Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Dode vogels

Gisteren lag er een zebravink dood in de voliere. Hij had een open wond op de borst. Verder niks achter gezocht, omdat het de enige was en de rest er nog gezond uit zag. Todat ik vanmorgen een bourkeparkiet dood vind. Ook met een open wond op de borst. Dit kan geen toeval zijn en ik vraag me dan ook af wat dit kan zijn??

Ongedierte misschien?

Waar je op zou kunnen letten:
    Liggen er bijv. tegels waar bijv. een muis of rat onder kan zitten?
    Gat in de grond?
    Hangen de nestkasten er nog?

Opmerking

Daar had ik ook aan gedacht, maar dan is het wel heel toevallig als ze allebei een open wond hebben op precies dezelfde plek. Er hangen geen nestkasten meer en we hebben geen tegels, maar gewoon zand op de bodem. Ik vraag me ook af of ongedierte een gezond dier zomaar te pakken kan krijgen?

Opmerking

Opmerking

Het kan ook een kerkuil gedaan hebben. Heb zelf hier gezien dat deze over de voliere liep tot er vogels in het donker begonnen te vliegen en tegen het gaas gingen hangen. Op dat moment valt de uil razend snel aan en slaat de vogel door het gaas heen als deze dan los gelaten word door de uil omdat ze hem niet eten kan en op de grond valt zal een spitsmuis er wel van smullen,maar doden denk ik niet dat ze kunnen denk dat ze te klein zijn omdat te kunnen.

Opmerking

Hallo ik ga je even iets heel anders vertellen waar je misschien nog niet aan gedacht zult hebben, maar wat ik als wijkagent in de praktijk heb meegemaakt. Dat was dus een vervelende buurjongen die het geweldig vond om met een windbuks op de voliere van een achterbuurman te schieten. Toen ik erbij werd geroepen hadden we drie vogels dood met een wondje in de borst. Het bleek toen dat er in de vogels windbuks kogeltjes zaten. Om een lang verhaal kort te maken hebben we kunnen aantonen dat er met die windbuks was geschoten. Hij is veroordeelt, was de windbuks kwijt en moest de vogels ook vergoeden. Inderdaad, je maakt helaas de gekste dingen mee waar je niet zomaar aandenkt.
            http://www.deforpusliefhebber.webs.com

Opmerking

Gut o gut wat een straf, windbuks kwijt en 3 vogels vergoeden, en er werd zeker gezegd "niet meer doen hoor!"

Dat schrikt lekker af die straffen in Nederland.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hoi, laat duidelijk zijn dat het niet de politie is die de strafmaat bepaald. Deze man is naast zijn windbuks en de vergoeding ook veroordeeld voor een geldstraf. Voor het straffen is Nederland is de rechter verantwoordelijk. Maar wat ik hiermee alleen wil zeggen is dat er ook andere mogelijk heden zijn waardoor de vogels dood zijn. Dus niets uitsluiten en de dode vogels goed (laten) onderzoeken.
                http://www.deforpusliefhebber.webs.com

Opmerking

ik kan me niet voorstellen dat we van het onderwerp vogels overgaan in dit soort praat maar goed wat ik op school heb geleerd was dat het rechtsysteem in Nederland heel veel lijkt op het rechtsysteem in Belgie dus wat dat betreft hebben Nederland en Belgie een waardeloos rechtsysteem ik had die kerel met zijn eigen buks een stukje lood door zijn bips heen gejaagd, wie aan mijn vogel komt, komt aan mij.
                  daarbij is het toch erg zwak om op vogels te schieten die zelf niet eens weg kunnen vliegen!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door AustraliaBirds
                    Gisteren lag er een zebravink dood in de voliere. Hij had een open wond op de borst. Verder niks achter gezocht, omdat het de enige was en de rest er nog gezond uit zag. Todat ik vanmorgen een bourkeparkiet dood vind. Ook met een open wond op de borst. Dit kan geen toeval zijn en ik vraag me dan ook af wat dit kan zijn??
                    zou toch maar eens goed op de bodem kijken of er toch geen holletje zit want hermelijntjes zijn ook niet zo groot en die zuigen ook bloed af bij de vogels.
                    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Ik zat zelf ook te denken aan een buks. (heb dit ook een keer meegemaakt) maar een roofvogel kan ook hoor. Hoe groot zijn de wonden aan de borst van de dode vogels?
                      Ruud.
                      www.strekervogelvrienden.nl

Opmerking

Heel lang niet meer gekeken op dit forum totdat ik zag dat er weer op gereageerd was. De grootte van de wonden is ongeveer ter grootte van een golfbal. Ligt ook een beetje aan de grootte van de vogel zelf. Toevallig vandaag weer een dood diamantduifje met dezelfde verwonding. We hebben de vogels een week binnengehouden, omdat er elke dag een sperwer kwam. Het is nu dus ook duidelijk welk dier deze verwondingen veroorzaakt. Maar helaas nadat we ze een week binnen hielden (waarin we de sperwer overigens niet gezien hebben) is de sperwer teruggekeerd. met tot gevolgd het dode diamantduifje. We zijn dus nu ook op zoek naar een goede oplossing om de sperwer te weren!

Opmerking

Working...
                        X