Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ivermectine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ivermectine

Wie is goed bekend met het gebruik van Ivermectine 1%?????
    Het schijnt dat dan alle vogels, zoals Europese, tropen en kanaries na 1 druppeltje onder de vleugel of op de onbevederde mantel 4 maanden gegarandeert luis en mijtvrij zijn.

groet, Ad

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ajo
      Het schijnt dat dan alle vogels, zoals Europese, tropen en kanaries na 1 druppeltje onder de vleugel of op de onbevederde mantel 4 maanden gegarandeert luis en mijtvrij zijn.

groet, Ad
      Beste,
      Ivermectine is een vrij goed product en ik gebruik het al een aantal jaren bij mijn botvinken.
      Maar opgelet bij zeer jonge vogels.Bij deze kan het fataal worden.Dus best niet gebruiken bij vogels onder de 2 maand.

Groetjes
      Stamperke

Opmerking

Ivermectine 1 %

Ele,
        Volgens mij valt jouw kennis nogal mee, niet te hoog van de toren blazen als je zelf geen ervaring hebt.
        Ik heb het nu wel gebruikt en mijn ervaring is dat Bogena er alleen maar rijk van wordt en de vogelliefhebber armer, 0,12 % doet niks.
        Een bekende grote kanariekweker gebruikt dit al jaren en geen enkele bloedluis, wel goede kweekresultaten
        Bij mij ook geen luizen meer, ook had ik een paar oudere vogels met kalkpoten en die zijn ook genezen.
        Ik heb de injectievloeistof met een wattenstaafje op de kale vleugelinplant gesmeerd, zonder problemen.
        Ik kweek mutaties van botvinken, goulds en kanaries.
        gr,
        Ad

Opmerking

Zeker valt mijn kennis mee Ad, misschien zelfs tegen.
          Zou u mij uit willen leggen waarom u vindt dat ik hoog van de toren blaas?

Met ivermectine injectiemiddel heb ik echter wel ervaring, goede en slechte.

Opmerking

Ele,
            Volgens mij valt jouw kennis nogal mee, niet te hoog van de toren blazen als je zelf geen ervaring hebt.
            Ik heb het nu wel gebruikt en mijn ervaring is dat Bogena er alleen maar rijk van wordt en de vogelliefhebber armer, 0,12 % doet niks.
            Een bekende grote kanariekweker gebruikt dit al jaren en geen enkele bloedluis, wel goede kweekresultaten
            Bij mij ook geen luizen meer, ook had ik een paar oudere vogels met kalkpoten en die zijn ook genezen.
            Ik heb de injectievloeistof met een wattenstaafje op de kale vleugelinplant gesmeerd, zonder problemen.
            Ik kweek mutaties van botvinken, goulds en kanaries.
            gr,
            Ad
            Bogena word er rijk van ,middel doet niks,geen bloedluizen meer en goede kweekresultaten,is het in jouw ogen nu een goed of een slecht middel?Ik denk dat niemand op deze onsamenhangende info zit te wachten.
            Gr.Jaap.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jklijn
              Bogena word er rijk van ,middel doet niks,geen bloedluizen meer en goede kweekresultaten,is het in jouw ogen nu een goed of een slecht middel?Ik denk dat niemand op deze onsamenhangende info zit te wachten.
              Gr.Jaap.
              Vroeg mij dit ook al af , je (ajo) bent de vraagsteller en begint met

groet, Ad
              "5 dagen" later ben je de man met tegenstrijdige ervaring, hoe klikt dit eigenlijk, krijg er kop nog staart aan

Opmerking

Zoals ik het verhaal van Ajo lees, bedoeld hij dat 0,12% niks doet en dat je dus de 1 % versie moet gebruiken voor de betere resultaten.

Ietwat onduidelijk in elkaar geschreven.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Het doseren lijkt me bijzonder lastig, vooral bij kleinere vogels. Op een "kippensite" vond ik dit advies:
                  Vogels en dus kippen krijgen 0,2 mg ivermectine per kilo lichaamsgewicht.
                  Hoeveel geef je dan aan bv een kanarie?
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

ivermectine 1 %

Ik gebruik het al een aantal jaren, evenals een 5 tal andere kanarie kwekers van onze vereniging, in de vorm van Animec (werkz. stof iverm. 1 %).
                    Dit nadat er een immuniteit was ontstaan na jaren gebruik van Ocepou.
                    Het spul is zeer effectief en werkt een maand of 3-4, dan wordt er vaak herhaald.
                    De neveneffecten die er kunnen zijn hebben betrekking op de vruchtbaarheid, maar daar zijn bij onze leden de meningen over verdeeld. De een kweekt zeer goed, de ander geeft de verminderde vruchtbaarheid de schuld aan het gebruik van ivermectine. Ook tropenkwekers gebruiken het, met goede resultaten. Kort voor de kweek gebruiken wordt afgeraden.
                    Dosering is zeer belangrijk, met een wattenstaafje 1x het vleugelvlies aanstippen, niet meer dan dat!
                    Een van de leden mengt het met antiluchtpijpmijn 0,12 % om zo op bv 0,5% uit te komen.
                    Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Hoe zit het dan tijdens de rui? Hebben de vogels daar bijkomende ongemakken door?

ps: misschien even ter verduidelijking van mijn vraag, tijdens de rui heeft de vogel een stofwisseling en voelt zich niet 100%. De vogel heeft voor de rui al zijn energie nodig. Als ik lees dat er neveneffecten kunnen zijn die betrekking hebben op de vruchtbaarheid, zijn er dan geen tijdens de rui, het is tenslotte toch een vreemde stof (giftig) die in de bloedbaan komt.

Opmerking

Ik lees dat iedereen Ivermectine gebruikt voor problemen met Luizen
                        Zelf heb ik gelukkig geen last van Luizen maar ik gebruik Ivermectine, een druppel in de nek bij al mijn vogels tegen kalkpoten.
                        Ik moet zeggen samen met wekelijks goed onderhoud aan mijn vluchten heb ik al jaren geen enkele vogel met last van kalkpoten. Ook vogels van 8 jaar en ouder.
                        Dit is op advies van Dr Peter Couteel. Ik gebruik het al jaren als ik mijn koppels samenstel. Of het de vruchtbaarheid aantast daar heb ik nooit van gehoord en ik heb er ook geen last van bij mijn weten.
                        Maar zal dit nu eens geven begin december.
                        Ik kweek met kruisbekken, goudvinken appelvinken en groenlandse barmsijs.

Opmerking

Josly, ik ken jou niet maar in elk geval beterschap.
                          Ik gebruikt dit reeds jaren, zonder handschoenen etc.
                          Ik geef 1 druppel 1x per jaar in de nek van de vogels
                          Kijk het ligt natuurlijk er wel aan hoe sterk het spul is. En ik denk dat Peter Coutteel, ik weet niet of je hem kent, geen zaken verkoopt die nadelig voor de vogel zijn.
                          Ook met uitval of wat dan ook van problemen heb ik nooit last gehad. Kijk Esb heb je voor vogels en kippen. Geef je het verkeerde dan gaan de kippen of de vogels dood maar als je het voor vogels bij een erkend dierenarts gaat halen dan is er geen probleem

Opmerking

De 1%-oplossing is bedoeld voor vee, voor vogels is er een 0,12%-oplossing. Het blijft een gifstof, de luizen moeten er dood van gaan, maar de dosering is dan wel heel erg laag, redelijk veilig lijkt me toch.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

Allereerst wil ik Josly van harte beterschap / een spoedig herstel wensen.
                              Tevens dank dat u de moeite heeft genomen om hier iets zeer zinvols neer te laten zetten.

Het gebruik van medicijnen is nooit zonder enig risico, zeker een overdosering is niet aan te bevelen.
                              1 Milliliter (= 1ml = 1duizendste van een liter) bestaat uit 20 druppels.
                              Voor schapen staat duidelijk aangegeven dat er 1 ml. per 50 kg schaap gegeven kan worden.
                              Maak je daar druppels van kom je dus op 20 druppels voor een voor een schaap van 50 kg.
                              1 Druppel is dan omgerekend voldoende en veilig voor een schaap van 50/20=2,5 kg.
                              Een kanarie van 1,65 kg. heb ik nog nooit zien vliegen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet
                              Een vogeltje ter grootte van een kanarie zal ca. 20 gram wegen.
                              2500 gram / 20 gram = 125
                              Een kanarie zal dus (volgens de dosering van schapen) het 125ste deel van een druppel ivermectine injectiemiddel nodig zijn.
                              Dus injectie is niet te doseren bij een vogel en de kans is groot dat u uw vogel om zeep helpt.

Voor doseringen kunt u verder het beste uw dierenarts raadplegen.

mvg

Opmerking

Working...
                              X