Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe houd ik de broedhokken bloedluis vrij en schoon?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoe houd ik de broedhokken bloedluis vrij en schoon?

Als beginnend "kweker" van grasjes vroeg im me af hoe ik de hokken goed schoon kan houden en bloedluis vrij.
    ik had eerder een koppeltje aymara's staan waarvan ik wel bijna zeker weet dat die de bloedluis hebben overgedragen aan mijn arme grasjes.
    wat zijn nou de beste middelen om dit te voor komen en de hokken goed schoon te maken?

Op het forum staat al heeeeel veel over bloedluis geschreven:

Opmerking

haha ja ik zat al te zoeken, dus als ik een stoom apparaat er op zet zal ik er geen last meer van hebben?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door steenuil
        haha ja ik zat al te zoeken, dus als ik een stoom apparaat er op zet zal ik er geen last meer van hebben?
        Bij 60 gr.C dood je de luizen. Dat betekent niet automatisch dat je er geen last meer van zal hebben. Er zijn er altijd wel die het op een of andere manier overleven. Denk ook aan de eitjes.
        Voortdurend op je hoede zijn voor deze overlevertjes.
        Er zijn er die er jaren geen last van hebben en dan plots worden geconfronteerd met een explosie van luizen.
        Een van de meest zekere methoden is het uitzetten van roofmijten.
        Hoe hier mee om te gaan kan je vinden op internet.
        Even Googlen op roofmijt en je vindt alles.
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

sorry daar wil ik graag iets op kwijt
          ik heb zelf roofmijt geprobeert nooit van zijn leven meer waarom niet.
          deze dame was zelf een kras lotje van die rotzooi op me lijf van roofmijten maar zag nog steeds bloedluis .
          ik kraste me echt me hele lijf open .
          nooit meer roofmijt voor me
          ik stoom me kooien spuit ze in ander voliere blijf ik zeker een keer per 2 weken behandelen met mite killer .
          alles nestjes zodra er een nest gemaakt is gooi ik onder nest beetje knoflook poeder ik moet zeggen na ondervindingen meerdere dingen geprobeert te hebben ben ik over dit resultaat erg tevreden net als de lamp aan springt blijf ik natuurlijk zorgvuldig het goed in de gaten houden en blijf regelmatig papieren plakband aan voor front hier en daar plakken om goed onder controle te houden er geen meer te vinden tot nu toe heb ik nog geen enkel luis meer gezien .
          en blijf dit zo aan houden hoe ik het nu doe
          ik heb echt al onsettend veel geprobeert wat mijn optie is pak 2 verschillende produkten om bloedluis te bestrijden die krengen worden op gegeven moment imuum voor.
          gek gezegt ik spuit een keer in de 2 weken met mite killer .
          en 2 weken erop spuit ik opgeloste knoflookpoeder in kieren en echt het werkt super ik doe dit toch al een lange tijd en heb geen enkel bloedluis meer gezien.
          iedereen heeft zijn eigen manier voor die krengen te verwijderen.

Opmerking

Working...
          X