Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedluis

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bloedluis

Hey ,
    Ik heb een vraagje sinds een tijd terug had ik een nestje glosters dood door bloedluis ik had allles behandeld met een spray , nu had ze weer een nestje van 3 jongen , ze waren al een week of 3 oud , en plots liggen ze weer dood , jaja weer bloedluis de kooi staat binnen , net weer behandeld met een spray maar hoe komt het dat ik die rotte luizen niet weg krijg ? hebben jullie tips voor mij ? altijd welkom , ik ga de glosters voorlopig niet meer laten jongen .

Groeten .

Is al tot in den treuren behandelt, ga eerst maar even wat lezen:http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ghlight=luizen
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

gelezen

Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Is al tot in den treuren behandelt, ga eerst maar even wat lezen:http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ghlight=luizen
      hey ik heb het net gelezen , ik heb al behandeld met birdy finect en zelfs bio kill , maar tevergeefs komt elke keer weer die rotte luizen .... :s ben ten einde raad wat ik hier nog aan kan doen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door djmc
        hey ik heb het net gelezen , ik heb al behandeld met birdy finect en zelfs bio kill , maar tevergeefs komt elke keer weer die rotte luizen .... :s ben ten einde raad wat ik hier nog aan kan doen
        Birds-parasites van Travipharma. Op basis van Ivermectine 0,125%.
        1 druppel in de nek op de kale schone huid.
        Alle vogels behandelen.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

oorzaak

je kunt beter de oorzaak wegnemen........ dus ALLE NADEN afkitten of dichten dan hebben andere middeltjes pas zin.
          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
            je kunt beter de oorzaak wegnemen........ dus ALLE NADEN afkitten of dichten dan hebben andere middeltjes pas zin.
            Het afkitten van naden enz. is altijd goed,Ron.
            Maar vergis je niet. De luizen zitten toch dikwijls in de gleuven van de zitstokken of op/in de bevestiging. Verder in de nesten.
            Zelfs op de kruisingen van de fronten.
            Er wordt vanuit gegaan,dat ze alleen donkere plekken opzoeken.
            Zijn die er niet dan zitten ze ook in de voerbakjes en noem maar op.
            Het zijn overlevers.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:

Opmerking

Hey ,
              Ik heb een vraagje sinds een tijd terug had ik een nestje glosters dood door bloedluis ik had allles behandeld met een spray , nu had ze weer een nestje van 3 jongen , ze waren al een week of 3 oud , en plots liggen ze weer dood , jaja weer bloedluis de kooi staat binnen , net weer behandeld met een spray maar hoe komt het dat ik die rotte luizen niet weg krijg ? hebben jullie tips voor mij ? altijd welkom , ik ga de glosters voorlopig niet meer laten jongen .

Groeten .
              Je had wat vroeger moeten komen. Dan hadden we je kunnen vertellen, dat de binnenkant van de bek van de jongen, jouw gids zijn of je al dan niet bloedluizen hebt. Normaal moet deze zeer rood zijn vanbinnen. Eens hij begint roze te worden dan mag je gaan concluderen dat je bloedluizen hebt.

Dan kan je bv een nieuw nestje bouwen en daar de jongen inleggen.
              En vaak genoeg controleren.
              http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Alle vogels behandelen.
                waar kan ik deze kopen ? ja en naden enz dichtspuiten ik ga binnen een maand verhuizen denk dat dit de moeite niet is , de volwassenen heb ik reeds goe behandeld en ik ga ze dit jaar niet maar laten jongen denk ik tot ze weer goed gesteld zijn met de verhuis enz maar ik heb hier binnen ook nog wel 2 nesten zitten , maar daar zie ik eigenlijk niet direct iets van bloedluis , alleen heb ik hier heel veel last mee met mijn glosters raar maar waar ...

alvast bedankt he

Opmerking

waar kan ik deze kopen ? ja en naden enz dichtspuiten ik ga binnen een maand verhuizen denk dat dit de moeite niet is , de volwassenen heb ik reeds goe behandeld en ik ga ze dit jaar niet maar laten jongen denk ik tot ze weer goed gesteld zijn met de verhuis enz maar ik heb hier binnen ook nog wel 2 nesten zitten , maar daar zie ik eigenlijk niet direct iets van bloedluis , alleen heb ik hier heel veel last mee met mijn glosters raar maar waar ...

alvast bedankt he
                  Kijk even op Internet. Je kan het bij vele zaken kopen die vogelspullen verkopen.
                  Ik heb het laatst gekocht bij van der Aart Diervoeders.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:

Opmerking

Bloedluis

Weet iemand hoever een bloedluis bij de voedselbron vandaan gaat.
                    Mijn kooien zijn afgekit .
                    Maar kan moeilijk heel mijn schuur kitten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door koidiscus
                      Weet iemand hoever een bloedluis bij de voedselbron vandaan gaat.
                      Mijn kooien zijn afgekit .
                      Maar kan moeilijk heel mijn schuur kitten
                      Natuurlijk kan je niet je hele schuur afkitten.
                      De luizen blijven altijd in de buurt van de plaats van de vogels.
                      Dus zorg er voor.dat de directe omgeving van de kooien met een adequaat
                      middel worden behandeld.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:

Opmerking

Natuurlijk kan je niet je hele schuur afkitten.
                        De luizen blijven altijd in de buurt van de plaats van de vogels.
                        Dus zorg er voor.dat de directe omgeving van de kooien met een adequaat
                        middel worden behandeld.
                        Knoflook werkt perfect,door voer of drinkwater,mijn idee is dat je de luis niet hoeft te zien je kan hem ook ruiken , mijn ervaring dan hiermee,

succes

Opmerking

Alle vogels behandelen.
                          er zijn meer van dit soort ''druppels'' ik heb al meerdere malen gehad dat wanneer ik een vogel behandelde, voor bloedluis of luchtpijpmijt, met deze druppels dat de vogel na de behandeling meer lusteloos werd en vrijwel altijd overleed.

is zo'n middel dan soms gewoon te sterk voor een vogel die al ziek is?

Opmerking

Een teentje knoflook in 1,5 liter water 1 nacht laten staan en dan geven als drink water aan de vogels, dit een poosje vol houden en de bloedluis is weg op de vogels,
                            nl de huid van de vogel begint te ruiken naar knoflook en daar hebben de luizen een verschrikelijke hekel aan
                            Gr Gerrit

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                              er zijn meer van dit soort ''druppels'' ik heb al meerdere malen gehad dat wanneer ik een vogel behandelde, voor bloedluis of luchtpijpmijt, met deze druppels dat de vogel na de behandeling meer lusteloos werd en vrijwel altijd overleed.

is zo'n middel dan soms gewoon te sterk voor een vogel die al ziek is?

Het kan best zijn,dat je Ivermectine hebt gebruikt in een te hoge dosering.
                              Birds Parasites van Travipharma bevat 0,125% Ivermectine.
                              En let op niet meer dan 1 (een) druppel.!!!!

Het is geen medicijn. Ik zou het beslist niet gebruiken bij zieke
                              of verzwakte vogels.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                              X