Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Barmsijs zit bol

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Barmsijs zit bol

Kan iemand mij helpen.
    Vanmorgen kwam ik in de voliere en zag dat mijn barmsijs man bol en stil op het voer schaaltje zat, ik kon hem met de hand pakken (geen net nodig).
    Ik heb hem appart in de schuur gezet met een verwarminkje erbij (temp blijft zo op ongeveer 0 graden). Heb ik dit goed gedaan of moet ik nog iets anders doen. Ik heb hem wel een paar keer zien eten (zittend in de etensbak) en 1x een beetje zien drinken. Ben net wezen kijken , hij zat op de bodem in een hoekje helemaal in elkaar gedoken (kon hem wederom met de hand op pakken !!!!!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Joan
    Kan iemand mij helpen.
    Vanmorgen kwam ik in de voliere en zag dat mijn barmsijs man bol en stil op het voer schaaltje zat, ik kon hem met de hand pakken (geen net nodig).
    Ik heb hem appart in de schuur gezet met een verwarminkje erbij (temp blijft zo op ongeveer 0 graden). Heb ik dit goed gedaan of moet ik nog iets anders doen. Ik heb hem wel een paar keer zien eten (zittend in de etensbak) en 1x een beetje zien drinken. Ben net wezen kijken , hij zat op de bodem in een hoekje helemaal in elkaar gedoken (kon hem wederom met de hand op pakken !!!!!!!!

Opmerking

Zoals Medaar zegt is het dan vaak te laat voor het vogeltje, 0 graden schiet zowieso niet oip voor een zieke vogel.

Wil je het nog enigzins een kans geven dan zou ik hem in een klein TT kooitje binnen in huis zetten in de buurt van een verwaming, zieken vogels hebben het meest aan een temperatuur richting 40 graden.
      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Heeft hij de ochtend gehaalt??
        Als ik het zo wat las wat je schreef vrees ik ervoor...

Maar wacht wel op antwoord
        http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Hij leeft nog steeds en lijkt iets levendiger te worden, eet en drinkt en zit af en toe op stok. Heb hem nu bij een graad of 20 binnen staan.

Opmerking

een hoge temp (niet te hoog natuurlijk) doet wonderen voor zieke vogels

Opmerking

Hij leeft nog steeds en lijkt iets levendiger te worden, eet en drinkt en zit af en toe op stok. Heb hem nu bij een graad of 20 binnen staan.
              moet 40 graden zijn . hoe warmer hoe beter. maar zal zijn van , ik wil nog wel leven ?? heb zo mijn idee. want een zieke vogel redden . zal je veel op bedevaart moeten gaan.

Opmerking

Vogeltje nu binnen laten zitten.
                Dan komt alles wel goed

Hou hem nu wel binnen tot de zware kou voorbij en dat je zeker bent dat hij trg in orde is
                http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Ik denk toch dat je zal moeten kijken naar de buik van de vogel. Vermoedelijk zal je rode darmlussen zien of een zwarte vlek. Kijk even verder op het forum onder "ESB3", "Coccodiose" en "Atoxoplasmose".

Opmerking

Gelukkig, hij leeft nog steeds!!!!

Opmerking

Dat is mooi, ik heb er ook erg veel voor over gehad in het verleden. Echter is mijn ervaring wel dat het maar zelden voorkomt dat zo'n vogel er boven op komt, laat staan nog te gebruiken is voor een eventuele kweek.

Zoals al gezegd, je hebt hem nu heel verstandig binnen gezet. Wat nu wel een bijkomend probleem is, is dat de barmsijs went aan deze lekkere temperaturr en niet meer terug koud gezet kan worden. Je moet nu wachten tot het verschil buiten/in je schuur wat hoger is waardoor het verschil voor de barmsijs op te vangen is.

Hou hier rekening mee anders ben je weer terug bij af.

Wiggel
                      http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Fijn om ook nog een positief geluid te horen, ik ben in ieder geval zoveel "dierenvriend" dat ik alles zal proberen om hem er door te halen.

Opmerking

Waarom verweideren jullie men antwoorden?

Opmerking

Ik had ook een barmsijsje waar het er slecht voor uitzag maar die heeft het uiteindelijk toch gered.
                            Ik hoop dat ook deze het gaat redden!
                            Groetjes Karin

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door StreamBoost
                              Waarom verweideren jullie men antwoorden?
                              Omdat een deel van uw berichten niet zijn gericht op het verantwoord houden van vogels.

Ik vraag u dan ook om een aantal malen extra over uw bericht na te denken voordat u over gaat tot plaatsing op het forum.

mvg.

Opmerking

Working...
                              X