Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help, japanse meeuw is ziek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• help, japanse meeuw is ziek

heb sinds enkele dagen een japanse meeuw die bol zit, ze is ook helemaal kaal op de rug en aan haar poep. ze bibberd de hele dag en slaapt zeer veel.
    ze zit verwarmd en heeft alles wat ze nodig heeft. ze eet ook goed, maar verder zie ik geen verbetering.
    weet iemand raad, want ik ben (nu moet ik hout vasthouden) sinds dat ik met vogels bezig ben gespaard gebleven van zulke tegenslagen, dus ik weet er niet teveel over.
    sijs, groenvink, jap meeuw, zilverbek en zebravink

Moeilijk te zeggen zo op het scherm.

Zieke vogel goed warm zetten. (rond de 25 - 30 graden tijdelijk en gaat het beter dan weer af wennen.) Die heeft alle energie nodig om te herstellen.
    Als het een oud vogeltje is kan het ook ouderdom zijn.
    Zorg dat er wat houtskool te pikken valt.

Maar om nu zo even te zeggen wat je vogel mankeert, dan zou je een goeie vogelarts moeten consulteren.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

denk dak toch maar eens een dierenarts ga opzoeken, haar koppie word ook kaal, en haar oog zit toe,
      waarom word er trouwens houtskool gegeven?

Opmerking

Houtskool wordt gegeven tegen darmklachten.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

met pijn in het hart

heb vandaag de vogel moeten (laten)ombrengen, met veel pijn int hart.
          het is beter voor het beestje, maar ik heb er toch een slecht gevoel bij.
          het went nooit.
          slaapzacht

Opmerking

Ach dat is sneu. Kon de dierenarts wel vertellen wat er mis was dan?

Altijd een nare en kostbare ingreep zo bij de dierenarts. Ik ben blij dat ik het voortaan zelf durf.

Met je andere japsjes wel alles goed? dat het niets besmettelijks is?
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

Opmerking

heb geen dierenarts gezien, gisteren at ze nog,
              vandaag lag ze al op de grond en beweegde al niet meer, haar ogen zaten volledig toe, en ze zag er echt niet meer uit.
              dacht deze avond naar de dierenarts te gaan maar ze zag er niet meer te redden uit.
              mijn vader heeft ze dan mr uit haar lijden verlost, ik durf( kan) het niet.
              met de andere gaat het goed, ze zitten hier ook allemaal apart opgekooid, dus van besmetting is hopelijk geen sprake, deze zat zonder partner dus.
              ben er nog niet goed van.

Opmerking

Soms heb je geen andere keus. Als je met levende have om gaat, zal je hier tegen opgewassen moeten zijn. Leuk is het dan soms even niet.

Ga wel even na of de vogel de beschikking had over:

zaad/voeding - scherpe maagkiezel - kalkblokje - grit - vers schoon water - schone leefomgeving.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

beste, ik kan je verzekeren dat alle vogels hier, zowel binnen als buiten over alles voldoende beschikken en dat ik de hygiene regels scherp in het oog hou.
                  een japanse meeuw kost nu geen fortuin, maar ik heb vogels zitten die wel wat waard zijn, dus het zou gek zijn om er omslachtig mee om te springen, niet?

Opmerking

Tja, het blijft levend goed, die ineens dood kan gaan. misschien had ze legnood en is er een ei in blijven steken dat ze er niet uit kreeg.
                    Doe je niets tegen.
                    ze leggen ook zonder partner eieren.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ok

Oorspronkelijk geplaatst door dimi
                      beste, ik kan je verzekeren dat alle vogels hier, zowel binnen als buiten over alles voldoende beschikken en dat ik de hygiene regels scherp in het oog hou.
                      een japanse meeuw kost nu geen fortuin, maar ik heb vogels zitten die wel wat waard zijn, dus het zou gek zijn om er omslachtig mee om te springen, niet?
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                      X