Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedluis en Luchtpijpmijt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Op een ander forum zag ik deze link:

met dank aan Karel
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

omdat men de varieteit in chemische middelen aan banden legt,en dus worden de mijten resistent tegen de 2/3 middelen die overblijven.
      kijk je uit milieubelastend oogpunt dan klopt dit
      Milieubelastend was niet het argument om carbaryl te verbieden hoor. Het bleek zeer ernstig kankerverwekkend voor mens en dier te zijn.
      Geen enkele liefhebber wil dat in zijn hok spuiten toch?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Een bestrijdingsmiddel hoeft niet persee fout te zijn. Het kan goed zijn dat hier heel veel biologisch afbreekbare stoffen onder vallen.
        Niet alles met een negatieve klank is negatief (doordenkertje)

Opmerking

bloedmijt

Ik wordt hier een beetje moe van,sorry hoor
          Mvg,
          Kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Kingfischer,ga even onder water duiken ,daar zijn jukllie erg goed in !! (geintje)

Opmerking

kartonnen nestkastjes

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
              Bloedluis in je hok, en vooral de bestrijding daarvan blijkt nog steeds een hot item te zijn. Mijn vader had vroeger kanaries en die hadden er al last van en als je vandaag de dag bijvoorbeeld alleen al de discussie op dit forum volgt, merk je dat er in feite maar weinig veranderd is. Er zijn alleen maar meer bestrijdingsmiddelen bij gekomen. Vogelliefhebbers die zeggen geen bloedluis te hebben zullen moeilijk te vinden zijn. Dus zij die graag over dit onderwerp willen praten kunnen nog jaren vooruit.
              Een gegeven dat de luizen de ene vogelsoort boven de andere prefereren is inmiddels wel bekend. Kwekers van Japanse meeuwen en zebravinken hebben relatief gezien minder last van het ongedierte dan bijvoorbeeld zij die kanaries kweken. In de tijd dat ik Gouldamadines kweekte heb ik wel eens nesten aangetroffen die bij wijze van spreken een eigen leven gingen leiden....
              De enige remedie was dan ook de jongen eruit halen - indien er nog leven in zat tenminste - en het nest verbranden.
              In de loop der jaren heb ook ik verschillende chemische middelen geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat de meeste hiervan slecht voor mens en dier is en bovendien niet helpt voor de bestrijding van de bloedluis.
              Van Dutchy's heb ik goeie dingen gehoord en ocepoe schijnt ook te werken. De Dutchy's gebruik je als je ze hebt, de laatste dien je te gebruiken voordat je ze hebt.... Ik maak heb mijn broedkooien zo 'naadloos' mogelijk gemaakt en gebruik zoveel mogelijk kartonnen nestkastjes. Na eenmalig gebruik weggooien
              in deze citaat heb ik een stukje dik en schuin gedrukt.
              wat vinden jullie hiervan?
              zijn er meer mensen die kartonnen nestkastjes gebruiken?
              is er bekent of dit minder bloedluis veroorzaakt?
              is er bekent of de luis liever in hout of in karton gan zitten?

even voor de duidelijkheid dit karton is gewoon dik papier en niet het karton wat bestaat uit lagen.

ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
              Tim van Zelst

Opmerking

zijn er meer mensen die kartonnen nestkastjes gebruiken?
                is er bekent of dit minder bloedluis veroorzaakt?
                is er bekent of de luis liever in hout of in karton gan zitten?
                Stoomreiniging is zeker een mooi alternatief, voor het gebruik van insecticiden. Ik heb hier ook zo'n apparaat staan, dat ik regelmatig gebruik en ik ben tevreden over het resultaat. Maar ja, dat ga je niet kunnen gebruiken in de buurt van karton.

Opmerking

Tim van Zelst

Opmerking

maar graag zou ik nog willen weten waar de bloedluis dan wel vandaan komt.
                    ik neem aan dat ze niet voor mijn voordeur staan te wachten tot ze naar binnen mogen.
                    Gelukkig maar, het zou daar nogal een luizenboel zijn.

Daar heb je gelijk in.

en is hierdoor de kans op bloedluis niet minder
                    Neen, niet noemenswaardig, want als je niets doet aan uw spleten, kieren, muizen, ratten ..., blijft het mogelijk dweilen met de kraan open.

Opmerking

Working...
                    X