Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stress of Draaihalsziekte?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Stress of Draaihalsziekte?

Ik heb sinds een paar dagen een koppel goulds maar nu zie het popje af en toe haar nekje achterover gooien, vanzelfsprekend ben ik bang voor ziekte maar de vogels zijn er nog maar net en zaten in het onderste van de 2 omgebouwde konijnenhokken die ik in de kamer heb staan (heb hun hok inmiddels bovenop gezet.
    De vogels zitten dus net in een nieuw hok, met een koppel zenuwachtige kwartels, ik zit op ongeveer een meter bij het hok vandaan op de bank en er loopt regelmatig een kat voorlangs.
    Heeft iemand een idee of dit stress of ziekte is?
    "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

Oorspronkelijk geplaatst door Edensb
    Ik heb sinds een paar dagen een koppel goulds maar nu zie het popje af en toe haar nekje achterover gooien, vanzelfsprekend ben ik bang voor ziekte maar de vogels zijn er nog maar net en zaten in het onderste van de 2 omgebouwde konijnenhokken die ik in de kamer heb staan (heb hun hok inmiddels bovenop gezet.
    De vogels zitten dus net in een nieuw hok, met een koppel zenuwachtige kwartels, ik zit op ongeveer een meter bij het hok vandaan op de bank en er loopt regelmatig een kat voorlangs.

Dat achterover gooien van het nekje is duidelijk stress.
    En dan nog eens zenuwachtige kwartels en nog een kat.
    Die Goulds worden horendol.
    Dat is toch niet de manier om Goulds te houden, lijkt me.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ben het helemaal met Antoni eens.
      Dit is echt de kat op het spek binden.

zou maar zeer snel een andere oplossing zoeken,als ik je was
      anders liggen ze zo op de rug hoor.

En die kwartels er niet meer bij houden, die kunnen nergens naar toe, dus die goulds worden gek,en die kwartels zullen hun kopje wel stuk vliegen.

Groetjes Petra.

Opmerking

een hok van een meter en zitten kwartels en goulds in kwartels horen in een grote voliere te lopen niet in een hok zijn helemaal geen dieren voor in zon klein hokje
        ja sluit me aan bij de rest .
        als je niet snel een oplossing vind dan denk ik dat de gouds zich vandaag of morgen overgeven en dood zul je ze dan vinden
        goulds kunnen al helemaal niet tegen stres
        of zitten er no meer vogels bij???
        1 meter breed hoe diep hoe hoog is die kooi??

Opmerking

Las in eerdere berichten dat het 2e koppel in een konijnen kooi zit op het balkon

Wordt misschien toch tijd voor de 500 Animalcops in Nederland.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Het zijn 2 gestapelde konijnenhokken van 110x60x70

hok 1 een koppel cdk en 2 jap meeuwtjes
            hok 2 een koppel cdk en 2 goulds

eerste koppel heb ik al een paar maand en zijn al veel rustiger geworden, eten lekker uit de hand en vinden het niet erg als ik even kom kijken, de meeuwtjes ook niet.
            De andere kwartels en de goulds zijn nog nieuw en niet gewend maar dat komt wel goed met veel lekkers en aandacht, het popje word alleen wat zenuwachtig als ik even ga kijken maar als ik wat langer bij ze zit kalmeert ze weer en tijdends water verversen komt ze zelfs op m'n hand zitten.

enne?
            Wordt misschien toch tijd voor de 500 Animalcops in Nederland.

hoezo? mijn vogels worden goed verzorgd hoor, krijgen zaad, eivoer, groen, krekeltjes, spinnen ect en tijdens het verschonen van hun hokken lopen/vliegen ze lekker door de kamer, de meeuwtjes gaan al uit zichzelf weer terug naar binnen.
            "I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant."

Opmerking

" Het zijn 2 gestapelde konijnenhokken van 110x60x70

hok 1 een koppel cdk en 2 jap meeuwtjes
              hok 2 een koppel cdk en 2 goulds "

Vogels hou je niet in Konijnenhokken, het lijkt mij dat de vogels als speelgoed voor je zijn.

Als je ze niet kan bieden wat ze nodig hebben begin er dan niet aan.

Denk aan de vogels en niet aan je zelf.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

En hoe werkt dit anders dan een vogelkooi met dezelfde afmetingen?
                Als ik dacht dat de vogels ongelukkig waren had ik ze niet zo zitten.

Opmerking

Kan je geen foto plaatsen. Moet zeggen klinkt natuurlijk een beetje raar vogels in konijnen
                  hokken. Maar je zegt omgebouwde konijnenhokken, ik neem aan dat ze aangepast
                  zijn nu op vogels. Misschien dat je dat met een foto duidelijk kunt maken.
                  Geeft natuurlijk niemand het recht om je daarop af te kraken qua kooien

De samenstelling van grondvogels en gewone vogels samen in deze kooien vind ik wat
                  minder. Maar ben heel benieuwd hoe het er uit ziet

Opmerking

Het gedeelte achter de deur was het nachthok, ik heb de tussenwand ertussenuit gehaald om meer ruimte te maken.
                    De kwartels in het onderste hok zijn vrij tam en eten gewoon uit de hand, ook de meeuwtjes zijn heel lekker mak aan het worden.
                    Het hennetje van het andere hok is lekker rustig alleen de haan is een beetje een zenuwpees (komt al wat tot rust maar hij is nu eenmaal iets zenuwachtiger dan de rest) de Gould trekken zich van de katten niet echt veel aan merk ik, het mannetje reageert nauwelijks, alleen het popje is nog iets onwennig, niet vreemd aangezien ik ze pas sinds zaterdagmiddag heb en zondag bijna de hele dag ben weggeweest.

ps: de kwartels en de meeuwen/goulds trekken zich weinig van elkaar aan...de kwartels lopen er gewoon over heen en de meeuwen blijven gewoon zitten, de goulds zijn iets schrikkeriger en springen uit de weg maar niet ver genoeg om hun trosgierst te verlaten.

Opmerking

Het gedeelte achter de deur was het nachthok, ik heb de tussenwand ertussenuit gehaald om meer ruimte te maken.
                      De kwartels in het onderste hok zijn vrij tam en eten gewoon uit de hand, ook de meeuwtjes zijn heel lekker mak aan het worden.
                      Het hennetje van het andere hok is lekker rustig alleen de haan is een beetje een zenuwpees (komt al wat tot rust maar hij is nu eenmaal iets zenuwachtiger dan de rest) de Gould trekken zich van de katten niet echt veel aan merk ik, het mannetje reageert nauwelijks, alleen het popje is nog iets onwennig, niet vreemd aangezien ik ze pas sinds zaterdagmiddag heb en zondag bijna de hele dag ben weggeweest.

ps: de kwartels en de meeuwen/goulds trekken zich weinig van elkaar aan...de kwartels lopen er gewoon over heen en de meeuwen blijven gewoon zitten, de goulds zijn iets schrikkeriger en springen uit de weg maar niet ver genoeg om hun trosgierst te verlaten.
                      1 zo'n hok is precies mooi voor de 2 Goulds.
                      Andere dieren/vogels daarbij zou ik niet aanraden.
                      Het blijft zeker voor de Goulds een gestresste situatie en dat gaat toch echt ten koste van hun gezondheid Niets zo erg als stress.Let wel schijn bedriegt
                      in deze.
                      Vr.groeten van
                      Antoni

homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Bedankt voor de foto's Edensb

Kooien zien er netjes uit, maar ook ik vind ze niet echt geschikt voor beide soorten.
                        Vind de hoogte te laag voor grond en gewone vogels.

Maar om op je vraag terug te komen daar gaat het uit eindelijk om.
                        Denk niet dat de gouldamadine de draainek ziekte heeft denk zeer zeker in dit
                        geval dat het om stress gaat.

succes.

Opmerking

De kwartels lopen over de meeuwen heen, ja dan bleef ik ook rustig zitten
                          als ik de maat van het vogeltje, vergelijk met dat van een kwartel.

als er over mij een olifant liep zou ik ook rustig blijven zitten,den k dat ik dan ook niet meer op stond.

Het is ook veel te donker voor vogels.

Groetjes Petra.

Opmerking

heb eens een mozambiquesijsje gehad die af en toe zijn kop/nekje achterover gooide totdat ik hem een grotere kooi gaf.

kwartels willen wel eens omhoog vliegen, folie of iets dergelijks onder de klep/plafondje is geen overbodige luxe.

katten en vogels gaan naar mijn idee niet samen.

Opmerking

Oplvliegen doen ze bij mij niet echt, ze zijn vrij mak, alleen de nieuwe kwartels moeten nog even wennen, de enigste die zenuwachtig lijkt is de Gould pop, tja ze zal nog even moeten wachten tot de kamervoliere er is maar ze is al kalmer dan gisteren, de katten vormen niet echt n probleem, daar word niet echt op gereageerd (de katten vinden de vogels ook steeds minder interessant omdat ze er toch neit bij kunnen)
                              Heb al een leuke voliere gezien, weet niet of iemand ervaring heeft met de CASA 120
                              Afmetingen:
                              -119cm breed
                              -82cm diep
                              -205cm hoog
                              - 144 leefruimte
                              -tralieafstand 13mm
                              -traliedikte 2mm

Goulds en een koppel kwartels gaan dan daarheen (met nog een koppel goulds en een koppel diamantduifjes), een van de hokken word dan voor de andere kwartels en de ander voor de jap meeuwen.

Opmerking

Working...
                              X