Hallo allemaal en alvast bedankt om dit even door te nemen.
Vier dagen geleden merkte ik op dat de pop van mijn koppeltje recesief witte kanaries "uit conditie" leek te zijn. Ze sprong nog wel rond, maar haar veren lagen heel wat minder glad als gewoonlijk.
Omdat ik niet graag snel naar medicijnen grijp, gaf ik een klein beetje druivensuiker in haar water, ter bevordering van de darmen.
's anderendaags merkte ik bij haar een ietswat kaal plekje in de hals.
Ik heb haar dan maar uitgevangen en geblazen op die plek.
Bleek nu dat het een heel rode plek was op de krop.
ook rond de snavel kleurt de pop ietwat rood, in de pluimpjes. Echter is er niets rood in de kooi wat ze zou kunnen hebben opgegeten.
Gisteren leek de plek nog groter en de pop ging dag op dag achteruit.
Daar ik op zelfstandige ben en werk op zaterdag kon ik niet langs een veearts gaan.
Vandaag zat de pop op de bodem van de kooi, lusteloos, ik heb ze uitgevangen en in een TT kooitje apart gezet. Wat opviel is dat ze we ging eten en drinken. Maar bij het eten werd het een heel plakkerig boeltje rond de snavel. Ook leek ze constant vocht in de bek te hebben.
Ik heb dan besloten voor wat foto's te trekken om hier te posten.
Jammer genoeg stierf de pop tijdens het trekken van de foto's in mijn handen.
Toch wil ik hier nog graag de foto's posten omdat ik me echt afvraag wat op zo een korte periode mijn kanarie heeft gedood.
Alvast bedankt iedereen voor de inbreng!
mvg,
Pieter
De kanarie pop dood

De rode krop

De viezigheid rond de bek, je zou het misschien niet zeggen, maar hier leeft ze nog

De onderkant, ze is redelijk mager geworden
Vier dagen geleden merkte ik op dat de pop van mijn koppeltje recesief witte kanaries "uit conditie" leek te zijn. Ze sprong nog wel rond, maar haar veren lagen heel wat minder glad als gewoonlijk.
Omdat ik niet graag snel naar medicijnen grijp, gaf ik een klein beetje druivensuiker in haar water, ter bevordering van de darmen.
's anderendaags merkte ik bij haar een ietswat kaal plekje in de hals.
Ik heb haar dan maar uitgevangen en geblazen op die plek.
Bleek nu dat het een heel rode plek was op de krop.
ook rond de snavel kleurt de pop ietwat rood, in de pluimpjes. Echter is er niets rood in de kooi wat ze zou kunnen hebben opgegeten.
Gisteren leek de plek nog groter en de pop ging dag op dag achteruit.
Daar ik op zelfstandige ben en werk op zaterdag kon ik niet langs een veearts gaan.
Vandaag zat de pop op de bodem van de kooi, lusteloos, ik heb ze uitgevangen en in een TT kooitje apart gezet. Wat opviel is dat ze we ging eten en drinken. Maar bij het eten werd het een heel plakkerig boeltje rond de snavel. Ook leek ze constant vocht in de bek te hebben.
Ik heb dan besloten voor wat foto's te trekken om hier te posten.
Jammer genoeg stierf de pop tijdens het trekken van de foto's in mijn handen.
Toch wil ik hier nog graag de foto's posten omdat ik me echt afvraag wat op zo een korte periode mijn kanarie heeft gedood.
Alvast bedankt iedereen voor de inbreng!
mvg,
Pieter
De kanarie pop dood

De rode krop

De viezigheid rond de bek, je zou het misschien niet zeggen, maar hier leeft ze nog

De onderkant, ze is redelijk mager geworden