dus dat moet wel snor zitten. Buik nagekeken en die is normaal van kleur.

Als beginneling Vind ik sommige zaken ontzettend lastig. Het liefst wil ik zelf veel uitdokteren en via een harde leerweg leer je vaak het meest.

Inieder geval bedankt. Ik hoop als iemand nadere info heeft dit wil delen....

Opmerking

Het liefst wil ik zelf veel uitdokteren en via een harde leerweg leer je vaak het meest.
                    Groeten Michael

Opmerking

Het is heus niet de bedoeling dat mijn kanaries het slecht hebben. Wel ben ik veel aan het lezen hoe ik ze het best in conditie krijg en houd.

Naar de dierenarts kan er heus wel af, maar dacht dat er misschien iemand een idee had....

Opmerking

Ik weet dat je het beste met de vogels voor hebt, maar het is gewoon moeilijk iets van een plaatje te kunnen afllezen.

Je zegt dat het achterlichaam beweegt als ze ademt.

Dat kunnen al dus gewoon al een aantal dingen zijn zoals de rui of darmproblemen.

De vogels was misschien in de de rui gegaan bij de vorige eigenaar en toen naar jou verhuisd en daar zat ze tussen drukke broedrijpe poppen.
                        De rui is dan gestopt en komt niet meer op gang dit heet stokrui. De vogels hebben het dan zwaar.

Vedermijt denk ik niet want dan had je echt wel wat zien lopen op de vogel en waren de onderste veerhaakjes van de vleugelpennen aangevreten.
                        En vedermijt zit vaak op de vleugebochten en worden dus kaal van het konstante pikken van de vogel door de jeuk.
                        De kale plek op de foto is gewoon de oksel van de vogel en is meestal kaal.

Darmproblemen hoe is de ontlasting? meestal even geen groenvoer geven en alleen zaad verstreken. heeft de Gezasept aangeslagen?
                        Groeten Michael

Opmerking

Het gaat prima,

de vogel was overigens bij de vorige eigenaar al in broedstemming. daar zat ze tussen een aantal poppen in een broedkooi en die plukten elkaar. ze zit verder redelijk in de veren ze mist alleen heel wat staartpennen. achteraf gezien een slechte koop. aan de andere kant misschien gered uit de handen van een slechte handelaar....

maar dat verhaal over stokrui zou ook heel goed kunnen alleen vraag ik me af of een pop in de rui ook in broedstemming kan zijn?

maar alsnog. Ik heb de vogel een wormkuur gedaan en geef de gezasept in de onderhoudende variant niet de genezende formule. de vogel zit niet meer dik en oogt rustig. groenvoer heb ik ook maar stopgezet. had hier niet bij stil gestaan. af en toe kregen de kanaries afgewisseld wat fruit.

met het oog op mijt de kooi even extra goed schoongemaakt.

Opmerking

maar dat verhaal over stokrui zou ook heel goed kunnen alleen vraag ik me af of een pop in de rui ook in broedstemming kan zijn?
                            Blij te horen dat het goed gaat met het popje, met een goede verzorging zal ze er wel weer bovenop komen.
                            Maar aan de kweek hoef je nog niet te denken.

Het zal dus wat langer duren voordat deze wat mindere pop in broedstemming komt.

Maar bij jouw heeft ze een goed leventje,helemaal straks in de buitenvoliere , lekker in het zonnetje, let maar op zonlicht doet wonderen

Succes met het popje en laat nog eens weten over hoe het gaat met haar.

Idd. Jan eind goed al goed
                            Groeten Michael

Opmerking

de pop heeft al wel 2 nesten gegeven maar deze waren beide onbevrucht. heb haar daarom ook maar met rust gelaten daarna.

als het goed is heb ik volgende week de voliere ingericht en zijn de broedkooien eraan ook klaar om in gebruik te worden genomen. ik laat de pop nog even apart in een dubbele broedkooi.

de jonge vogels gaan de voliere in tezamen met de mozambiquesijsjes. deze zijn nog niet in broedstemming en gaan in augustus de broedkooi in.

Opmerking

Working...
                              X