Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afwijkende poep maar wel gezond

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Afwijkende poep maar wel gezond

Hallo iedereen,

Mijn vogels, mijn 2 koppels zebravinken dan, hebben al een tijdje een wat afwijkende poep..
    Ze zijn verder naar mijn mening kerngezond, en badderen, spelen, kibbelen, enz. enz.
    1 koppel heeft drie jongen van een aantal dagen uit, waar ze goed voor zorgen...
    Het andere koppel heeft ook een groot nest, maar ik hoor en zie nog niks..

Dus echt zorgen maak ik me nog niet, maar zou die afwijkende poep (beetje waterig, afwijkende kleur) dan komen omdat ik er pasgeleden een nieuwe grote conifeer in heb gezet?

Ze krijgen al geen groenvoer meer, alleen zaden, water, en grit-maagkiezel.
    Door het zaad zit verder wel eivoer voor de jongen..

Maar wat denken jullie, zou het gewoon door die nieuwe conifeer komen en hoef ik me verder geen zorgen te maken, of moet ik verder maatregelen nemen?

Ik ga nu eigenlijk liever niet kuren, want alles zit met nest, en m'n diamantduifjes en koppeltje zebravinken zit met jongen..

Ik hoor het weer graag,

Groetjes,

Harm

Ik heb ondertussen al een eerder bericht van mij overgelezen, en denk als ik kijk aan de hand van die antwoorden dat het komt door die nieuwe conifeer..
    Dus ik denk dat ik het zo aardig weet.. ik zal het nog even afwachten..

Opmerking

je hebt toch geen taxus erin gezet??
      deze plant is giftig voor vogels

Opmerking

Nee, het is geen taxus, gelukkig niet, ik heb bij het tuincentrum gewoon een conifeer gekocht waarvan ik dacht dat dat gewoon een goeie was, dat is GEEN taxus..

Voor deze conifeer had ik er een andere instaan, die ook gewoon bij het tuincentrum gehaald had, en dat ging gewoon altijd heel goed, en die ging dood, en daarom heb ik nu deze..

Het is verder niet zo dat ik zomaar wat aan planten in de voliere gooi, ik kijk echt wel of ze niet giftig zijn of niet...

Ik heb wel het idee dat ze vrij veel echt eten van de planten, zou het daardoor komen?

Opmerking

Welke soort conifeer heb jij dan gekocht?

Opmerking

Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Ik heb de volgende conifeer gekocht, dit staat op de pot:

Cupress leyl Castlewellan Gold (ff intikken op google:P)

Maar als ik de opmerking van Ton zo lees, denk ik dus niet dat het aan de boom ligt..
              Wel typisch, want ze ogen verder prima gezond, en ze zitten ook gewoon met jongen, dus snap het niet helemaal, want het duurt al wel langer als een paar dagen namelijk..

Er zitten ook wel 'gewone' drolletjes tussen, maar over het algemeen liggen er echt van die 'flatsen' op de mestplank..

Opmerking

Als het langer duurt al, zou ik toch even wat mest opvangen en laten onderzoeken. Je weet maar nooit.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Hoi Ton,

Je hebt gelijk hoor, als het niet anders kan dan tasten we maar wat dieper in de buidel:P en laat ik mestonderzoek doen.

Maar ik heb sinds gistermiddag tot nu geen flatsen meer gezien, maar gewone drolletjes..

Wat ik zelf ook zat te denken, is dat diamantduiven die schijten altijd hele bonken als ze broeden, want die poepen niet in het nest, maar ze sparen alles op als ze eraf zijn, en dan een grote bonk.

En ik heb het idee dat het van de diamantduiven komt ipv de zebravinken, en wat dan het geval zou kunnen zijn is dat het gewoon simpele restjes zijn na die grote bonken, dan komt er gewoon niet meer uit...

's ochtends hebben ze gewoon wel weer normale drolletjes, dus het kan zijn dat het zo is..(hoop ik tenminste)

Maar goed, als het niet stopt na het opvoeden van dit nest dan laat ik inderdaad mestonderzoek doen..

Opmerking

Working...
                  X