Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe ziet bloedluis eruit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• hoe ziet bloedluis eruit?

behalve de tekenen van slome vogels, dode jongen etc. die in een ander onderwerp besproken worden staat er; als je een paar beestjes ziet rondkruipen ben je al te laat..... er kruipt bij mij vanalles door de kooi, van pissebedden, oorwurmen, duizendpootjes en kleinere instecten als bladluisjes enzo.... hoe herken je dan bloedluis?

Ik heb verder gezonde jongen, maak nestkastjes na het uitvliegen ook schoon met water, zeep met tea tree olie erin, maar voor het geval ooit: hoe ziet het eruit?
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

ff zoeken hier op het cafe en je vind het wel

Opmerking

Je hebt een zeer grote kans dat de diertjes die jij opnoemt zorgen voor een stabiele situatie.
      Wees voorzichtig met bestrijden, je zou ook de natuurlijke vijanden van de bloedmijten op kunnen ruimen.

Opmerking

Ik heb bloedluis ingetypt en heel veel gelezen (ik lees snel), maar er wordt niet precies beschreven hoor, hoe het eruit ziet. Wel stofmijt/ meelmijt; dat ziet eruit als... meel, dat zich snel uitbreidt.

En ik heb gelezen dat een beetje tocht juist goed is, omdat vogels verhouwingsgewijs meer zuurstof gebruiken dan mensen. nou, dat zit bij mij wel goed... alleen ik hbe niet kunnen vonden hoe bloedluis er precies uit ziet.

Zo groot als een zwarte bladluis, waarbij je geen pootjes enzo kunt onderscheiden? of nog kleiner? En welke kleur?
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
          Je hebt een zeer grote kans dat de diertjes die jij opnoemt zorgen voor een stabiele situatie.
          Wees voorzichtig met bestrijden, je zou ook de natuurlijke vijanden van de bloedmijten op kunnen ruimen.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

Opmerking

Plaatje foto afbeelding van bloedmijt / bloedluis:

Opmerking

Getverderrie!!!

Maar bedankt.

Nu weet ik ook waar ik op moet letten.

Er lopen namelijk ook heel vaak heel kleine grijze of groene beestjes door mijn kooi, maar die lijken hier gelukkig nooit op.... en hoeveel onschadelijke kleine beestjes bestaan er niet?

Nu weet ik waar ik voortaan op moet letten, behalve op de conditie van mijn vogels. (en alles redelijk schoonhouden natuurlijk...hoeft ook weer niet steriel)

Als ik spullen van anderen krijg zorg ik altijd dat ik die eerst helemaal schoon geschrobd krijg met zeep waar tea tree olie in zit. Dan goed afspoelen en laten drogen voor ik het in mijn kooi gebruik.... En nu weet ik meteen waarom ik dat doe: getverderrie!! Ik heb meteen de kriebels overal.... Ik vind vooral dat plaatje van die gele dingen lijken op teken.... en dat met die rode... iets van mars.... brrrr.

Toch bedankt. (brrr, brrrr, brrrr)
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

Opmerking

Ik ze allemaal inspuiten met biokill of een ander middel zodat je zeker geen luizen op je vogels meer hebt zitten. Verder raad ik je aan om een rookbom te zetten (wel eerst vogels uit het hok en kooien schoonmaken) en dit na 2 weken te herhalen. Zo verminder je het aantal luizen zeker
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                  Ik ze allemaal inspuiten met biokill of een ander middel zodat je zeker geen luizen op je vogels meer hebt zitten. Verder raad ik je aan om een rookbom te zetten (wel eerst vogels uit het hok en kooien schoonmaken) en dit na 2 weken te herhalen. Zo verminder je het aantal luizen zeker
                  Ik heb geen luizen in mijn kooi. maar ik wilde gewoon weten hoe zo'n gruwel eruit zag.

Ik heb oorwurmen in mijn kooi, maar die schijnen juist goed te zijn tegen eventuele luis.... maar bij mij is alles actief en fit en de jongen groeien goed en zijn krachtig.

maar ik leer graag van te voren over hoe en wat van bepaalde zaken.

het enige waar ik een 'plaag' van heb is onverwachte nesten en weesjes die nog overleven ook.... maar die hoef ik niet uit te roeien.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
                  X