Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kanarie bol op de bodem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kanarie bol op de bodem

Ik heb een jonge kanariepop (2011) die ik gisteren bol zag zitten met de kop in de veren apart gezet. Voor alle zekerheid een druppel gezasept in het drinkwater gedaan en geen badwater gegeven.

Vandaag vind ik de situatie nog slechter, zat die gisteren nog op de stok,nu zit die meer op de bodem. Borstbeen is goed voelbaar. Vandaag heb ik Muti-vit bij het drinkwater gedaan. Ik heb hem vandaag al wel 2 keer zien drinken, eten niet. Gisteren at hij nog wel.

Verder genoeg zaad ter beschikking en een schaaltje krachtvoer.
    Als je met je hand in de kooi komt kun je hem zo aanraken, als die dan reageert wil die ook nog wel voor even op een stok springen.

Oorspronkelijk geplaatst door Rob2503
    Ik heb een jonge kanariepop (2011) die ik gisteren bol zag zitten met de kop in de veren apart gezet. Voor alle zekerheid een druppel gezasept in het drinkwater gedaan en geen badwater gegeven.

Vandaag vind ik de situatie nog slechter, zat die gisteren nog op de stok,nu zit die meer op de bodem. Borstbeen is goed voelbaar. Vandaag heb ik Muti-vit bij het drinkwater gedaan. Ik heb hem vandaag al wel 2 keer zien drinken, eten niet. Gisteren at hij nog wel.

Verder genoeg zaad ter beschikking en een schaaltje krachtvoer.
    Als je met je hand in de kooi komt kun je hem zo aanraken, als die dan reageert wil die ook nog wel voor even op een stok springen.
    Met vochtig weer, Rob, en daarbij met wat koudere nachten is het
    oppassen met de vogels.
    Zitten de kanaries op de tocht,dan zullen ze gauw kouvatten.

Als het borstbeen scherp is en de vogel aan diarree lijdt is coccidiose niet
    uit te sluiten.
    Let ook eens op o.a. de mest van de andere kanaries.
    Ik zou toch even naar de dierenarts(liever een vogelarts)gaan,want voor
    je het weet zit je met allemaal zieke vogels,die er mss onder door gaan
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Beste Antoni.

Ik ben net nog wezen kijken en toen lag de vogel als dood. Met de mest was niets aan de hand. Ook met de ander vogels niets. Ben nu natuurlijk wel even extra alert, maar volgens mij kun je het niet altijd achter halen.

Is het misschien raadzaam om even wat gezasept toe te voegen aan het drinkwater van alle vogels ???

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rob2503
        Beste Antoni.

Ik ben net nog wezen kijken en toen lag de vogel als dood. Met de mest was niets aan de hand. Ook met de ander vogels niets. Ben nu natuurlijk wel even extra alert, maar volgens mij kun je het niet altijd achter halen.

Is het misschien raadzaam om even wat gezasept toe te voegen aan het drinkwater van alle vogels ???
        Jammer,kan gebeuren,Rob.
        Houd de vogels goed in de gaten. Vooral ook de mest.
        Ik ben in zo'n geval toch bang voor coccidiose.
        Nee niet in het drinkwater. Wel kan ik adviseren wat Gezasept
        door het badwater te doen.
        Het badwater na een uurtje weghalen. Het is dan te zeer vervuild.
        Zorg voor een droge bodem in de kooi/voliere.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Beste Antoni, bedankt voor het antwoorden.

- Bij de binnenvertrekken zijn de bodems natuurlijk droog, maar bij de buitenvoliere is dat natuurlijk anders, door weersinvloeden.

- Verder heb ik vandaag het badwater vermengd met Gezasept.

Ik ben verder gaan googlen en stuitte op Baycox van Bayer, heeft iemand hier ervaring mee om preventief in te zetten ??? en waar verkrijgbaar ???

Opmerking

Working...
          X