Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedluis en Luchtpijpmijt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Van harte gefeliciteerd

Kijk hier kan men vast toch wel enig voordeel uit putten Lester.

Vraag 10.
    (zuivere) lookpoeder
    Welke look is dit bieslook of knoflook? Ik veronderstel de laatste.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Hartelijk dank; hier kan ik wat mee. Is wat veel van het goede maar iedereen kan hier dingen van gebruiken: ventilatie, bijvoet en boerenwormkruid en look door het drinkwater.
      Zit er nog een filosofie achter de aromatische keukenkruiden? Mijn vrouw wil straks vast weten waarom ik constant de keukenla leegroof.

Vr. gr. Wim

Opmerking

Indrukwekkende lijst Lester, en zeer leerzaam.

Kun je iets meer vertellen over de werkzaamheid, danwel werkzame bestanddelen van conifeertoppen en -snippers?
        Om een totaal andere reden dan jullie, hang ik namelijk zeer regelmatig verse conifeertoppen in mijn volieres en is het mij al eerder opgevallen dat de vogels er regelmatig een tijdje tegenaan gaan zitten, met name na een regenbui als de takken nat zijn. Jouw verhaal gelezen hebbend vermoed ik dat deze vogels blijkbaar weten wat goed voor ze is (voor zover ik daar al twijfels over had).

Opmerking

Hallo Henk3:

vlaams-nederlands:

look = knoflook
          javel = bleekwater.

Groeten,
          Wessel van der Veen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
            javel = bleekwater.
            En bleekwater is chloor?

Opmerking

Opmerking

bleek

Karelhans
                En bleekwater is chloor?
                Ja.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Hartelijk dank Lester, een zeer leerzame opsomming.
                  Een aantal zaken gebruik ik al, zoals (knof)look, boerenwormkruid en coniferen. Er staan een paar zaken in die ik beslist ook ga toepassen.

Ook hier zie ik veel vogels de coniferen in als ik gesproeid heb (de coniferen staan in het overdekte deel bij mij). Ik dacht dat ze het deden om zich "gewoon" te wassen maar inderdaad zit er een geurstof in.
                  Ik gebruik die geurstof voor mijn handen als ik jongen ring, gewoon even de handen door de conifeer halen.

Wil je eens vragen of Lievens sr. ook de wortel van paardenbloem gebruikt? (Niet tegen parasieten maar als nutige voedingsstof)
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Is het schoonmaken met javel (=bleekwater=chloor) niet riskant voor de gezondheid van de vogels? Ik heb wel eens gehoord dat hierdoor (bij mensen) de ogen en slijmvliezen en bij inademing zelfs het zenuwstelsel kunnen worden aangetast.

- Gebruiken jullie een speciale verdunning of gewoon direct uit de fles?
                    - Wordt het hok na reiniging met bleekwater eerst nog met water schoongemaakt, voordat er lavendelextract wordt gebruikt om eventuele ongewenste chemische effecten uit te sluiten?
                    - Waarom wordt specifiek lavendelextract gebruikt? Ik gebruik overigens momenteel eucaliptusextract vanwege het bijkomend "vliegenverjagend" effect.

Opmerking

Eindelijk iets tastbaars. Zie wel een aantal toepassingen die mij bekend zijn.
                      Alleen de lijst, lijkt me wel een wel overkill.

Citaat:
                      Origineel gepost door Bullfinch
                      Zit er nog een filosofie achter de aromatische keukenkruiden? ...
                      Vr. gr. Wim

Begrijp niet goed, wat bedoel je met filosofie Wim ?
                      De werking, welke stoffen "doen" het van die keukenkruiden

Opmerking

Hij kan het wel hoor, als hij maar wil denk ik dan, hij heeft nu iets geschreven zonder wollig te zijn en zelfs reclame te maken, ga zo door, zo kom je d'r wel.
                        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Over bleek (Chloor), dit gebruik ik zelf ook al vele jaren,haal de fontijntjes eraf ,doe ze in een emmer met een flinke scheut chloor erin en met warm water een uur laten staan en ze zijn weer als nieuw,vroeger deed ik ze dan grondig naspoelen zodat er geen chloorresten meer achterbleven, toen mijn kinderen nog klein waren op vacantie in Spanje /Griekenland en zwembad bij hotel en dit soort zwembaden zijn vaak niet echt proper, hier werd ipv het geheel schoon te maken elke dag een hoop chloor in gedaan zodat alles ernaar stonk en tot mijn stomme verbazing zag ik alle soorten lokale vogels hieruit drinken,nadien haal ik mijn drinkflesjes uit het chloorwater en vul ze gelijk met drinkwater, er blijft nu altijd wat chloor in zitten zonder nadelige gevolgen,al zo 20 jaar !
                            nog een middel tegen bloedluis wat ook niet meer verkrijgbaar is, is diathreen dit kon je bij de dierenarts in zakjes kopen en mengde je in de plantenspuit en ik gebruikte toen via een vriend voor ontsmetting halamit,was ook zeer goed ,maar helaas zit hij nu in de vut voor mij,nee het is niet Piet.
                            voor de tropenkwekers, ik deed altijd in de gezeldschaps voliere een lat iets van de zijwanden monteren en hierachter vol zetten met coniferentakken, is mooi gezicht en funcioneel zowel voor de kweek als vogel zelf.
                            en wat Lester en winterkoning nu omschreven hebben ,prima zo,ga zo door beide, hier kan ieder voor zich eruit halen/toepassen wat hem/haar het beste lijkt.
                            zo dat was het ik ga nu eerst het musduifje vangen dat al een hele morgen hier in het kantoor zit en het raam niet terug kan vinden,eerst een suikerdiefje toen een Carbische spotlijster nu dit musduifje weer, je wordt er gek van al die vogels hier,wat moet je ermee !!!!!!!!!

Opmerking

teveel vogels

Jan de Nijs
                              je wordt er gek van al die vogels hier,wat moet je ermee
                              In de soep?
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

goed idee
                                Dat doen we met de geiten ook !!

Opmerking

Working...