Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould staat niet op zijn poten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gould staat niet op zijn poten

1 van mijn goulds ligt als het ware ipv op zijn poten te staan. Bijvoorbeeld boven op een nestkastje.

Hij is niet in de rui, is ook geen bolzitten want verenpak oogt goed.

Hem uitgevangen en gekeken naar zijn pootjes, nagels geknipt. Maar ik kan niet iets vinden van een ontsteking of iets dergelijks. Wat zou een oorzaak kunnen zijn.

groeten
    Rob koppen

ik denk dat die te vet is kijk eens onder aan zijn borst blaas eens als de onderste streek erg dik geel uitziet

Opmerking

Hallo natuurkweker

Bedankt ga ik doen is een mogelijkheid die ik zelf niet bedacht zou hebben.

Groeten

Rob K

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
        ik denk dat die te vet is kijk eens onder aan zijn borst blaas eens als de onderste streek erg dik geel uitziet
        Hallo natuurkweker,

Ik heb de gould man bekeken maar hij heeft geen gele kleur. Wel heb ik hem beter geobserveerd. Per dag hang ik 1 halm trosgierst in mijn voliere. ( er zitten 25 gouls)
        Deze man stort zich daar wel op als eerste en verjaagd de anderen. Voor mij een bewijs dat hij niet echt ziek is.

Zou een teveel aan trosgierst vervetting kunnen veroorzaken ondanks dat ik dat vanwege het ontbreken van de gele borst niet kan vaststellen.

Groeten
        Rob Koppen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
          Hallo natuurkweker,

Ik heb de gould man bekeken maar hij heeft geen gele kleur. Wel heb ik hem beter geobserveerd. Per dag hang ik 1 halm trosgierst in mijn voliere. ( er zitten 25 gouls)
          Deze man stort zich daar wel op als eerste en verjaagd de anderen. Voor mij een bewijs dat hij niet echt ziek is.

Zou een teveel aan trosgierst vervetting kunnen veroorzaken ondanks dat ik dat vanwege het ontbreken van de gele borst niet kan vaststellen.

Groeten
          Rob Koppen
          teveel gierst maakt idd. vet, dit is meer een lekkernij ipv eten, geef ze gewoon zaad en af en toe een extratje.
          Groetjes Esther

Opmerking

Working...
          X