Mededeling

Collapse
No announcement yet.

finecto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• finecto

een nieuw middel tegen bloedluis
    wie heeft dit middel al gebruikt en wat zijn de ervaringen mee

mvg hans

ik ken het niet
    maar wat ik vind die krengen worden van een produkt imuum ervoor kijk altijd na 2 produkten verschillende dat is mijn ervaring ermee

Opmerking

Lijkt me geen nieuwe methode. Volgens mij werken er al meer producten op deze manier. Homeshield in droge vorm en Decimite in vloeibare. Ik heb homeshield gebruikt toen ik wat luis zag, werkte prima.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Vandaag een fles Finecto+ ontvangen.
        Eigenlijk voor de kippen, maar zou het bij de vogels ook kunnen?
        Groeten,
        Johan

http://johanhendriks.webklik.nl

Opmerking

vraagjes

Dat soort vraagjes stel je het best aan de producent van het produkt.

Groet,

Rob.

Opmerking

Nou ik ben vast niet de enige met het product, dus zo'n vraag past hier ook prima.

Er staat trouwens dat je alles eerst grondig moet reinigen (vloer, stokken) alvorens er finecto op te spuiten.
            Hoe doe ik dit bij de vloer? Schelpenzand weghalen, schoonmaken en finecto spuiten... En wanneer kan er dan weer zand op?
            Groeten,
            Johan

http://johanhendriks.webklik.nl

Opmerking

kijklink

Hoe vogelmijt of bloedluis te beheersen bij pluimvee

En een leeslink: http://www.finectoplus.nl/
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

finecto

ik heb zelf ook een bus in gebruik.
                het spul is vloeibaar (goed schudden eerst) en wanneer je het opbrent droogt het op en blijft er een witte poeder achter.
                Het werkt door indrogen van de luis, het tast de pootjes en beschermhuid van de beestjes aan waardoor de sterven.
                Je brengt het aan op plaatsen waar luizen zich verschuilen en waar ze hun loop naar de vogels hebben, dus niet op de bodem onder het schelpenzand.
                Wel bijvoorbeeld in hoeken, naden van de kooi, en op begin en eind van de zitstok, achterkant zitschapjes enz.
                Ik breng het hier met een kwast aan, dat vind ik gerichter dan zomaar alles onderspuiten wat vervolgens helemaal wit uitslaat.
                Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

wat ik bebruik

Dat zal ongeveer hetzelfde zijn als ik gebruik. Ik heb een bus, goed mee schudden, er komt een schuim uit, het beste product dat ik tot nu toe gevonden heb en de bus gaat lang mee Het zou een soort lijm zijn waar de luisen in blijven plakken (het product van foto 1).

Click image for larger version

Name:	bloedluis.jpg
Views:	1
Size:	3,6 KB
ID:	428826
                  Foto 1, ED FORMITE spray is wat ik nu gebruik voor in mijn kooien en plaatsen met bloedluis.

Name:	bloedluis 1.jpg
Size:	8,9 KB
ID:	428827
                  Foto 2, decimite heb ik vroeger gebruikt maar het systheem was minder handig,je moest het product overgieten in een vernevelaar enzo en er ging dan altijd wat verloren. Maar het heeft ook zijn diensten bewezen.

Name:	veeluispoeder.gif
Size:	8,0 KB
ID:	428828
                  Foto 3, veeluispoeder gebruik ik voor onder mijn lades en helpt heel goed.

Name:	biokill 1.jpg
Size:	9,6 KB
ID:	428829
                  Foto 4, biokill voor op de vogels en kan ook voor in hun kooien enzo.

Dit zijn zowat alle produten dat ik gebruik, ik heb er ook nog 2 andere gekregen van iemand die gestopt is met vogels voor zijn gezondheid en daarvan moet je 1 druppeltje op de blote nekhuid doen. Dat ga ik zeker eens proberen...
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

jeffrey als je al 4 produkten gebruikt die werken waarom zou je nog een 5 de in gebruik doen
                    niet echt ggezond voor je vogels
                    kan even niet meer op de naam komen maar ik weet volgens mijn wat je bedoeld met die druppel in de nek
                    ik gebruik die rotzooi niet meer want dat heeft me bijna hele bestand gekost aan vogels gelukkig hebben ze het overleeft
                    dus zou graag van uw eens willen weten wat het produkt is van die druppel in de nek denk dat dit hetzelfde is wat ik had

Opmerking

ecopar en invomec.
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

invomec was wat ik eens gebruikt heb nooit meer

Opmerking

Flesjes met het bestandsdeel ivermectine zoals b.v. Bogena Parasita gebruik ik ook niet meer, ik vind het puur vergif en merk dat de vogels er ook een paar dagen van slag van zijn na een druppel in de nek, mij is verteld het nooit op vogels in rui te doen, omdat die het al zwaar genoeg hebben.
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

het middel met de druppel in de nek is bijna allemaal gebaseerd op de werkzame stof ivermectine.
                            Het wordt opgenomen in de bloedbaan, de luizen 'drinken' bij de vogel, krijgen het gif binnen en gaan dood.
                            Een te hoge dosering ivermectine kan schadelijk zijn voor de vruchtbaarheid.
                            bv. in anti-luchtpijpmijt van bogena zit 0,12 procent ivermectine, in animec 1 procent dus ruim 8x sterker. Opletten dus!!
                            Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

Voorzichtig met ivomec/ivermectine niet zomaar gebruiken als je niet weet waar je mee bezig bent.

En Jeffery wat jij allemaal gebruikt is totaal overbodig en teveel in mijn optiek.

Ik gebruik decimite en dat breng ik aan in het voorjaar als ik alle kooien gereinigd heb en dat breng ik aan met een spons wat goed gaat en de uiteinden van de stokken doop ik erin en klaar is clara.
                              Er is inmiddels ook een versie die je zelf kunt aanmaken met water en dan verstuiven,de oude versie was voor een gewone verstuiver te dik dan had je echt een hogedruk nodig.
                              Evt voor onder je lades homeshield maar persoonlijk vindt ik dat dit een rommel geeft en de rode stof is soms lastig te verwijderen bij eindschoonmaak.
                              Ik heb nu zo'n 3 jaar geen bloedmijt en zelfs bij de kippen niet.
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X