Mededeling

Collapse
No announcement yet.

swiftparkiet man zit vaak met kop in de veren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• swiftparkiet man zit vaak met kop in de veren

goedemorgen

Ik heb een vraag ik heb 1 man met 2 poppen in me buiten voliere zitten,
    ongeveer 2 weken nu.

En nu maakte ik me een beetje zorgen de swift man zit vaak met zijn kop in de veren en af en toe is die best wel actief en hij eet goed en drinkt goed, alleen hij is zo rustig vergeleken met de 2 swift poppen.

Ik weet niet of dit gewoon is bij swift mannen maar als die mijn zijn kopje in de veren zit , zit hij wel op 1 pootje .

Graag hoor ik van jullie of jullie enig idee hebben wat dit kan zijn.

Mvg. Peter

Oorspronkelijk geplaatst door peter1983
    goedemorgen

Ik heb een vraag ik heb 1 man met 2 poppen in me buiten voliere zitten,
    ongeveer 2 weken nu.
    Zijn dit nieuwe vogels of had je ze zelf binnen zitten?
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

hij is wel gewoon actief en eten doet die ook goed alleen af en toe zit die met zijn kop in de veren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
        Zijn dit nieuwe vogels of had je ze zelf binnen zitten?

hallo

zijn nieuwe vogels

en de swiften die komen ook uit de buiten voliere waar ik ze weg gehaald heb. de man die nu af en toe met de kop in de veren zit. Zit pas een week of 5 nu in totaal echt buiten want die man had hem zelf eerst zelf in een binnen voliere zitten in een kweek kooi is een man van 2010.

Ik heb me vogels gisteren allemaal een worm kuurtje gegeven en dan nu een paar dagen vitamine druppels door het drink water.

mvg. peter

Opmerking

Dus als ik het goed begrijp heeft de vorige eigenaar de swift man 5 weken geleden in de buitenvoliere gedaan?
          Groeten Michael

Opmerking

Dus als ik het goed begrijp heeft de vorige eigenaar de swift man 5 weken geleden in de buitenvoliere gedaan?
            Dat klopt toen die vorst periode voorbij was is een kennis van me en op dat moment was ik er zelf bij.

En hij zat binnen in de schuur zeg maar ook overwarmd overigens .

hier slapen ze snachts ook binnen dan gaan de schuifjes ook dicht zitten ze tocht vrij.

mvg.

Opmerking

Tja dan wordt het moeilijk, onverwarmd binnen of zo in een open buitenvoliere zetten, is denk ik toch wel een verschil.

Misschien was de swift man destijds al niet in beste conditie en kan eenmaal buiten wel iets hebben opgelopen.

Hoe voelt het borstbeen, scherp? of is hij juist erg vet?
              Groeten Michael

Opmerking

ja is ook een moeilijke situatie

maybe wel de grote temperatuur verschillen overdag met snachts kan ook nog

en de borstbeen voelt perfect niet scherp en ook niet vet je voelt gewoon dat er een heel klein laagje erop zit zeg maar.

Vind gewoon vreemd en heb die kennis ook gebeld en de man is altijd al rustiger geweest dan andere swiften zei die.

maar goed we zullen het zien wordt lekker weer komende dagen dus maybe knapt die lekker op door de natuurlijke vitamine stralen.

mvg.

Opmerking

Als hij gewoon goed eet en drink en soms toch redelijk actief is, blijft het giswerk.

Volgende week is redelijk zonnig weer op komst, en hopelijk gaat die rot wind eindelijk eens liggen.

Wie weet knapt hij een beetje op door de zonnestralen.

Hou ons op de hoogte.
                  Groeten Michael

Opmerking

Als hij gewoon goed eet en drink en soms toch redelijk actief is, blijft het giswerk.

Volgende week is redelijk zonnig weer op komst, en hopelijk gaat die rot wind eindelijk eens liggen.

Wie weet knapt hij een beetje op door de zonnestralen.

Hou ons op de hoogte.
                    komt goed ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan.

En hij is soms verder actief en klimt ook onderste boven in de voliere en hij eet super goed zowel zaad als lorinectar en fruit.

maar bedankt voor je antwoorden.

mvg.

Opmerking

Hallo

de swift man is heeft inmiddels al het loodje gelegd hoor vanavond lag die dood in zijn hokje waar ik hem sinds enkele dagen in had hij was eind van de midden gewoon druk aan het eten en drinken en super zwaar ademen en naar lucht happen en piepen en even erna lag die dood.

mvg. peter

Opmerking

Working...
                      X